Defekt PSU

Diverse d.  19. september. 2011, skrevet af Daltona
Vist: 907 gange.

Daltona

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2011 13:42:56
Svar/Indlæg:
666/166
Jeg har en OCZ PowerStream PSU som er defekt, når jeg tænder spinner blæseren op der kommer lys i det der nu skal men så slukker den igen og spinner op igen og slukker igen og sådan bliver den bare ved, nogen der ved om det er til at fikse, sidder der noget sikring i dem der kan være sprunget eller er den bare helt kaput.

http://www.ocztechnology.com/o...
genuz

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2011 14:57:06
Svar/Indlæg:
798/19
Er du sikker på, det er strømforsyningen, det er galt med? Det lyder som et klassisk problem med bios settings.

Prøv at reset bios, om det hjælper, og ellers se at alt i din PC er rigtig tilsluttet.

Ellers prøv at teste strømforsyningen ved at forbinde grøn til sort i det store stik, du sætter i bundkortet. Det kan du gøre med en papirclips eller en lille ledning.

Det tænder strømforsyningen, uden at du har noget tilsluttet til den, og den slukker igen, når du fjerner, forbindelsen.

vindum

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2011 19:00:26
Svar/Indlæg:
365/0
Ja, det kan nemt være dit bundkort/setup den er gal med. Jeg oplevet det samme; der var det en ristet ramblok der gav ballede. Så prøv at pille alt unødvendigt indmad ud, og tænd. Alternativt, som #1 siger, start din PSU ved at kortslutte de to pins. Du kan finde diagrammer online, hvis du er i tvivl. Det er god praksis at sætte et eller andet til, det har psu'en bedst af. Evt en harddisk, eller drev.

Daltona

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2011 19:25:37
Svar/Indlæg:
666/166
Det var psu'en det var galt med, prøvede at tænde psu ved at kortslutte grøn og sort, men den gjore bare det samme hver gang, var så inde på OCZ support side og fik at vide jeg skulle prøve at tage alt fra psu på nær en harddisk eller to, så skulle jeg slukke knappen bag på psu og så kortslutte grøn og sort og derefter tænde bag på psu, og vupti så virked psu'en sgu igen, så godt at jeg har gemt på den i et års tid, havde ellers prøvet at kortslutte grøn og sort før men der gjore den bare det samme men der var der så også tændt bag på psu mens jeg kortsluttede grøn og sort, utrolig den lille forskel kan gøre så meget.

vindum

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2011 19:40:34
Svar/Indlæg:
365/0
super