chkdsk dræber computeren fuldstændig

Bundkort / CPU d.  20. september. 2011, skrevet af Swayde
Vist: 771 gange.

Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2011 00:10:43
Svar/Indlæg:
2246/14
Hej
Jeg har et problem med at computeren ikke vil starte (den sidder fast i windows load screen'en) når jeg sætter 2 ekstra harddiske i sataII portene (mørkeblå)

derfor booter jeg uden dem, og forbinder dem når windows er startet. det går uden problemer.
men når jeg prøver at køre chkdsk på dem bliver computeren ubrugelig, musen hakker/lagger, jeg kan ikke åbne mapper... og lignende ting...
al I/O til og fra boot harddisken er bare langsom... er der noget fix ? er det mit mobo der er defekt ?
i performance monitor er response time oppe på over 12 sec for de tasks der har ventet længst...
BILLEDE:

jeg er taknemmelig for hjælp =)
Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2011 00:24:57
Svar/Indlæg:
2246/14
hm... det lader til at problemet var to instanser af chkdsk samtidig.. :S... chkdsk bruger 5.5GB ram, det prøvede den åbenbart at give begge instanser, hvilket resulterer i at den pager noget noget af den hukommelse, og så går det galt :D... (så er der MEGET I/O.. læse/skrive til 3 diske :P)


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
20-09-2011 01:41:39
Svar/Indlæg:
4981/47
Hvis det er en extra controller diskene køre over (add-in eller onboard), kan det evt afhjælpe problemet i opstarten, at ligge den pågældende driver/software ind fra producenten fra.

Windows "egen" driver er ikke altid den mest optimale (og andre gange er den 😛 )