-> #10
Det er der, så vidt jeg har forstået, også. Men det er op til, eks. dem der laver set top boksen, at slå det til. Eftersom de jo oftest reklamerer med "time-shift" og "se det når du har lyst", virker det mærkeligt at funktionen skulle være slået til for andet end distribution.
Men, for at vende tilbage til TV'et.
Vi (min kæreste og jeg) har Yousee, og ser udelukkende TV via DTV-tuneren. Vi har også koblet TV'et til receiveren, vha. et optisk kabel.
Om der er nogen begrænsning på, skal jeg ikke kunne sige. Vi har kun stereolyd, så det interesserer os ikke. Men der har, hidtil, ikke været problemer med at få den digitale lyd fra Yousee, igennem TV'et og videre ud til receiveren 🙂
Men det er op til udbyderen, i dette tilfælde Yousee, at sende lyden i surround. Eftersom de fleste forbrugere er ligeglade, og det - tror jeg - koster mere båndbredde, vælger man ikke at køre med det.
Har man TV via internettet (eks. set top boks), er det igen op til udbyderen af boksen. Og her ville det jo netop være hul i hovedet, at fratage folk muligheden for at sende lyden via eks. optisk til en receiver.
... men jeg er, som sagt, før blevet overrasket.
Men jeg tror at vi bare er godt og grundig i gang med at gøre det mere kompliceret for #0 end godt er 🙂
Jeg foreslår stadigvæk optisk, da det er nemmest.
Bum! 😎