#2
Det er da ikke DSB's skyld at de tog aldrig kom. DSB var ovenikøbet flinke, de tager imod tog som er fejlbehæftet så Ansolbreda ikke bliver klemt yderligere. At det så er DSB's skyld at de valgte en tvivlsom leverandør er en anden snak 🙂
Det var endnu værre da de fik IC3 tog fra et dansk firma, der var aftalen at hvis et togsæt (3 vogne) havde færre end 100 fejl, så blev det betragtet som leveret.
At lokomotivførere får 1 times afspadsering for 1 minuts overarbejde, skyldes den simple grund at det står i deres overenskomst.
I øvrigt så har DSB før haft "rationaliseringseksperter" til at kigge på lokomotivførere og deres arbejdstider.
Når en lokomotivførere møder på arbejde så skal han -
- Møde ved sit skab/postrum for at se om der er kommet ændringer til hans reglementer
- Logge ind på en langsomt IT system og hente arbejds sedler, og tjekke om der er hastighedsnedsættelser på den/de strækninger han skal køre
- Gå fra skab/postrum og til perron, eller ud og hente toget ude i rangerterrænet
- Have overlevering fra den lokomotivfører som han afløser - og lidt mere
DSB har haft højt uddannede konsulenter til at måle med stopur hvor langt det tager at gå fra postrum til perroner osv 🤡
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nittenti d. 21-09-2011 17:17:14.