Derfor er DSB altid forsinket..

Hyggehjørnet d.  21. september. 2011, skrevet af crankyrabbit
Vist: 1059 gange.

crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2011 15:56:34
Svar/Indlæg:
7765/230
Tror da fanden de trykker lidt på bremsen ind imellem.. Ville jeg sgu også gøre hvis hver minuts overtid udløste en hel fritime.. 😩
http://borsen.dk/nyheder/trans...
Promoe
 
Superbruger
Tilføjet:
21-09-2011 16:11:11
Svar/Indlæg:
504/34
Jøsses ....


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2011 16:31:13
Svar/Indlæg:
2263/135
Overraskede mig skam ikke.. De forstå da at bruge danmarks penge.

IC4 min bare... Dem ser vi nok heller aldrig på skinnerne.


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2011 17:01:58
Svar/Indlæg:
1495/34
#2

Det er da ikke DSB's skyld at de tog aldrig kom. DSB var ovenikøbet flinke, de tager imod tog som er fejlbehæftet så Ansolbreda ikke bliver klemt yderligere. At det så er DSB's skyld at de valgte en tvivlsom leverandør er en anden snak 🙂

Det var endnu værre da de fik IC3 tog fra et dansk firma, der var aftalen at hvis et togsæt (3 vogne) havde færre end 100 fejl, så blev det betragtet som leveret.

At lokomotivførere får 1 times afspadsering for 1 minuts overarbejde, skyldes den simple grund at det står i deres overenskomst.

I øvrigt så har DSB før haft "rationaliseringseksperter" til at kigge på lokomotivførere og deres arbejdstider.

Når en lokomotivførere møder på arbejde så skal han -

- Møde ved sit skab/postrum for at se om der er kommet ændringer til hans reglementer
- Logge ind på en langsomt IT system og hente arbejds sedler, og tjekke om der er hastighedsnedsættelser på den/de strækninger han skal køre
- Gå fra skab/postrum og til perron, eller ud og hente toget ude i rangerterrænet
- Have overlevering fra den lokomotivfører som han afløser - og lidt mere

DSB har haft højt uddannede konsulenter til at måle med stopur hvor langt det tager at gå fra postrum til perroner osv 🤡


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nittenti d. 21-09-2011 17:17:14.


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2011 17:11:50
Svar/Indlæg:
4310/364
Det er super med besvarelser. Men ud fra den ovenstående tekst kunne det se ud til at der er 1100 mennekser uden arbejde så. Folk uden arbejde = omkostning. Så problemet bliver vel i realiteten bare flyttet.


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2011 17:41:15
Svar/Indlæg:
1495/34
#4

Det er naturligvis trist for dem der ryger, men DSB er en virksomhed der vil konkurrere med andre Europæiske jernbanevirksomheder, og kan man effektivisere og derved gøre virksomheden mere konkurrencedygtig og som sidegevinst spare skattekroner skal vi vel ikke klage over det.

Jeg er ikke sikker på at EU syntes godt om at vi skattefinansierer, vores tilbud på jernanedrift overfor andre EU lande - hovsa, det var vistnok det de kom til 🤡


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nittenti d. 21-09-2011 17:41:41.


Encrazed
 
Overclocker
Tilføjet:
21-09-2011 17:51:28
Svar/Indlæg:
809/50
#3
Også kaldet LEAN.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2011 17:53:39
Svar/Indlæg:
3854/175
Uden at have Ph.D eller andet dyrebart papir, tillader jeg mig at sige det bliver spildt en helvedes masse penge. 🤡
Det er satanedme (pardon my french) idioti og ineffektivtet når det er værst. Håber sgu der ruller nogle hoveder, eller i det mindste for det oprettet så vi kunne bruge vores penge på noget ordenligt.

Hvad angår IC4, så forstår jeg ikke hvorfor man forlængst ikke har lyttet til folk der har forstand på den slags. Enten bruge de 2,5 Mia. fra italien på at lave nye kørecomputere (selvom det er kompliceret og tidskrævende så burde 2,5 mia række)
Ellers skulle de trække sig fra den kontrakt..


#2 der kører faktisk IC4'ere men ultra sjælendt i sammenkoblet tilstand og lidt flere i enkeltsæt


Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2011 18:04:55
Svar/Indlæg:
1495/34
#7

Der sker ikke andet end at der ryger nogle hoveder på gulvet

Bare se hvad der skete med DSB Gods, det lykkedes dårlige ledere at køre firmaet i sænk 2 gange


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2011 18:14:26
Svar/Indlæg:
3854/175
#8 Tsk.. jeg har en opfattelse af at inkompetence findes der ingen grænser for? Der er desværre massere af 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡

Beklager at der kun kom en brøkdel med der 😀


#10
sino
 
Enthusiast
Tilføjet:
22-09-2011 16:00:41
Svar/Indlæg:
502/4
Hehe.
Det handler ikke så meget om inkompetence, det handler om manglende styring af inkompetencen, så "inkompente" personer får skylden for inkompetencen!
Det er politik i dagens danmark.
Nu bliver der virkelig fyret rundt omkring.
Se bare på Danske bank og Jydske bank! 😳