Elitebruger
Tilføjet:
21-09-2011 17:26:02
Svar/Indlæg:
1972/260
Hej,
Jeg har et problem... Når jeg afspiller Blu-Ray film falder frame rate/billede pr. sekund og derfor hakker det lidt (nok til at irritere) ind i mellem. Det sker ved både hurtige scener og helt almindelig scener hvor der ikke sker andet end dialog.
Jeg har prøvet med den nyeste version a både Cyberlink PowerDVD og Arcsoft TotalMedia Theatre og begge skaber samme problem.
I TotalMedia Theatre er hardware acceleration slået til, men ved ikke lige hvordan man kan tjekke det i PowerDVD. CPU forbrug ligger altid mellem 10 - 40% alt afhængig af hvad der sker i filmen.
Har prøvet at lave en hel frisk installation af Windows 7, AnyDVD og PowerDVD, men det har intet hjulpet.
Prøvede at slå speedstep fra og hyperthreading fra og det hjalp heller ikke. Har åbnet kabinettet for at se om det skulle være pga. overophedning, men alt er dejlig køligt.
Jeg fatter det ikke.... har endda været inde i strømstyringen i windows og sat den til at udnytte alt CPU kraften.
Det hakkede ikke med PowerDVD 11.0.1620.51, til gengæld fik jeg fejlmeddelelser ved nyere film og kunne ikke spole eller skifte kapitel med fjernbetjeningen. Med 11.0.2114.53 hakker det, dog ingen fejlmeddelelser og fjernbetjeningen virker som den skal.
Systemet består af intel bundkort med H57 chipsæt, Intel Core i3 530, 2 GB ram, OCZ Vertex Turbo 30 GB SSD HDD og Samsung SH-B123 Blu-Ray drev.
Nogen der kan hjælpe?
Jeg takker.
Mvh.
Hessi 🙂