OC af q6600, ABIT ip35-e

Overclocking d.  21. september. 2011, skrevet af EagleDay
Vist: 8027 gange.

EagleDay

Superbruger
Tilføjet:
21-09-2011 23:06:41
Svar/Indlæg:
65/12
Hej HWT!

Jeg sidder og roder lidt med et OC af mit lidt ældre system, men har dog lige et par spørgsmål.

Lige nu køre den 3ghz, og det eneste jeg har lavet om på er FBS'en. I min bios kan jeg se at cpu core voltage står på standard hvilket er 1.300v. Jeg har læst lidt rundt omkring, og det virker umiddelbart lidt højt? mange skulle ligge på 1.25 ca. Men kan ikke rigtigt vælge mindre.

Her efter kommer mine temperaturer. De har altid været lidt høje, selv nå cpu'en kørte standard clock, har de ligget imellem 50-60 under load. Og det er altså med en thermalright 120 ultra extreme. Temperaturer er faktisk ikke steget så meget efter oc'et, en 3-5 grader måske. Lige udover PWM som efter, 50 min i prime95 ligger på 75, er dette en tilfredsstillende temperatur? Det virker måske lidt højt, selvom jeg har læst mig til den skulle kunne klare rimelig høje temps.

På forhånd tak!
Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2011 08:07:04
Svar/Indlæg:
8947/160
Er din Q6600 en GO stepping.? Anyway, prøv at remontere køleren med ny kølepasta og tjek det hele sidder som det skal. Jeg har ikke haft en true 120 men mange andre kølere skal faktisk spændes alt for hårdt imo. Hvis jeg feks spænder en CM212+ som man skal, til skruerne ikke kan komme længere, så bøjer bundkortet en del og det giver faktisk dårligere forbindelse, det samme gælder flere noctua kølere og andre store heatpipemodeller. Jeg opnår faktisk bedre temps ved ikke at spænde det hele HELT til. Man skal selvfølgelig sørge for at spænde de 4 skruer lige meget så trykket bliver jævnt fordelt. Når/hvis du får styr på dine temps kan du godt give den en tand mere på fsb OG lidt ekstra Vcore. Du skal så også sørge for at dine ram ikke kommer til at løbe for hurtigt, så de skal lidt ned i hastighed inden du skruer op for fsb.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 22-09-2011 08:08:21.

EagleDay

Superbruger
Tilføjet:
22-09-2011 16:02:17
Svar/Indlæg:
65/12
Tak for svaret

Det er en GO ja!
Jeg ville faktisk have skiftet kølepasta, og se om det kunne hjælpe. Men jeg kunne sku ikke finde den, da jeg næsten lige er flyttet. :) Det med spænding af skruerne, ville jeg da helt sikkert se på nå jeg skifter kølepasta. Det kunne være man også skulle invester i en ekstra 120mm fan, siden jeg kun har 1 på min 120 extreme.

Læste på et andet forum at rammene skulle køre 1:1 så det gør de. Men det skal de måske ikke alligevel? Og hvad med den PWM temp, er det noget at være bekymret over?