Nyt internet, Men ingen forbindelse

Diverse d.  22. september. 2011, skrevet af mentjali
Vist: 900 gange.

mentjali
 
Overclocker
Tilføjet:
22-09-2011 19:42:23
Svar/Indlæg:
36/8
Hejsa, jeg har et netværksproblem. Mit net burde være blevet koblet op igår, og siger firmaet også det er. Men det virker bare ikke.
Det er sat op på følgende måde, modem tilsluttet tlf stik i væggen, Og så bare computer til modem.
Jeg kan se når jeg åbner status på min forbindelse den er public, hvordan ændre jeg lige det til home?
Og så kan jeg også se mit netkort sender fint en masse data, men modtager ikke noget, windows fejlsøgning siger det er noget med ip afdressen?
Tak for hjælpen på forhånd
ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2011 19:59:34
Svar/Indlæg:
3799/43
Får du en ip adresse igennem dit modem?
Har du prøvet på at reparere forbindelsen?
Har du sikret dig at du ikke har installeret en firewall som blokere for indgående data?


mentjali
 
Overclocker
Tilføjet:
22-09-2011 20:03:52
Svar/Indlæg:
36/8
ice-cool > ip afdressen er 255.255.0,0 er det ikke lokal?
Ja har prøvet at reparere, der sagde windows det ikke var en gyldig ip vidst,
Og ja har sikret mig det ikke er min firewall har slået den helt fra


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2011 20:12:01
Svar/Indlæg:
3799/43
Det lyder ikke som en ip adr. nærmere en subnet mask. Prøv at kontakt din internet udbyder og få dem til at teste forbindelsen. Så skal de nok kunne fortælle dig at du mangler en ip adr.
Hvis at du gør det så få dem til at frigive din ip adr. imens at modem er slukket og Pc fra sluttet modem.
Så skal du bare starte modem op og forbinde computeren med modemmet.

Din ip adr. bliver fornyet på internettet hver 3 time med mindre at du har statisk ip.


vindum
 
Superbruger
Tilføjet:
22-09-2011 20:12:27
Svar/Indlæg:
365/0
#2
Jo, den subnet lugter langt væk af en automatisk ip. Så din 'puter æder ikke adressen fra din udbyder. Hvis du har fast ip, kan du jo prøve at taste den ind.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
22-09-2011 20:13:29
Svar/Indlæg:
14079/622
Står DSL-lampen og blinker - eller er slukket - på dit modem?

I så fald er der ingen forbindelse til modemet, og så skal du kontakte udbyderen, så de kan fejlsøge på det.
Har du flere telefonstik, er det værd at prøve disse. Husk at det kan tage 2-3 minutter, før der oprettes forbindelse.


mentjali
 
Overclocker
Tilføjet:
22-09-2011 20:16:15
Svar/Indlæg:
36/8
Jeg hat haft fat i dem idag, hvor jeg sad 1½ time i tlf. De sagde at de mistede forbindelsen ret hurtigt når de fik kontakt til mit modem? Men de vidste umidlbart ikke hvad der forsagede det og fik ikke løst problemmet, Nu har de så bestilt en tekniker via tdc som jeg så skal vente på -.-*


mentjali
 
Overclocker
Tilføjet:
22-09-2011 20:17:45
Svar/Indlæg:
36/8
vindum > Hvordan finder jeg den?
emillos > Engang imellem blinker den andre gange lyser den konstant og til tider går den helt ud for en kort stund,


mentjali
 
Overclocker
Tilføjet:
22-09-2011 20:18:23
Svar/Indlæg:
36/8
Og har kun det ene stik i min lejlighed, Har før haft net igennem det, dog via en anden udbyder


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
22-09-2011 20:19:27
Svar/Indlæg:
14079/622
Nu ved jeg ikke, hvilken udbyder du har, eller hvad kundeservice har forsøgt. Men såfremt de kan opnå kontakt til modemet, men at forbindelsen falder ud(hvilket det tyder på med statusen på DSLlampen), skyldes som regel, at forbindelsen kører en hastighed, der ikke kan trækkes på linjen.

I så fald kan kundeservice prøve at køre en "Test Hastighed", eller sætte hastigheden ned, for at se om det hjælper. 🙂

Hvis ikke, skal der en tekniker ud.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Emillos d. 22-09-2011 20:23:49.


mentjali
 
Overclocker
Tilføjet:
22-09-2011 20:21:36
Svar/Indlæg:
36/8
Emillos > Er perspektiv bredbån, og han virkede ærlig talt ekstrem skæv/stoned ham jeg snakkede med... Virkelig ukompetent. Men tak for hjælpen vil prøve at ringe til dem igen imorgen og prøve at få dem til at sætte hastigheden ned


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
22-09-2011 20:26:08
Svar/Indlæg:
14079/622
He he, okay.

Men ja, prøv det. Det kan i hvert fald ikke skade. Og kan det spare dig for at vente på en tekniker, er det jo fedt.

Hvis du får fat i endnu en stoned servicemedarbejder, kan du fortælle ham, at han går ind i "DSLman", hvor han kan sætte Test Hastighed. Herefter går der 2-3 minutter - og så kan du se på DSL-lampen, om der er stabil forbindelse(konstant lys). Det skulle jeg i hvert fald mene, at Perspektiv burde have adgang til 🙂


mentjali
 
Overclocker
Tilføjet:
22-09-2011 20:28:38
Svar/Indlæg:
36/8
Emillos > Kanon, du skal have mange tak for hjælpen og god aften :)


vindum
 
Superbruger
Tilføjet:
22-09-2011 20:34:43
Svar/Indlæg:
365/0
#7
Det er noget ud får tilsendt.
Men som nævnt i tråden, lugter det af en dårlig forbindelse.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
22-09-2011 20:45:32
Svar/Indlæg:
14079/622
->#12

Tak i lige måde. Skriv endelig, hvad udfaldet bliver 🙂


KeeZor
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2011 21:22:54
Svar/Indlæg:
1063/54
Da jeg læste #6 tænkte jeg "garanteret perspektiv", har nemlig haft samme problem med dem, ikke muligt at få kontakt til dem, og når det endelig lykkes så ved de intet.
Havde en forbindelse, som på 1½ måned stadig ikke var oppe at køre, jeg fik så tilbudt at fortryde aftalen, hvilket jeg med glæde tog imod. Derefter brugte jeg så ca. 1 år på at forklare dem at de ikke skulle fortsætte med at sende regninger på en forbindelse der var lukket, men det gik da først helt galt, da de sendte mig en indkaldelse til fogedretten 🙂

Jeg har intet godt hørt om dem fra nogen der har været kunde hos dem, bedste råd hvis du kan overbevise dem, nu når forbindelsen ikke fungere fornuftigt, så opsig din aftale, og find en anden udbyder.

For også at give lidt input til det du spørger om.
Jeg formoder at du har lavet reset på dit modem?


Andyboy
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
23-09-2011 11:05:06
Svar/Indlæg:
16/0
Perspektiv bredbånd er rigtig godt når det kører - men de kan svære at have med at gøre hvis der opstår problemer. De leverede rigtig god hastighed på den forbindelse jeg havde fra dem.


KeeZor
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2011 13:00:13
Svar/Indlæg:
1063/54
#16 de fleste firmaer er rigtig gode, når deres produkter fungerer 🙂


mentjali
 
Overclocker
Tilføjet:
23-09-2011 21:47:27
Svar/Indlæg:
36/8
Så fik jeg endeligt mit net, Var åbenbart fordi jeg skulle have en anden linie inde fra deres central.. At det kan tage 3 dage at gøre noget der tog en tekniker 5 min er fandme for dårligt. Virkelig ikompetent kundeservice ved perspektiv. Tak for hjælpen alle sammen


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2011 21:59:58
Svar/Indlæg:
3799/43
#18 Du skal jo lige huske på at det ikke er kundeservice skyld at teknikeren ikke kan komme tidligere ud. 😉
Hvis at der var teknikere nok så kom de nok også samme dag. Men det er der bare ikke, prøv at tænk på hvor meget du så ville komme til at betale for dit internet.
(forresten så ved du jo heller ikke om teknikeren, har arbejdet på centralen eller i et samle skab før, han kom ud til dig.)

Man kan jo også bare betale sig fra det, med en service aftale ligesom virksomheder gør.


mentjali
 
Overclocker
Tilføjet:
23-09-2011 22:12:25
Svar/Indlæg:
36/8
Ice-cool > Ud over at servicemedarbejden selv kunne have ændret det fra hans pc 😉 Og jo jeg spurgte ham nemlig, Han havde intet gjort, kom ind lavede en fejlsøgning, konstaterede der var ikke hul igennem. Prøvede en anden channel og vupti massere af internet.