Kvantitet frem for kvalitet?

Litteratur d.  23. september. 2011, skrevet af tom81
Vist: 1250 gange.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2011 17:26:52
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg har bemærket mig at der i den sidste tid er sket et temmeligt markant fald i kvaliteten af tests fra HWT's side. Siden det nye design kom op, men måske også før?..

prøver HWT af favne for bredt? Måske man skulle være lidt mere selektiv i udvælgelsen af ting man vil teste og så være lidt mere grundig.

Fx den nye test af Antec "vandkøling". Det er jo en kæmpestor mangel i sådan en artikel at der ikke bruges mindst 2-3 kølere ved siden af som reference. Testen er jo nærmest værdiløs uden, groft sagt.
Polarfar forklarer det med at der ikke er tid ej heller udstyr til det. Fair nok der ikke er tid eller udstyr, men er det så ikke lidt spildt krudt?

Det samme gør sig også gældende ved tests af GFX. I de sidste tests har der været testet i 2-3 syntetiske tests og 2-3 spil. Det er simpelthen for dårligt hvis man vil lave en seriøs test af et GFX.
Hvis det er tiden det kniber med skulle man måske overveje at lave færre tests.
Og kniber det med økonomien til spil/benchmarks, så nægter jeg at tro på det ikke findes en løsning på dette problem.

Jeg ved at i tidligere har været meget bedre til specielt GFX tests. Tidligere kunne der jo sagtens testes i 5-7 spil ud problemer.

Stram op, I har jo tidligere vist I sagtens kan.
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2011 22:31:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg synes faktisk at niveauet (især skriftligt/sprogligt) har været opadgående. Stor ros til især unnamet og freak_master.

Synes også at Antec-testen var lidt "hovsa" (selv for Polarfar), men jeg er ikke enig med dig i, at der er sket et markant fald i kvaliteten af tests 🙂

Anonym202158143552

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2011 22:34:45
Svar/Indlæg:
3671/66
jeg er lidt enig med #1.
selvom diverse tests måske ikke kan bruge til det store, er det vel bedre end intet.

Men ja, hvis det stod til mig selv, ville jeg vente til jeg havde muligheden for at kunne gennemføre nogle mere fuldkomne tests, som der var mere "kvalitet" i.
Dvs. flere spil, flere sammenlignende testobjekter osv.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2011 22:50:36
Svar/Indlæg:
20170/383

At gå fra gennemsnitligt 5 spil i GFX test til 2-3 spil pr test må vel siges at være en forringelse af kvaliteten af testen.

"selvom diverse tests måske ikke kan bruge til det store, er det vel bedre end intet. "

Netop dette udsagn er vel ikke ideen med gfx tests her på siden. Jeg går ud fra de laves for at kunne bruges til noget. Jeg er enig med dig i at de måske ikke kan bruges til det store. Men er det ikke en skam. Jeg mener, var man mere bevidst om kvaliteten af artiklen så testede man i nogle flere spil.

Ydermere oplever jeg også næsten dagligt at jeg i større eller mindre grad ikke kan få adgang til HWT. Det kan være fra et par minutter et vilkårligt tidspunkt på dagen op til næsten en times tid en tidlig aften eller nat.
Hvad end det er for en server siden ligger på, så må det siges at være en 2. rangs server. For et hardware-site der gerne vil være blandt de førende i DK kan man vel godt kalde det hele lidt paradoksalt.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af tom81 d. 23-09-2011 22:53:54.

Anonym202158143552

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2011 23:01:19
Svar/Indlæg:
3671/66
Helt igennem enig med serveren. Det er ret irriterende.
I visse tilfælde, hvilket jeg synes nærmer sig ofte, svarer siden slet ikke i op til flere timer.

Der er dog sikkert en logisk forklaring på mangelen på bedre server, eller hvad det nu er der begrænser.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2011 23:32:50
Svar/Indlæg:
2872/90
For en gangs skyld er jeg sku enig med Tom.. 😀

Synes især hwt test af gfx er mangelfulde.. Faktisk så meget at jeg ik gider læse dem mere.. 2-3 gamle spil og 2 3dmark "come on!! "
Ser man på guru3d så har de omkring 7 og de er en del mere relevante end dem hwt har..

Det her er følgende et PNY GeForce GTX 550Ti blev testet i..
3Dmark 2011, 3Dmark Vantage, Call of Juarez,Mafia II. 😉

Notika

Superbruger
Tilføjet:
24-09-2011 00:06:42
Svar/Indlæg:
649/37
Hvis det er pga. manglende tid og økonomi, så burde man måske overveje at overlade "jobbet" til andre med mere af begge dele. Jeg siger ikke at der bør ske udskiftninger, men blot at det ville være fordelagtigt for HWT's image at have nogle "komplette" tests.
Med "komplette" tests mener jeg (på punktform):
1. Bedre gennemgang af det enkelte produkts specifikationer (eventuelt sammenligning med modparterne eller andre produkter, der minder om det testede).
- I stedet for Copy/Paste fra producentens hjemmeside.

2. Mere dybde i design afsnittene.
- De nuværende har tendensen til at poste en masse billeder og meget lidt tekst (eller ligegyldig tekst).

3. Større udvalg af testprogrammer/Flere forsøg med det enkelte produkt.
- Det er gået stille ned af bakke med de nyere tests (som #0 også er inde på).

4. Bedre konklusionsafsnit.
- I stedet for "noget der bare skal overståes".

Det var alt det kritik jeg lige kunne komme på nu.
Udover de ting, så synes jeg at I gør et godt arbejde med siden og artiklerne (hvis man ser bort fra mine fire punkter).

SDK

Redaktør
Tilføjet:
24-09-2011 00:07:29
Svar/Indlæg:
573/108
Nu kommer det jo an på hvilke anmeldere i kigger på. Personligt benytter jeg mig i øjeblikket af:
3DMark Vantage
3DMark 2011
Stalker: Call Of Prypat DirectX 11 benchmark tool
FurMark 1.7.0
Call Of Juarez DirectX 10 benchmark tool
Heaven benchmark 2 tool
Colin Mcrae Drit 2
Far Cry 2 benchmark tool
Crysis 2
Mafia 2

Jeg vil da påstå, at der her er 6-7 spil og 3-4 syntetiske alt efter hvad Heaven går under. At nogle at dem er lidt gamle kan man naturligvis diskutere, men Guru 3D benytter op til flere af disse.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 00:14:51
Svar/Indlæg:
20170/383

Prøv du at kig de seneste gfx tests igennem og fortæl os så om de lever op til din standard.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 00:35:22
Svar/Indlæg:
8947/160
Istedet for brok/kritik kunne man måske spørge om man kunne hjælpe. Jeg er sikker på man godt må aflevere en gennemført test til redaktionen. 😉 Det hjælper helt sikkert bedre end at pege på andres fejl og mangler. Så længe alt er på frivilig basis syntes jeg ikke man kan tillade sig det. Ihvertfald ikke før man selv har gjort det bedre. 😉

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 00:43:52
Svar/Indlæg:
7765/230
Næste gang du ikke kan logge på og ikke skal sove. 😛
Så bruger du tiden på at lave en gfx test - som du mener den skal laves og deler den med os andre.. :yes: 😳

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 24-09-2011 00:45:33.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
24-09-2011 02:56:47
Svar/Indlæg:
15982/637
Det tager bare allerhelvedes lang tid at få lavet alt som man selv minimum vil have. På GFX, Bundkort test mv går nemt noget der tilsvarer 3-4dages aftenarbejde efter arbejde (ikke unormalt at en GFX test tager et sted ml 8-10timer bare kun på testen af 5-7 spil og et par syntetiske tests). Derfor er der nogle steder der er kortere end andre mht info mv.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 08:59:01
Svar/Indlæg:
2872/90
#7 Hvis alle test var sådan som minimum så hørte du ik noget brok fra mig af.. Men indholdet er simpehen blevet så sløjt at de test er tæt på ligegyldige..

Jeg ville aldrig købe et nyt gfx udfra en test i har lavet..
Og den her kritik er jo bare for at råbe jer lidt op.. Vil hellere vente lidt længere tid på en test, så den er grundig lavet. End at læse noget som virker som om det bare skal overståes..

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 09:53:18
Svar/Indlæg:
8947/160
Ja, tænk på de store sites (gfx test), hvor meget tid de bruger på det. Hvis man er seriøs laver man minimum 3 runs af hver for at tage et gennemsnit. Og mange af dem laver deres egne "runs" i spillet for at det skal være så realistisk som muligt, 12-15 spil og mindst 5 bench alá 3d mark/unigine. Det skal så laves med alle de grafikkort der er værd at sammenligne med, gerne 5-6 stykker. Der skal reinstalleres imellem skift af gfx osv. Det hele skal ligges ind i skemaer osv osv. det er jo nærmest 14 dages arbejde. Så HELT sikkert hatten af for dem, men mon ikke der er en smule penge indblandet på de store sites.? Noget må de ihvertfald få skrabet til sig for alt det arbejde. 😉 Og JA, den omtalte test er da ikke særlig grundig, og der mangler da noget at sammenligne med, men mon ikke skribenten har lært det nu. Hvis vi var smarte lavede vi vores egne databaser med diverse bench/spil. Så kunne dem der gad, hjælpe til på den måde, og det ville måske give lidt mere sammenhold. Hvis vi blev enige om nogle test, og der var en "skribent" der gad samle alle resultaterne, så kunne man med tiden slå op på feks 5870 gfx og så se hvordan det yder under forskellige real-life forhold, det samme med crossfire/sli og alle de andre gfx. Også temps med forskellige kølere osv, cpu bench ved given hastighed osv osv. Burde det ikke være muligt.??

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 10:05:12
Svar/Indlæg:
20170/383

En gylden middelvej må også kunne gøre det.

Jeg duer ikke til at skrive artikler, men har tidligere tilbudt min hjælp, ikke mindst med benchmarks, men også korrektur.

Jeg er klar over ting tager tid. Også derfor jeg synes HWT burde favne mindre bredt og så i stedet lave nogle mere grundige tests. Hellere 3 brugbare tests end 10 der ikke kan bruges til en skid.

#12 har jo ret.
De seneste gfx tests fra HWT hjælper jo ikke en person tættere på et svar, hvis man er i tvivl om hvilket GFX man skal købe.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 10:29:28
Svar/Indlæg:
8947/160
Nej, men det er vel også derfor idéen med vores egen database er god. Inden jeg tager en beslutning om køb læser jeg altid alle test der er, og derefter spørger jeg brugere/læser tråde om deres oplevelser med produktet. Det er som regel det sidste der er udslagsgivende for min beslutning. Hvis én jeg har tillid til herinde siger god for et stykke hw 😉

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 10:58:20
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg havde engang en kammerat, som var skriver her inde. Jeg kan huske noget sludder, som nogle gange hurtigt blev smidt ud til folk. Så jeg læste dem sådan lidt igennem, og viste ham hvor jeg synts der var nogle alvorlige fejl. Så han kunne få dem rettet, men jeg er ikke venner med ham eller noget. Jeg snakkede bare lidt med ham for mange år siden.

Så kort og godt:
Jeg vil sige kvalitet af artiklerne går lidt op og ned. Nogle gange virker bare til være en google translator oversættelse på nogle nyheder. Dog vil jeg sige, at kvalitten igen er blevet bedre efter det seneste.
Husk på, at det også er mennesker og nogle gange. Så er interessen også større for nogle tage i byen score kvinder. 🙂

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 11:09:21
Svar/Indlæg:
7765/230
Quote:"Husk på, at det også er mennesker og nogle gange. Så er interessen også større for nogle tage i byen score kvinder."
Da der vist ikke er nogen deadline her på sitet, er det da den mest lame undskyldning. :yes:
Skrid i byen, vågn op med en du vil være bekendt, plej dine tømmermænd, og lav artiklen færdig når du har det bedre, hvor svært kan det være.. 😳

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 24-09-2011 11:19:15.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 11:43:18
Svar/Indlæg:
2872/90
#15 Før i tiden gik jeg altid ind på hwt og læste test før jeg købte noget.. Nu gider jeg ikke engang spilde de 3-4min det tager at læse en test herinde..
For de tests er simpelhen for ringe af kvalitet, at det ikke engang kan betale sig at samligne med dem fra andre store sites.

Og jeg er rimlig træt af at høre om at Skribent er frivilig og bla bla bla. Brug dog det tid det tager på at få en ordenlig artikel ud frem for at lave flere..

Når jeg er ude og hos en kunde "Er forresten maler" og jeg feks. skal arbejde på timeløn. så bruger jeg da den tid det tager for mit arbejde er iorden og det samme hvis jeg skal give en pris. Med mindre en kunde selvfølelig siger det bare være billigt, men så for de da os hva de betaler for...

Så min pointe er lidt. Vil folk ha masser af artikler som er papir tynde eller færre som man rent faktisk kan bruge til noget.. ? 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sir D_Devil d. 24-09-2011 11:45:18.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 11:47:48
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg er faktisk enig med dig.
Jeg er godt klar over at det er frivilligt. Men hvor er den "faglige" stolthed, eller hvad man skal kalde det?

Skribenterne må vel have al mulig interesse i at gøre et så grundigt arbejde som muligt, og ikke bare sløse igennem med 3 spil og så stille sig tilfredse med det.

SDK

Redaktør
Tilføjet:
24-09-2011 11:50:24
Svar/Indlæg:
573/108
# 17 Argh vi har jo altså deadlines på alle artiklerne.

Det er altså unfair at bashe denne ( http://hwt.dk/Test/21596/PNY-G... ) artikel det er hans første så kan man ikke forvente guld og grønne skove.
Uhh jeg kan godt huske min første tror jeg brugte 20-22 timer 😛 og der var sku nogle skarpe kanter i den.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 11:59:53
Svar/Indlæg:
7765/230
Ok sorry.. 😳
Men så gør du det bare i omvendt rækkefølge, hvor svært kan det være. 😛 🤣 🤣

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 12:03:56
Svar/Indlæg:
3799/43
Hwt burde have en Standart inde for test, Sådan at alle produktgrupper bliver testet ens. Så Har folk lettere ved at sammenligne produkterne.

Syntes nu at de fleste test har været gode, men jeg forstår stadigvæk ikke point systemet.

Det kunne også være fedt hvis at i engang lavede en stor test af grafikkort, med alle de aktuelle kort.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 12:13:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Idéen er god, problemet er blot, at nørder ikke altid er lige ærlige med den slags scores. Nogle går efter høj fps, og sætter derfor kvaliteten ned, også selvom de kører med 8xAA osv.

Hvis det kunne fungere, så ville vi ikke behøve programmer som 3Dmark 🙂

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 12:15:42
Svar/Indlæg:
20170/383

Fuld forståelse for at det er hans første artikel.
Men mange af de fejl i den artikel burde da godt nok være blevet fanget i en gennemlæsning af en mere erfaren skribent og evt. af korrekturlæseren.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 12:18:02
Svar/Indlæg:
20170/383

nej alle produkter får åbenbart den der "Product Of The Year Award".

Stort set alle brugere her på hwt griner af den. Men alligevel klynger HWT sig stadig til den, ingen forstår hvorfor. Men det ser måske godt ud i de lande der ikke forstår dansk.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 12:26:52
Svar/Indlæg:
8947/160
Så længe man tilbyder sin hjælp syntes jeg godt man kan tillade sig at komme med lidt sund kritik, men til dem der bare er negative og basher uden at tilbyde noget den anden vej kan jeg kun sige: Gør det bedre selv eller luk R.... 😐

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 12:30:46
Svar/Indlæg:
20170/383

De gange jeg har tilbudt min hjælp har jeg alle gange fået at vide at det ikke var nødvendigt. og i kraft af mit arbejde kunne jeg sagtens afsætte hele dage til at lave fx benchmarks. Jeg duer bare ikke til at skrive.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 12:34:07
Svar/Indlæg:
7765/230

Fuld forståelse for at det er hans første artikel.
Men mange af de fejl i den artikel burde da godt nok være blevet fanget i en gennemlæsning af en mere erfaren skribent og evt. af korrekturlæseren.

tom81 skrev d. 24-09-2011 12:15:42

Det hjælper så ikke meget, når korrekturlæserne(eller nogen af dem 😳 )ikke er en skid bedre end den der har skrevet artiklen. :no:

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 13:12:51
Svar/Indlæg:
8947/160
27# Det er også tosset de ikke tager imod når nu der bliver tilbudt hjælp, det forstår jeg simpelthen ikke.!!

balder

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 14:24:26
Svar/Indlæg:
367/3
#25 Enig!

En bedre karaktergivning ville være at fortrække. Det er simpelthen bizart at middelmådige produkter gang på gang bliver tildelt "product of the year".

Den overordnede kritik vil jeg også godt tilslutte mig. Det halter sgu lidt når der ikke rigtigt er nogle brugbare spil test af grafikkort. Men det er problem redaktionen må løse, hvis ikke folk har tilstrækkeligt "grej" til at kunne lave bedre sammenligninger.

Men folk der sidder og skriver artikler skal ikke tage det her alt for personligt. Jeg har for nogle år siden lavet stribevis af anmeldelser for et andet site og ved hvor enormt lang tid det kan tage. Og generelt synes jeg de fleste artikler er helt fine.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 14:36:22
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er længe siden hvor der vist var flere skribenter. Og så vidt jeg husker var svaret også noget med at man gerne så at vedkommende der testede skrev artiklen osv.

Som tingene er nu har jeg ikke rigtigt tiden længere. Men blev jeg spurgt ville jeg da bestemt overveje det.

Anonym202158143552

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 14:40:49
Svar/Indlæg:
3671/66

#25 Enig!

En bedre karaktergivning ville være at fortrække. Det er simpelthen bizart at middelmådige produkter gang på gang bliver tildelt "product of the year".

Den overordnede kritik vil jeg også godt tilslutte mig. Det halter sgu lidt når der ikke rigtigt er nogle brugbare spil test af grafikkort. Men det er problem redaktionen må løse, hvis ikke folk har tilstrækkeligt "grej" til at kunne lave bedre sammenligninger.

Men folk der sidder og skriver artikler skal ikke tage det her alt for personligt. Jeg har for nogle år siden lavet stribevis af anmeldelser for et andet site og ved hvor enormt lang tid det kan tage. Og generelt synes jeg de fleste artikler er helt fine.

balder skrev d. 24-09-2011 14:24:26

jeg er helt enig.

der er mange gode artikler der ikke bliver nævnt. personligt synes jeg også de fleste er ganske udmærkede. Fx. sådan en som testen af den seneste tablet, hvori der også er en videopræsentation.

dog er kæden naturligvis ikke stærkere end det svageste led, og der kunne godt bruges mere engagement på fx. testen med GTX 550 og Antec H2O 620.

The

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2011 20:32:44
Svar/Indlæg:
1406/100
Nu bliver jeg nok kørt over osv. 😎 og få en PM 😎

Men jeg syns da de fleste artikler er gode nok.
Dog syns jeg ligsom TOM at niveauet ikke er så høj som det normalt er. ☹

Og man se i flere tilfælde at man gør brug af google translate som kan ses ret tydeligt. 😕