OK #9 her er så mit akvarie-problem.
2 akvarier. 54 liter til babyfisk (Garra Rufa) og 250 liter til voksne fisk (også Garra Rufa).
Det lille akvarie har et spandfilter, Eheim 2213 Classic
Det store akvarie har et EHEIM 2071 Professionel 3 (incl. filtermaterialer) samt et PH Hydor Koralia Nano 900 fra Akvariewest.
Begge spande kører med det medleverede filtermateriale.
Udover vand, ovenstående filtre og fisk, så er der intet i akvarierne. Ingen bund, ingen planter.
Det lille akvarie er fint og klart. Det store akvarie er vandet temmelig uklart. Ikke grumset, og der er næsten ingen flydende "genstande", men vandet er nærmest gråligt/hvidligt. Stort vandskifte (ca 70%) hjælper 1 døgns tid, men så er den gal igen.
Begge akvarier har nu kørt en måneds tid, og jeg skifter ca 30% vand i begge akvarier en gang om ugen.
Hvad kan jeg gøre ved det store akvarie, så vandet der også bliver klart? Målt med stick, er der ingen problemer, og fiskene ser ud til at trives fint. Vandtemp er 25° i det lille og 28° i det store akvarie.
Jeg har tænkt på, om der skal noget andet filtermateriale i spanden til det store akvarie, der fulgte Eheim filter-materiale med, nogle hvide kugler+ hvid måtte og nogle sorte plastic"dimser" samt et blåt grovfilter. De hvide kugler blev grundigt gennemskyllet inden brug, og alt er monteret efter brugsanvisningen.
Jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om, men uden problemet er blevet mindre. Hvad kan jeg mere gøre?
Ovenstående er OT, I know, men hvis #9 kan hjælpe, vil jeg blive mega glad!
#6 Din afsluttende sætning er EPIC!! 🤣
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 25-09-2011 16:43:32.