hjælp til Zyxel NBG460-N

Diverse d.  26. september. 2011, skrevet af M.Thomsen
Vist: 346 gange.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2011 12:33:09
Svar/Indlæg:
4112/53
Hej guys.
Jeg har problemer med at min router smider det trådløse netværk, og at jeg i 8 ud af 10 forsøg ikke kan komme i kontakt med firmwaren i routeren.

Jeg har lige prøvet at opgradere til nyeste firmware (som er den samme som den der var i den).
Det hjælper ikke noget.

Prøvede at nulstille routeren ved at trykke på "reset" knappen bagpå, men stadigvæk ikke nogen forandring.

Når jeg genstarter den, så kommer det trådløse netværk op, men inden for 30-90 sekunder, forsvinder det igen.... 😢
Så må jeg smide et kabel mellem router og klappen, så kan jeg komme på internettet, men jeg kan stadigvæk ikke komme i kontakt med routeren (192.168.1.1).

Når jeg i windows 7 går ind i kontrolpaneler-netværk og Internet - kort og netværk, og beder den om at lave et kort over netværket, skriver den PC--ukendt--NBG460N--internet.

Så kommer vi så til selve spørgsmålene:

a) Er min router ved at stå af/er stået af?

b)Hvilken "enhed" er den der "ukendt" der er mellem PC og routeren? (bruger comodo firewall pro)

c) Hvis ikke det er routeren der er ved at stå af, Hvilke værdier skal jeg have sat mit trådløse netværk til (timings, kanal, frekvens re-authentication timings etc.)?
Jeg kører den højeste sikkerhed, med WPA kompatibilitet, har kode på og navngivet netværket, så det ikke bare er et mærkværdigt navn.

e) Kan den trådløse tlf. jeg har stående lige ved siden af routeren have nogen indflydelse (positiv som negativ) på det trådløse netværk/routeren?

Sikke en historie. Håber at der er en der kan hjælpe mig, for jeg r sq ude i en jungle med det her netværk. Det har aldrig været min skrappe side.

på forhånd tak
Steensen.