Vidersælge win7 pro OEM licens

Software d.  27. september. 2011, skrevet af tf-uno
Vist: 1128 gange.

tf-uno
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2011 20:27:29
Svar/Indlæg:
317/39
Hej HWT

Hvordan er reglerne angående at vidersælge en OEM Licenser til windows 7..?
Står i den situation at jeg er kommet i besidelse af et par OEM Licenser til windows7 Pro.
(Licensen sidder på en ny indkøbt maskine, men maskinen skal køre XP). Derfor skal licensen ikke bruges på maskinen.
Må man vidersælge denne licens..?

Mvh Henning J
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2011 20:45:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Mjaeh... for at gøre det så simpelt som muligt, både for dig og en potentiel fremtidig køber, så følger licensen klistermærket.

Så, sidder klistermærket uhjælpeligt fast på maskinen, kan du ikke (tillade dig at) sælge licensen.

Ligger klistermærket løst ved siden af, er linjen lidt mere grå.

Men normalt siger man, at licensen følger bundkortet.

Så derfor ville jeg sige, at du bør tjekke Microsofts hjemmeside: http://www.microsoft.com/da-dk... - og evt. kontakte Microsoft selv for et klart svar.

Jeg forsøgte i sin tid, men der var lidt blandede signaler fra Microsoft Danmark. Både hvad angår håndhævelse af OEM-reglerne og forståelse/fortolkning af disse 🙂


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
05-10-2011 11:56:10
Svar/Indlæg:
4033/364
Som udgangspunkt er en OEM licens købt sammen med hardwaren, så teknisk set skal du også give dem computeren, da licens og maskine hænger sammen.

Det var derfor at man i "gamle" dage kunne købe en mus og en OEM Licens.

kontakt MS, da deres licensregler er virkelig kryptiske..


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2011 12:17:43
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg ville ikke have nogle problemer med det, om det så er lovligt er en anden sag. Jeg mener, den er jo købt og betalt, og den gode B Gates mangler ikke selv albuer når de små skal sættes på plads (andre firmaer osv). Og altså, tænk hvad der ville ske hvis man ikke måtte sælge alt muligt andet videre, folk ville jo gå amok. Defor har jeg slet ikke dårlig samvittighed over et evt køb/salg af microsoft software.


tf-uno
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2011 12:23:01
Svar/Indlæg:
317/39
Sådan har jeg det også..
Men iflg hwt.dk er det ikke lovligt og sælge, derfor slettes salgstråden.. Hvilket også er fair nok :/