Emne: Z-10 alternativ, Edifier,Harman kardon ?

Diverse d.  28. september. 2011, skrevet af gasolin
Vist: 2051 gange.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2011 16:17:15
Svar/Indlæg:
5506/640
Jeg har fået et tilbud på noget jeg har til salgt på gul og gratis.

Derfor kan jeg muligvis købe nogen nye højtaler til min pc nu, hvis jeg acceptere budet.

Har set på følgende som denne omgang ikke er studio højtaler, men stadig det bedste(min mening) man kan få, denne gang for ca 1000kr og så vil jeg senere købe et godt lydkort til min bærbar. Højtalerne de skal afløse er Logitech Z-10 teste,review http://www.tweakup.dk [...]

Edifier 330D har optisk lyd udgang så den kunne jeg bruge da jeg har optisk lydudgang på min bærbar

http://www.wupti.com [...] 77/Edifier-S330D-Sort.html

Edifier C3 fylder lidt rigeligt pga seperat forstærker og der er ikke optisk indgang

http://www.wupti.com [...] 79/Edifier-C3-Hoejtalersystem.html

Harman Kardon Soundsticks III Jubileum, ved ikke om der lydmæssigt er forskel på dem jeg linker til hos komplett og dem der testes her http://hwt.dk/Test/10085/TEST-... de skulle have lidt mellemtone problemer men da jeg hørte dem engang til kt-radios hifi messe (i odense koncerthus,hotel hc andersen) var jeg imponeret over bassen.(er meget i tvivl omkring mellemtonen om jeg skal købe dem, de er også de dyreste)

http://www.komplett.dk [...]

Hvad er jeres mening om højtalerne fra edifier og harman kardon.... de skal lyde bedre end min Logitec Z-10 og spille højt, er ret sikker på alle 3 sæt kan spille væsenligt mere bas end mine Logitech Z-10. Er der andre alternativer til budgetet på 1000kr (som nævnt køber jeg, hvis det er nødvendigt senere et godt lydkort).

Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af gasolin d. 28-09-2011 16:26:51.
gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
28-09-2011 17:28:04
Svar/Indlæg:
5679/460
jeg har selv Edifier S330D lyder fedt ...ka klart anbefale dem :) udover optisk har den også phono indgang så der er jo muligheder nok

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2011 19:10:48
Svar/Indlæg:
5506/640
kunne godt bruge nogen links til de nævnte højtaler, ulemper,svagheder,fordele.... mere dybde gående test

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2011 19:21:38
Svar/Indlæg:
2534/80

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2011 19:32:20
Svar/Indlæg:
5506/640

http://www.octeamdenmark.com/a...

dasjap skrev d. 28-09-2011 19:21:38

Lyder jo spændende, men hvad vælger man så senere af lyd kort ? skal det være en dac eller det nok med at bruge den optisk indgang ? hvad sidder der af da converter ? have en plade til låns optaget i 24 bit det kan mine Logitech Z-10 ikke klare. (24bit)

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
28-09-2011 20:15:06
Svar/Indlæg:
5679/460
ja det er så mig der har lavet den test ...den burde jeg så ha smidt med :) men bruger du optisk er det næsten lige meget med hvad lydkort du bruger

og jeg har haft mine Edifier på at andet lydkort med 24bit som de fint afspilled :) ...lige pt. bruger jeg Onboard lydkort og den ka ikke :) hehe er for fattig lige pt. til at købe nyt :) men der kommer måske nyt bundkort snart så slår man 2 fluer med et smæk :)

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2011 20:35:15
Svar/Indlæg:
5506/640

ja det er så mig der har lavet den test ...den burde jeg så ha smidt med :) men bruger du optisk er det næsten lige meget med hvad lydkort du bruger

og jeg har haft mine Edifier på at andet lydkort med 24bit som de fint afspilled :) ...lige pt. bruger jeg Onboard lydkort og den ka ikke :) hehe er for fattig lige pt. til at købe nyt :) men der kommer måske nyt bundkort snart så slår man 2 fluer med et smæk :)

gandalf18 skrev d. 28-09-2011 20:15:06

Interessant har hørt at den skulle have en lille svaghed i mellemtone området http://alatest.dk/anmeldelser/... noget du kender noget til ?

Har læste at den skulle koste ca 85-90 euro men det kan jeg absolut ikke finde den til

http://www.edbpriser.dk/Produc...

I denne tyske test http://www.computerbase.de/art... skriver de på sidste side den skulle koste ca 85 euro

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
28-09-2011 21:14:20
Svar/Indlæg:
5679/460

nej ikke noget svaghed ved optisk brug osv. og jeg mener ikke jeg lagde mærke til noget da jeg kørte analog test da jeg laved review ...og det med Svag bass der også står ved ala test ...well der er en dreje knap bag på sub hvor du ka justere sub'ens ydeevne ...selvfølgelig skal man tænke på at det er en lille subwoofer så vis du leder efter en sub der laver jordskælv er det ikke den :) ...men til god lækker lyd .. :) ja

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2011 21:21:40
Svar/Indlæg:
5506/640

nej ikke noget svaghed ved optisk brug osv. og jeg mener ikke jeg lagde mærke til noget da jeg kørte analog test da jeg laved review ...og det med Svag bass der også står ved ala test ...well der er en dreje knap bag på sub hvor du ka justere sub'ens ydeevne ...selvfølgelig skal man tænke på at det er en lille subwoofer så vis du leder efter en sub der laver jordskælv er det ikke den :) ...men til god lækker lyd .. :) ja

gandalf18 skrev d. 28-09-2011 21:14:20

Som jeg skriver det nye sæt skal lyde bedre end mine Logitech Z-10 og spille højt, at en 6.5" bas kan gengive bassen kraftigere og dybere kan ikke overraske samlignet med mine 2x3" basenheder (som iøvrigt gør det godt), vil jeg have jordskælvs bas køber jeg bare det gamle Logitech Z-2300 sæt, mener det stadig kan fås for under 1000kr. Mellemtonen og diskanten er dog ikke for god, men at sættet kan spille højt er der vidst ikke nogen der er i tvivl om.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 28-09-2011 21:22:44.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2011 23:08:47
Svar/Indlæg:
5506/640
gandalf18

Har du også problemer som i indlæg 45-47 i inlæg 87 en glad ejer uden probelemer

http://hardforum.com/showthrea... (5 sider om Edifier S330D)

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2011 23:29:35
Svar/Indlæg:
5506/640

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
29-09-2011 01:36:29
Svar/Indlæg:
5679/460
har ikker haft det problem med mit set ...har haft det et stykke tid nu og der har ikke været problemer :)

JakobL

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2011 08:02:43
Svar/Indlæg:
162/5
Jeg har købt dette sæt højttalere fornyligt, og har et par kritikpunkter.

Jeg var i Computercity og se på sættet inden jeg købte, og deres demomodel kunne slukkes på volumekontrollen, ved at skrue helt ned. Det kan mit sæt ikke. Det er forholdsvis dumt, idet volumekontrollen har en ret stærk blå led og min pc står i soveværelset.

Derudover kan jeg ikke bruge minijack stikket på volumekontrollen til at tilslutte mine Sennheiser HD555 hovedtelefoner. Når jeg går dette kommer der meget høj støj fra højttalerne. Hvis jeg derimod tilslutter mine in-ear hovedtelefoner (Sennheiser CX400 II) er der intet problem. Jeg mistænker at problemet er at mine HD555 har et alm jack stik, der så er en omformer til minijack sat på.

Overall er det et fint nok sæt, men specielt problemet med den blå led irriterer mig.

Nickzy

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2011 08:47:55
Svar/Indlæg:
263/26
Sidder selv med storebroren til S330D, nemlig S530D og det sæt kan ihvertfald sagtens anbefales, jeg tror ikke at der er noget som mangler på S530D overhovedet, men det koster nu også "lidt" mere knaster, men tilgengæld spiller det det højere og bedrer. 😎

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2011 09:13:02
Svar/Indlæg:
5506/640

Jeg har købt dette sæt højttalere fornyligt, og har et par kritikpunkter.

Jeg var i Computercity og se på sættet inden jeg købte, og deres demomodel kunne slukkes på volumekontrollen, ved at skrue helt ned. Det kan mit sæt ikke. Det er forholdsvis dumt, idet volumekontrollen har en ret stærk blå led og min pc står i soveværelset.

Derudover kan jeg ikke bruge minijack stikket på volumekontrollen til at tilslutte mine Sennheiser HD555 hovedtelefoner. Når jeg går dette kommer der meget høj støj fra højttalerne. Hvis jeg derimod tilslutter mine in-ear hovedtelefoner (Sennheiser CX400 II) er der intet problem. Jeg mistænker at problemet er at mine HD555 har et alm jack stik, der så er en omformer til minijack sat på.

Overall er det et fint nok sæt, men specielt problemet med den blå led irriterer mig.

JakobL skrev d. 29-09-2011 08:02:43

http://hwt.dk/Forum/315171/Def...

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2011 17:54:23
Svar/Indlæg:
5506/640
Nu har jeg fået solgt min mobil og fået lidt penge til højtaler.

Computercity Odense: Et sæt Edifier S330D (selvfølgelig for dyrt, har kigget hvad den billigste pris er).Deres lyd afdeling virker ikke (kommer ikke noget lyd ud) selv om der er strøm på, frem med min mobil(galaxy 2 og poweramp) og så lytter vi, som vi begge har kunnet se er der et højtaler kabel til venstre højtaler der ikke sidder i subwooferen,over halvdelen af kobberet (eller hvad det nu er)sidder i subben(så der lyttes kun på en kanal)han skruer ned for bassen og så op til et eller andet niveau som jeg ikke aner hvad var.

Første plade tv 2 showtime, lyden er dejlig behalig men pga de står næsten helt nede på gulvet giver det meget mere vellyd at vinkle den ene højtaler så den stråler,sprejder lyden opad,synes lyden er meget meget neutal fra fronterne,lidt for meget bas, så jeg forsøger at dæmpe bassen lidt på min mobil og fremhæve de 2-3 højeste frekvenser lidt så lyden kan blive mere klar,åben og tydelig (som mine Z-10) og der er ingen tvivl om at folk bliver snydt for hvor god lyden er når de står på gulvet, men også at fronterne er meget behalige at lytte til næsten for..... ikke mørke i lyden men lidt det modsatte af åben og klar lyd (igen er de lidt det modsatte af som mine Z-10),bassen er god, men om bassen ville have været perfekt i lydestyken hvis begge fronter havde spiller (6 db ekstra lydtryk fra fronterne)har jeg til gode at finde ud af.

Sidste plade, nummer alle tiders klassiker der ikke være fravernde til en hver hifi messe sultan of swing (selvfølgelig gode gamle Dire straits)lyder også godt.

Edifier S330D kan spille meget højt, god bas og meget neutrale fronter godt kunne være mere klare og åben og skal placeres i lytte højde.

Negative ting volumen knappen lyser hel tiden blåt med mindre man slukker bag subben (øv man kan ikke slukke en via volumen knappen, ved faktisk ikke om der slukkes for subben, når der trykkes ned på volumen knappen) og den stopper ikke ved nul,0,zero på volumenknappen, man kan drejele den hele vejen rundt uden den stopper (f.eks mange logitech modeller har et stop, ved nul,0 når der er slukket og/eller ingen lyd)

Logitech Z623 koster normalt 1299kr hos elgiganten, men i denne uge koster de 666kr, købte dem ikke pga de har også en top der ikke er åben og klar end mine Z-10 (også logitech), men de kan spille højt og masser af bas selv ved 50% bas og 50% volumen er lyden høj,ren og masser af bas (de var placeret i lytte højde)men de lider af samme problem som Z-2300 dårlig,fraværende,mangelfuld gengivelse af de høje frekvenser,men sættet var på intet tidspunkt ubehalig at lytte til (var også tilfældet med Edifier S330D sættet) hvordan mellemtonen var nåede jeg ikke så meget at ligge mærke til.

Til prisen(666kr normalpris 1299kr) og med den gengivelse af de høje frekvenser ville jeg ikke købe dem, men de kan spille højt, også fra subben, som sikkert vil gøre mange teenager glade istedet for en kraftig forstærker og et par store Cerwin Vega gulvhøjtaler med min 12" bas

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af gasolin d. 01-10-2011 17:56:51.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
01-10-2011 18:46:10
Svar/Indlæg:
5679/460
15# vis volume ikke slukker når du drejer den max til venstre så er den i stykker for det skal den :)

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2011 19:04:39
Svar/Indlæg:
5506/640

godt at vide 😉, vil ikke købe noget der ikke virker som det skal.Når volumen knappen er helt til venstre stopper den så, slukker for lyden og lyset går ud i volumen knappen ?. Hvad med lyden ? synes de var meget neutrale manglede en lidt mere åben lyd, kommer det efter tilspilning af højtalerne eller skal jeg justere mig ud af det ? (har ikke en justeringsmulighed der kan ændre lyden for alle lyde fra min computer,kun vlc,wmp,winamp kan jeg evt justere mig ud af den lidt manglende åbenhed,klarhed).

Har lidt af den næst billigste supra højtaler kabel tror det er 2x2.5 mm som jeg regner med påvirker lyden mere positivt i forhold til standard "edifier" kablet

Hvor kan jeg i en fysisk butik købe dem (hvis jeg vælger det sæt) computercity er for dyre, ved de har sættet til ca 989kr hos tj data i odense, hos fønix koster de 875 kr (ved ikke med transporten) men det koster vel kassen hvis højtaleren ikke virker (volumen knappen) at sende dem tilbage og få et nyt sæt det er jeg ret sikker på fønix ikke vil betale for.

Bor ca 20 min med toget fra Odense og ca 25 min med toget til middelfart.

Var hos 4sound, har i ikke de der beringer 1030 hjemme til 1549kr pr sæt, nej men jeg kan bestille et sæt så kan du høre dem, så dem skal der lyttes på før jeg evt køber edifier sættet så der også råd til et ok lydkort til edifier sættet så frem jeg vælger det.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af gasolin d. 01-10-2011 19:15:07.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
02-10-2011 10:41:00
Svar/Indlæg:
5679/460
husk ind i windows og ændre den fra 16bit28khz eller hvad den nu render standard :) og så smide dem op i noget højere :) ...alt efter hvor højt dit lydkort understøtter :)

JakobL

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 11:47:25
Svar/Indlæg:
162/5
Så fik jeg slæbt mine Edifier 330 ned i Computercity igen pga. den defekt volumekontrol. De var meget flinke, lyttede kort til min beskrivelse og byttede så hele sættet til et nyt.

Det er jeg netop kommet hjem med, og har kun sat sub + kontrolenhed op, da jeg vil tjekke om det rent faktisk virker denne gang, inden jeg trækker højttalerkabler osv.

Og dette sæt har naturligvis samme problem, der kan ikke slukkes på volumenkontrollen, så jeg skal stadig side og glo konstant på den blå led medmindre jeg slukker bag på sub'en.

Hold da op, det kan godt være Edifier laver gode højttalere, men det virker godt nok til de skal hæve deres produktkontrol lidt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JakobL d. 02-10-2011 11:55:00.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 12:09:32
Svar/Indlæg:
5506/640

Inde på denne side http://forum.lowyat.net/topic/... kan jeg ikke finde hovede og hale i hvordan man bedst for optimal lyd ud af sættet (har ikke købt det endnu).

Gandalf18 du må have skrevet forkert 16 bit og 28khz, ved ikke hvordan den lyder bedst for har fået et fornemmelse af at med optisk kabel bruges da converteren i edifiren (aner ikke om den kan køre med 24 bit eller 96khz,har en cd på computeren netop optaget i det),mener min optiske udgang kan tage 24 bit og min 96khz,den samme udgang, men bare analogt kan tage 24 bit og 192khz.

Men også hvordan lyden bliver bedst ? Med optisk kabel eller usb lydkort og analog indgang på subben (skal lyden så over føres analogt eller digitalt fra min computer til lydkortet ?, vil ofre 400-500kr på lydkort hvis det giver bedre lyd en den optiske indgang, tror ikke jeg klan få en god dac for max 500kr)

Når volumen knappen er helt til venstre stopper den så, slukker for lyden og lyset går ud i volumen knappen ?. (gjorde den absolut ikke på det demo sæt de have hos computercity i Odense)

Hvorfor har du købt dem hos computer city ? (de er for dyre), havde de ikke sættet billigere andre andre steder i aalborg ?

Har de kun mandags modelller hos computercity 😉?

Jeg ved nu efter meget ressuarce at det er det problem med at volumen knappen ikke slukker for lyden, så jeg vil forlange at de skal tage et sæt og teste det(i tilfælde af jeg køber et sæt),for jeg gider ikke købe et sæt og det så ikke virker, så skal jeg bruge tid på at aflevere det, få det byttet eller pengene tilbage.

JakobL

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 12:19:10
Svar/Indlæg:
162/5
Jeg bor faktisk ikke i Aalborg mere, så har lige rettet lidt i profilen. Burde vist også rette mine systemoplysninger, det er ved at være nogle år siden jeg havde det hardware.

Sættet er købt hos Computercity af flere årsager. Først og fremmest har jeg nogle krav til et højttalersæt, som kort er:

Over middel lydkvalitet.
Separat kontrolenhed med volumekontrol samt minijack indgang til headset.

Computercity gav mig muligheden for at høre og se sættet i funktion, derudover kostede det 999,- hos dem og ikke 1199,- som de skriver på hjemmesiden. Kombineret med det faktum at min bil var på værksted og SHG/Proshop ligger meget langt ude af byen, hvis man ikke har bil til rådighed, så valgte jeg at give de 150-200,- ekstra for sættet.

Jeg har for anden gang i dag nu pakket sættet ned, og må jo så endnu en tur ned i Computercity. De tror nok jeg er idiot, og ikke kan finde ud af at bruge systemet :)

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
02-10-2011 12:21:31
Svar/Indlæg:
5679/460
20# det med 16bit var mest fordi jeg ikke lige ku huske hvad khz de kørte med der nede og jeg var for doven til at tjekke den skal bare så højt om som den kan ...jeg ka ikke lige huske hvad det er ...men min volume controller ser et lille klik og så lyser den blå når jeg drejer mod højre og det samme klik og slukker når jeg skruer ned igen ...og jeg bruger optisk 24bit 96khz da jeg køre den igennem en reciever som ikke vil op på 192khz ...

men som jeg samled det satte jeg subwoofer hen hvor jeg ville ha den satte højtallere til og så sat jeg volume kontroller til og så satte jeg strøm til og det har virked lige siden :)

JakobL

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 12:49:48
Svar/Indlæg:
162/5
Computercity havde 1 sæt af højttalerne tilbage. Jeg fik dem til at lukke op for kassen, for at tjekke om kontrolenheden var ok.

Det var den ikke, samme problem med at den ikke siger klik og slukker, vi havde den endda tilsluttet deres demomodel hvor det ikke virkede. Den samme kontrolenhed følger med et af deres mindre sæt, og her virkede deres demo model også.

Det var så 3 sæt i træk hvor der ikke kan slukkes via volumekontrollen. Det kan godt være Edifier laver højttalere der lyder godt, men jeg må indrømme at jeg ikke gider sådan noget bøvl - tror ikke jeg køber Edifier igen.

Lyspunktet var vel at siden jeg havde handlet i Computercity fik jeg bare pengene igen, hvis de havde været købt hos SHG/Proshop havde de nok siddet fast i deres RMA afdeling i flere uger før jeg havde fået nye eller pengene igen.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 13:33:17
Svar/Indlæg:
5506/640

Jeg bor faktisk ikke i Aalborg mere, så har lige rettet lidt i profilen. Burde vist også rette mine systemoplysninger, det er ved at være nogle år siden jeg havde det hardware.

Sættet er købt hos Computercity af flere årsager. Først og fremmest har jeg nogle krav til et højttalersæt, som kort er:

Over middel lydkvalitet.
Separat kontrolenhed med volumekontrol samt minijack indgang til headset.

Computercity gav mig muligheden for at høre og se sættet i funktion, derudover kostede det 999,- hos dem og ikke 1199,- som de skriver på hjemmesiden. Kombineret med det faktum at min bil var på værksted og SHG/Proshop ligger meget langt ude af byen, hvis man ikke har bil til rådighed, så valgte jeg at give de 150-200,- ekstra for sættet.

Jeg har for anden gang i dag nu pakket sættet ned, og må jo så endnu en tur ned i Computercity. De tror nok jeg er idiot, og ikke kan finde ud af at bruge systemet :)

JakobL skrev d. 02-10-2011 12:19:10

Gav du 999kr for den er det heler ikke så slemt, men 1199kr er lige i overkanten samlignet med andre steder (også fysiske butikker hos tj data,fjordager vej Odense koster de ca 989kr)

Sådan skal det bare være, kan de ikke sælge dig noget som virker så skal de have det tilbage og du skal have et nyt tilsvarende produkt (som skal virke) eller pengene tilbage

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 02-10-2011 13:35:18.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 13:46:35
Svar/Indlæg:
5506/640

Computercity havde 1 sæt af højttalerne tilbage. Jeg fik dem til at lukke op for kassen, for at tjekke om kontrolenheden var ok.

Det var den ikke, samme problem med at den ikke siger klik og slukker, vi havde den endda tilsluttet deres demomodel hvor det ikke virkede. Den samme kontrolenhed følger med et af deres mindre sæt, og her virkede deres demo model også.

Det var så 3 sæt i træk hvor der ikke kan slukkes via volumekontrollen. Det kan godt være Edifier laver højttalere der lyder godt, men jeg må indrømme at jeg ikke gider sådan noget bøvl - tror ikke jeg køber Edifier igen.

Lyspunktet var vel at siden jeg havde handlet i Computercity fik jeg bare pengene igen, hvis de havde været købt hos SHG/Proshop havde de nok siddet fast i deres RMA afdeling i flere uger før jeg havde fået nye eller pengene igen.

JakobL skrev d. 02-10-2011 12:49:48

Køb over nettet 14dages returret (så meget ved jeg da), men du skulle selvfølgelig lige betale transport til SHG/Proshop før du kunne få din penge igen.

Hvad skal du8 så have ? førsøger du igen med endnu et sæt ? (alle gode gange 3).

Hos logitech har jeg kun hørt de Z-10 som meget vellydende, ingen andre synes jeg lyder godt,dog kan deres store thx systemer spille højt og masser af bas,
netop det at de lidt glemte Z-10 lyder så godt, gjorde at jeg lysttil at ville lede efter nogen endnu mere vellydende højtaler for at forøge musikglæden endnu mere (og det ikke engang fordi de var dyre, mener de kostede 699kr for ca 2 år siden)

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 13:51:10
Svar/Indlæg:
5506/640
Er der så et stop på volumen knappen eller kan man dreje den rundt og rundt uden stop ?

JakobL

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 13:54:54
Svar/Indlæg:
162/5
Jeg måtte køre tomhændet fra Computercity, og var egentlig forberedt på at skulle researche højttaler sæt igen.

Ved en indskydelse satte jeg mit gamle højttaler sæt op igen, som var gået i stykker fornyligt. Det er et Altec Lansing MX5021, hvilket jeg har været godt tilfreds med, men pludseligt ville det bare ikke spille længere.

Efter at have rodet lidt med højttalerkablerne fik jeg gang i først ene højttaler, og bagefter den anden - så nu er jeg tilbage ved det sæt jeg havde før, hvilket passer fint til mit behov. Det har dog ikke digital indgang som Edifier sættet.

Tror dog jeg skal udskifte højttalerkablerne med nogle bedre, men det virker ihvertfald nu med det gamle sæt så det beholder jeg bare.

Ellers havde nok kigget på at købe HK soundsticks sættet, er bare ikke så tosset med udseendet.

JakobL

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 13:56:42
Svar/Indlæg:
162/5
#26 Der var et stop på volumeknappen, men de 2 blå LED slukkede ikke, og kliklyden der burde komme var der heller ikke.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
02-10-2011 14:48:52
Svar/Indlæg:
5679/460
der er stop på volume knappen ...2 led? ...har du haft den skilt ad ? ...min lyser hele vejen rundt jeg ka ikke se om der er 1 eller 10 i :) og giver et lille diskret klik når jeg tænder eller slukker ...jeg købte min for 999kr ved min normale edb mand så slipper jeg for at betale ca. 160kr i fragt da kassen næsten vejr 10kg :)

JakobL

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 15:07:21
Svar/Indlæg:
162/5
På de 3 jeg har haft fat i, der kunnne man løfte den runde metal knop af volumekontrollen.

Og jeg kunne kun se 2 LEDs, men med toppen var der også lys hele vejen rundt.

Jeg kan ikke lade være med at overveje om Edifier har gjort det med vilje, de har simpelthen fjernet tænd/sluk funktionen fra systemet.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
02-10-2011 16:58:17
Svar/Indlæg:
5679/460
30# kom også til at5 tænkle på det efter jeg skrev min besked ...,ja for det undredr mig da at de er alle i stykker men hvorfor fjerne en sådan funktion? det fatter jeg ikke .... men man ka jo skrive til edifier og spørge dem :) men det lyder bare underlig

en lille hurtig en har du tjekket at alu toppen er sat rigtig på med den lille dims så den køre over kontakten ....vis ikke ka du prøve og trykke på den kontakt manuelt så laver den lille klik lyd og slukker og tænder lyset har jeg lige gjort ved min ...så ka man da se om det er bare edifier der er for "dumme" til at sætte deres alu ting rigtig på ...eller om den er i stykker :)

JakobL

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 17:48:22
Svar/Indlæg:
162/5
Jeg har afleveret sættet i Computercity og fået mine penge retur, så kan ikke tjekke noget. Alutoppen kan kun sidde på 1 bestemt måde, så den har siddet rigtigt. Jeg kunne dog ikke se nogen kontakt man ligefrem kunne trykke på.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 17:53:15
Svar/Indlæg:
5506/640

Jeg måtte køre tomhændet fra Computercity, og var egentlig forberedt på at skulle researche højttaler sæt igen.

Ved en indskydelse satte jeg mit gamle højttaler sæt op igen, som var gået i stykker fornyligt. Det er et Altec Lansing MX5021, hvilket jeg har været godt tilfreds med, men pludseligt ville det bare ikke spille længere.

Efter at have rodet lidt med højttalerkablerne fik jeg gang i først ene højttaler, og bagefter den anden - så nu er jeg tilbage ved det sæt jeg havde før, hvilket passer fint til mit behov. Det har dog ikke digital indgang som Edifier sættet.

Tror dog jeg skal udskifte højttalerkablerne med nogle bedre, men det virker ihvertfald nu med det gamle sæt så det beholder jeg bare.

Ellers havde nok kigget på at købe HK soundsticks sættet, er bare ikke så tosset med udseendet.

JakobL skrev d. 02-10-2011 13:54:54

OMFG Sådan et sæt har jeg også volumen knappen på fjernbetjening(den med kabel) går trægt, men det værste ved lyden var at med min computer (havde måske et creative xmod usb lydkort på det tidspunkt hvid enhed med stor sølv farvet volumenknap)lød det måske godt i starten,(i ved ny højtaler ny lyd, glæden ved et nyt stykke legetøj, tilspilning) men jeg kunne ikke få justeret diskanten,optimalt alt for agressiv(metalisk)og for høj, fronterne kan spille sindsyg højt, læste engang en test hvor de skulle have spillet over 110db, men det der er lige så slemt, er at trods det at subben har 50 watt rms og som edifier sættet også er på 6½"
(fronterne 2x 20 watt rms)så er den alt for svag og forvrænger nemt,subben kan ikke niveau mæssigt følge med fronterne den er alt for rund,blød ja simpelthen for slasket, trods 50 watt rms og 6½" bas, sættet er endda thx godkendt, de mangler bare mere power som de store Logitech thx subwoofer.Der er logitechs THX subwoofer altech MX5021 sættet overlegen.

Fik dem aldrig til at lyde godt hos mig, i starten var det en anden lyd, det var og er mit eneste thx højtaler sæt, men hvad bassen og lydtrykket angår giver jeg ikke noget for at de er thx godkendt,de mangler power mindst en 8" bas og de høje toner kom aldrig til at lyde harmoniske, alt for påtrængende og metalliske

Håber du finder et sæt der har bedre lyd end det fra dine altec lansing, der er bare få sæt til ca 1000kr (som vidst nok også var prisen på altec lansing MX5021 jeg købte hos zitech for omkring 2½-3½ år siden hos zitech i odense, som senere gik konkurs)som lyder godt, det ene er mine Logitech Z-10 og det andet er Edifier S330D (hvor fronterne uden tvivl skal placeres i lytte højde og fjernbetjeningen skal virke)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 02-10-2011 17:54:19.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
02-10-2011 17:54:10
Svar/Indlæg:
5679/460

den lille kontakt der ...alu dimsen glider hen over den og presser den ned og derved slukker og tænder lyd og lys ...eller det gør det på min :)

ps. har gjort den ren efter det billed blev taget :)hehe

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gandalf18 d. 02-10-2011 17:54:39.

JakobL

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 18:06:50
Svar/Indlæg:
162/5
Hehe, sjovt som vi har købt eller ihvertfald overvejet de samme ting. Jeg gav 1000,- for mit Altec Lansing sæt for ca 3 år siden (også i Computercity), og jeg synes lyden er fin nok. Jeg er med på den ikke er exceptionel, men til mit behov er det fint nok.

Det er vist bare den sædvanlige ting der sker når jeg skal have nyt hardware eller lignende. Vil ikke købe katten i sækken, så læser en hel masse på nettet for at finde det bedste til prisen. Det var så Edifier i det her tilfælde, desværre endte fejlene på sættet med at gøre det ubrugeligt for mig.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 19:31:08
Svar/Indlæg:
5506/640
http://www.edifier-internation...

Billed 4 punk 8.Power indicator-when master volumen rotated down to the end power will cut off

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 19:32:45
Svar/Indlæg:
5506/640

Det er vist bare den sædvanlige ting der sker når jeg skal have nyt hardware eller lignende. Vil ikke købe katten i sækken, så læser en hel masse på nettet for at finde det bedste til prisen

LIGE PRÆCIS

JakobL

Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2011 20:10:07
Svar/Indlæg:
162/5

Nu har jeg så glemt at levere den ene manual med tilbage, i den står:
16: Power indicator halo

og ikke mere. Så det ser ud til Edifier har fjernet funktionen fra sættet.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2011 19:28:46
Svar/Indlæg:
5506/640

Nu har jeg så glemt at levere den ene manual med tilbage, i den står:
16: Power indicator halo

og ikke mere. Så det ser ud til Edifier har fjernet funktionen fra sættet.

JakobL skrev d. 02-10-2011 20:10:07

The new batch of S330D's volume control knob no longer provide the turn off function so the blue light will always on. This is to compliance the europe requirement.

http://forum.lowyat.net/topic/...

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2011 05:02:42
Svar/Indlæg:
5506/640
Hvad skal man så vælge hvis det ikke skal være et sæt Edifier S330D. Ja jeg læser stadig videre og videre for jeg har fået mod på at få endnu bedre lyd end mine Logitech Z-10 (lydkort må komme senere, signalkabel og højtalerkabel har jeg).

Dette sæt fra scansonic som har en en meget lille extern forstærker kunne være en mulighed http://www.scansonic.dk/00078/...

http://www.nbradio.dk/shop/sca...

Læg mærke til det er incl transport og det er faktisk et meget godt køb, da højtaleren koster ca 1000kr og forstærkeren som b.la kan købes hos av-connection koster normalt 1500kr eller på tilbud 999kr med en returvare til kun 849kr.

Der tænker jeg så på den lille minimalistiske forstærker fra scansonic og istedet for scansonic s4 så købe et sæt xtz 80 http://www.fyndborsen.se/bild-...

Hvorfor vil nogen måske tænke, hvis man ikke vil have så store højtaler, da s4 har 4" bas og xtz 80 har 5½ bas (og sikker også lidt mere bas),det er fordi xtz laver nogen rigtig gode højtaler og der er 4 db til forskel på følsomheden 86db vs 90db, men om det vil fylde for meget med et sæt xtz 80 istedet for s4 og om lyden er bedre ved jeg ikke.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2011 01:54:08
Svar/Indlæg:
5506/640
JakobL har du fundet nogen andre højtaler end dine Altec Lansing MX5021 ?

Jeg har fundet dem her som kunne være et godt alternativ til Edifier S330D sættet.

http://www.pixmania-pro.dk/dk/... Prisen er faktisk rigig god da de mange andre steder koster 1200-1300kr

Test af højtalerne. http://hwt.dk/Test/9386/Creati...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 07-10-2011 01:56:46.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2011 02:19:59
Svar/Indlæg:
5506/640
Overså desværre at prisen var excl moms, men prisen bliver kun ca 100kr mere incl transport men ved ikke om den samlede pris kun er ca 1085kr for der står excl moms

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 07-10-2011 02:25:16.

JakobL

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2011 07:54:50
Svar/Indlæg:
162/5
Jeg overvejer nu at kigge i en lidt anden retning, som beskrevet her: http://www.dailyrush.dk/boards...

Der er godt nok ingen subwoofer med, men i mit tilfælde tror jeg at det blot vil være positivt.

Edit: Creative sættet ser faktisk fornuftigt ud, men jeg har ikke rigtigt lyst til at købe noget hos Pixmania - har simpelthen hørt om for mange dårlige oplevelser.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af JakobL d. 07-10-2011 07:59:48.

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2011 09:35:37
Svar/Indlæg:
5506/640

Jeg overvejer nu at kigge i en lidt anden retning, som beskrevet her: http://www.dailyrush.dk/boards...

Der er godt nok ingen subwoofer med, men i mit tilfælde tror jeg at det blot vil være positivt.

Edit: Creative sættet ser faktisk fornuftigt ud, men jeg har ikke rigtigt lyst til at købe noget hos Pixmania - har simpelthen hørt om for mange dårlige oplevelser.

JakobL skrev d. 07-10-2011 07:54:50

Du kan jo også købe den her (fri transport)

http://www.cinemagic.dk/shop/c...

Håber at høre lidt fra nogen der har sættet, så jeg kan få lidt oplysninger ud over de korte oplysninger der er på nettet, regner så med senere at købe et creative 5.1 x-fi usb lydkort og er der råd bliver det et creativ x-fi hd lyd kort