ja det er så mig der har lavet den test ...den burde jeg så ha smidt med :) men bruger du optisk er det næsten lige meget med hvad lydkort du bruger
og jeg har haft mine Edifier på at andet lydkort med 24bit som de fint afspilled :) ...lige pt. bruger jeg Onboard lydkort og den ka ikke :) hehe er for fattig lige pt. til at købe nyt :) men der kommer måske nyt bundkort snart så slår man 2 fluer med et smæk :)
nej ikke noget svaghed ved optisk brug osv. og jeg mener ikke jeg lagde mærke til noget da jeg kørte analog test da jeg laved review ...og det med Svag bass der også står ved ala test ...well der er en dreje knap bag på sub hvor du ka justere sub'ens ydeevne ...selvfølgelig skal man tænke på at det er en lille subwoofer så vis du leder efter en sub der laver jordskælv er det ikke den :) ...men til god lækker lyd .. :) ja
Jeg har købt dette sæt højttalere fornyligt, og har et par kritikpunkter.
Jeg var i Computercity og se på sættet inden jeg købte, og deres demomodel kunne slukkes på volumekontrollen, ved at skrue helt ned. Det kan mit sæt ikke. Det er forholdsvis dumt, idet volumekontrollen har en ret stærk blå led og min pc står i soveværelset.
Derudover kan jeg ikke bruge minijack stikket på volumekontrollen til at tilslutte mine Sennheiser HD555 hovedtelefoner. Når jeg går dette kommer der meget høj støj fra højttalerne. Hvis jeg derimod tilslutter mine in-ear hovedtelefoner (Sennheiser CX400 II) er der intet problem. Jeg mistænker at problemet er at mine HD555 har et alm jack stik, der så er en omformer til minijack sat på.
Overall er det et fint nok sæt, men specielt problemet med den blå led irriterer mig.
Jeg bor faktisk ikke i Aalborg mere, så har lige rettet lidt i profilen. Burde vist også rette mine systemoplysninger, det er ved at være nogle år siden jeg havde det hardware.
Sættet er købt hos Computercity af flere årsager. Først og fremmest har jeg nogle krav til et højttalersæt, som kort er:
Over middel lydkvalitet.
Separat kontrolenhed med volumekontrol samt minijack indgang til headset.
Computercity gav mig muligheden for at høre og se sættet i funktion, derudover kostede det 999,- hos dem og ikke 1199,- som de skriver på hjemmesiden. Kombineret med det faktum at min bil var på værksted og SHG/Proshop ligger meget langt ude af byen, hvis man ikke har bil til rådighed, så valgte jeg at give de 150-200,- ekstra for sættet.
Jeg har for anden gang i dag nu pakket sættet ned, og må jo så endnu en tur ned i Computercity. De tror nok jeg er idiot, og ikke kan finde ud af at bruge systemet :)
Computercity havde 1 sæt af højttalerne tilbage. Jeg fik dem til at lukke op for kassen, for at tjekke om kontrolenheden var ok.
Det var den ikke, samme problem med at den ikke siger klik og slukker, vi havde den endda tilsluttet deres demomodel hvor det ikke virkede. Den samme kontrolenhed følger med et af deres mindre sæt, og her virkede deres demo model også.
Det var så 3 sæt i træk hvor der ikke kan slukkes via volumekontrollen. Det kan godt være Edifier laver højttalere der lyder godt, men jeg må indrømme at jeg ikke gider sådan noget bøvl - tror ikke jeg køber Edifier igen.
Lyspunktet var vel at siden jeg havde handlet i Computercity fik jeg bare pengene igen, hvis de havde været købt hos SHG/Proshop havde de nok siddet fast i deres RMA afdeling i flere uger før jeg havde fået nye eller pengene igen.
Jeg måtte køre tomhændet fra Computercity, og var egentlig forberedt på at skulle researche højttaler sæt igen.
Ved en indskydelse satte jeg mit gamle højttaler sæt op igen, som var gået i stykker fornyligt. Det er et Altec Lansing MX5021, hvilket jeg har været godt tilfreds med, men pludseligt ville det bare ikke spille længere.
Efter at have rodet lidt med højttalerkablerne fik jeg gang i først ene højttaler, og bagefter den anden - så nu er jeg tilbage ved det sæt jeg havde før, hvilket passer fint til mit behov. Det har dog ikke digital indgang som Edifier sættet.
Tror dog jeg skal udskifte højttalerkablerne med nogle bedre, men det virker ihvertfald nu med det gamle sæt så det beholder jeg bare.
Ellers havde nok kigget på at købe HK soundsticks sættet, er bare ikke så tosset med udseendet.
Nu har jeg så glemt at levere den ene manual med tilbage, i den står:
16: Power indicator halo
og ikke mere. Så det ser ud til Edifier har fjernet funktionen fra sættet.
Jeg overvejer nu at kigge i en lidt anden retning, som beskrevet her: http://www.dailyrush.dk/boards...
Der er godt nok ingen subwoofer med, men i mit tilfælde tror jeg at det blot vil være positivt.
Edit: Creative sættet ser faktisk fornuftigt ud, men jeg har ikke rigtigt lyst til at købe noget hos Pixmania - har simpelthen hørt om for mange dårlige oplevelser.