OCZ Revodrive Hybrid PCI Express SSD probs.

HDD/SSD/RAM d.  30. september. 2011, skrevet af Morten-Val-Marq
Vist: 778 gange.

Morten-Val-Marq
 
Superbruger
Tilføjet:
30-09-2011 06:28:48
Svar/Indlæg:
322/70
Hey.

Har set mig lun på "OCZ Revodrive Hybrid 1 TB", men der er jo disse 2 Sandforce "controlere som styrer hvad der nu skal styres, mellem hvad de kalder "cold" og "warm" data.
MEN, er der nogen der kan forklare mig hvad det egentlig betyder, med ht. disse Sandforce controlere?.

På forhånd takker!.

NB, hvis der er bøvl,og firmwaren ikke virker ordentligt, så vil jeg heller ikke bruge så mange penge på det.
--
Nittenti
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2011 06:57:29
Svar/Indlæg:
1495/34
Det er noget OCZ har fiflet fra de store drenge, EMC kalder det f.eks FAST.

Ligegyldigt hvilke data du arbejder med, så har du cold og warm data, eller på dansk - aktive og passive data.

Har du f.eks har en stor database på, lad os sige 1TB, så er nogle data mere aktive end andre, og på traditionelle diske så vil access tiderne til de 1TB data være de samme, uanset om data bruges mange gange om dagen eller en gang om året.

Fidusen med sådan en disk er at, de data du accesser hele tiden, eller flere gange dagligt vil placere sig på SSD delen, og de data du sjældent benytter vil blive flyttet over på HDD delen.

Om data skal være det ene eller det andet sted, afgøres af software på enten controller eller noget du selv skal installere, og om sådan et produkt (disk og software) er klar til hjemmebrug tør jeg ikke sige. I enterprise verdenen virker det fint, men koster til gengæld kassen.



Morten-Val-Marq
 
Superbruger
Tilføjet:
30-09-2011 07:07:49
Svar/Indlæg:
322/70
Tak for svar....


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2011 08:18:39
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Og jeg kan tilføje, at det bør fungere gnidningsløst. Operativsystemet ser kun drevet som ét.

Men der har været problemer. Både for OCZ og Seagate.

En anden ting er, at stort set alt SSD og SSD-hybrid, har en meget kort erfaringsbase hos os alm. forbrugere. Så hvordan det opfører sig på længere sigt, ved vi ikke.

Her tænker jeg især på, hvis SSD-delen skulle gå fløjten før den mekaniske del - er alle ens data så fucked?

Alt sådan noget.

Så husk, som altid, at tage backup af dine ting, og alt det der 🙂


Morten-Val-Marq
 
Superbruger
Tilføjet:
30-09-2011 08:32:08
Svar/Indlæg:
322/70
Tak for svar