Såfremt din H100 er ubrugt, er der så vidt jeg ved påmonteret kølepasta. Hvis det ikke er tilfældet, rådes det at smøre på CPU kølerens overflade, som kommer i kontakt med CPU'en. Derfor ikke på CPU'en.
Hvis det er på, hvilket det sandsynligvis er, så kan du frit montere den direkte på. Men ja altså, som #5 er lidt inde på, er kølepasta simpelthen et must, medmindre du naturligvis ønsker din CPU temperatur 30C højere.
#2 skal vi lige gøre det nemt. 😛 Der skal altid kølepaste mellem cpu og køler.. Om du så bruger dit eget eller det der er påført ved køb, er et religionsspørgmål , som jeg ikke vil blande mig i.. :no:
#5 Nej. Kølepasta køler ikke :) Det det gør, er at udfylde de små ujævnheder i CPU'ens og kølerens overflade, for dermed at maksimere overfladekontakten mellem disse to, og dermed optimere varmeoverførslen.
#12 En AMD Athlon 3500+ kunne faktisk for mig køre fuldstændig uden køler (jeg har stadig CPUen). Under 100% stress gik der op til 30 minutter før temperaturen blev alarmerende, så sådan en kan godt køles med en gang køle pasta 😛