Krav m-ATX bundkort og kabinet. Lavt strøm forbrug, samt kunne klare næste generation af AMD eller Intel cpu. Dvd drev behøves ikke. Håber nogen kan hjælpe mig.
#0 Tror du skal spare lidt mere sammen, hvis det er alt undtagen dvd drev du skal bruge.. Fremtidige cpuer på nuværende cpu sokkel hos intel... 🤣 🤣 🤣 Ja held og lykke med den..
PS. Aergerligt du ikke bor i USA, for koebte alt mit i min profil for ca. 3200 kr. inkl. forsendelse... Vi snakker alt i maskinen + skaerm, mus og keyboard :) Og den er netop ogsaa koebt til at vaere klar til Sandy Bridge - dog er mit i ATX stoerrelse
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Verdenshersker d. 03-10-2011 08:24:09.
6# Du vil være klar til bulldozer, ikke sandy bridge. Bare så 0# ikke bliver forvirret. Medmindre du kan nogle triks der gør dit amd mobo klar til sandy bridge. Men så vil jeg gerne vide hvordan for så kan man få et bundkort med en masse features for ingen penge 😛 😛 .
Han skriver jo i starten at han enten vil det ene eller det andet :) Derfor jeg foerst skriver om mit Bulldozer projekt og derefter forklarer, hvad han kan goere, hvis han gaar Intel vejen!
Han skriver jo i starten at han enten vil det ene eller det andet :) Derfor jeg foerst skriver om mit Bulldozer projekt og derefter forklarer, hvad han kan goere, hvis han gaar Intel vejen!
Men du har jo netop et AM3+ bundkort .. Vil du så sælge det såfremt du vælger Intel i stedet ?
#10 Nej, det er det, Shutdown driller mig med, fordi jeg har skrevet "klar til Sandy Bridge", der skulle staa "Klar til Bulldozer", men man kan jo desvaerre ikke aendre noget mere i dette forum...
Og jeg bor ogsaa en smaa 9000 km fra #0, saa tvivler paa, han gider at hente mit bundkort alligevel...
Nogen der ved noget om hvordan det setup der er i #4 ville klare sig op mod et AMD Llano setup? og evt hvilke muligheder der findes i sådan et setup for at køre i Dual GPU setup osv.
Jeg mener at sådan et Llano setup vil yde en smule under phenom2, men at du sagtens kan game på det. Men hvis du alligevel køber nyt vil jeg da helt klart købe et "rigtigt" AM3+ mobo så du er klar til bulldozer senere, og er langt mere fleksibel mht gfx osv, alt andet er tosset medmindre du er helt sikker på at du ikke kommer til at opgradere.
Det bundkort der er i #4 skulle havde en ægte AM3+ socket på sig, med mindre jeg tager helt fejl. Der står dog 8 core/32nm support op til 125 watt CPU'er, men hvis jeg valgte at tage et 890GX chipset med SB850 så får man SATA 3 og 140 watt CPU support.
Men du må gerne give mig et link til et "ægte" Bulldozer bundkort.
Hvordan er GPU ydelsen på et top Llano GPU i forhold til et 6850 GPU?
Den Llano løsning er faktisk ikke helt dårlig. Den lader til at være specielt tilegnet budgetter som dit med "gaming" i sinde.
En A8-3850 + et HD 6670 = HD 6690D og en Athlon X4. Stort set. Jeg vil dog også kun foreslå det, som Shutdown er inde på, hvis du ikke har i sinde at opgradere i noget tid.
Men hvis du vil game i god opløsning og med høje settings skal du købe noget brugt. Faktisk kan du lave dig et I7 monster med lækker dual gpu løsning for under 3000kr. Feks en 920 med 2 stk 460gtx, eller 2 5850, eller et enkelt større/nyere kort. Men hvis du går en generation tilbage med feks 2 stk 460 kort vil du få bedre ydelse end et 580gtx. Der er virkelig meget ydelse at hente i sidste gen gfx/cpu. De er jo næsten ikke blevet hurtigere i den nyeste, og der er heller ikke flere features, det er jo stadig dx11 osv.
#15 Ser spændene ud, men tror stadigt mit forslag i #4 er et bedre valg end en Llano løsning, da en Llano CPU med et 6670 GPU koster det samme som CPU'en og GPU oppe i #4, som så sener kan opgraderes til Bulldozer CPU sener.