Sektor-fejl på DvD

Diverse d.  03. oktober. 2011, skrevet af eviling
Vist: 903 gange.

eviling

Overclocker
Tilføjet:
03-10-2011 20:44:57
Svar/Indlæg:
442/14
Hej alle

Jeg er løbet ind i et lidt kedeligt problem. Jeg ejer hele Stargate SG1 på dvd, og ud af de 54 Dvder som serien er på, virker de 53 uden problemer...

Disk 4 i sæson 3, vil bare ikke afspille ordentligt. Halvvejs igennem den anden episode på den, laver den et hop, cirka 15 minutter frem, man kan så "spole" cirka 14 minutter tilbage for at fortsætte derfra, men et minut eller to mellem hoppet og frem, kan den ikke vise filmen.

Der er en lille (i forhold til mine slidte dvder) ridse på disken, men uanset hvor meget jeg pudser den, hjælper det ikke.

Jeg har prøvet at rippe den til HD samt forsøgt at brænde en kopi direkte, for at få en fungerende disk ud af det, men det vil den heller ikke. Jeg har desuden prøvet den både på PS3, min DvD-afspiller, samt et dvd og et blu-ray drev på PC, alt sammen uden held.

Er der nogen som har gode råd til en løsning?
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2011 21:42:50
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Download lortet.

Har selv været der. Fik ingen hjælp fra distributøren (og min DVD var endda ikke ridset), der - efter noget parlamenteren - opgav at give mig et meningsfyldt svar.

Spurgte om det så var i strid med gældende lovgivning at downloade den fra nettet, fik bare et "gør som du vil!"

- Det jeg så gjort siden.

Jeg vil næsten vædde kr. 100,- på, at der netop er tale om kopisikring.

eviling

Overclocker
Tilføjet:
04-10-2011 09:09:05
Svar/Indlæg:
442/14
Kopisikring var også mit første gæt, har haft problemer med det før, men det ville da alligevel være noget underligt at kun en ud af 54 dvder i samme serie har kopisikring? og det burde jo ikke forhindre en ps3 og dvd-afspiller i at afspille dvden.

Findes der noget sted at downloade selve iso'en på sådan en dvd eller er det kun de her 350/700mb versioner i dårlig kvalitet som findes?
Måske der findes noget i retning af TDC's 10 millioner gratis musiknumre...bare med sci-fi serier istedet?

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
04-10-2011 14:44:31
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har tidligere brugt programmet CDcheck til at kopiere alle filer over i en mappe, reparere filerne og brænde dem ud på en ny skive. Har hjulpet ved konens Klovn DVD'er.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2011 18:25:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Spørg mig ikke. Jeg har dog aldrig mødt ordene "logisk" og "kopisikring" i samme sætning.

Mht. download osv. får du ikke hjælp til hér. Det er imod forumreglerne 🙂

eviling

Overclocker
Tilføjet:
08-10-2011 12:29:09
Svar/Indlæg:
442/14
CDcheck kunne læse betydeligt mere end de andre programmer jeg prøvede, men der manglede desværre nok til at man ikke kunne se episoden.

Jeg fandt Amazon.com instant video og netflix med en nogenlunde video-kvalitet, men det ser ud til at det er lidt billigere/nemmere bare at købe en boks med sæson 3 på amazon.