Fik trykket på noget i bios så den loade fail safe bios på min x58A-UD7 og nu loader den med rigtig hastighed på cpu men efter 30 sek i win7 clocker den ned til 135x12 istedet for 133*21 WTF hvordan får jeg det væk og kan heller ikk bruge tastetur der hvor man skal vælge tilstand man vil ind i windows med hvad har jeg lavet? :S
kig om du har noget der hedder speedstepping eller ligenende i bios, hvis du har, skal det disables.
Men som de andre siger, mister du ingen ydelse, processoren bliver skruet op i hastighed så snart der er behov for det, og der er intet "lag" at mærke i overgangen.
Jeg forstår dine frustrationer, jeg har også selv min CPU til at køre med fuld skrald hele tiden.
Hvis du vil have det hele tilbage til da du fik computeren, skal du blot lavet et BIOS reset, men speedstep er ofte noget man selv skal slå fra. Du skal huske at C0, C1 og C2 (kan ikke huske om C3 er på sådan en 930'er) skal slås fra, og det samme med speedstep, så skulle den gerne køre på fuld skrald hele tiden.
80c kan den godt tage, nogle kører endnu varmere. Min bliver over 70 med en af de bedste luftkølere på markedet Noctua NH-D14 . Så de bliver meget varme de I7 . Min I5 760 Quad er næsten 15C koldere ved samme hastighed.
Jeg forstår det slet ikke? Hvorfor vil man IKKE køre med energisparefunktioner?! Spar på elregningen, forlæng levetiden, mindre varmeudvikling osv. osv.
#16 så har man råd til købe nyt system ofter når man spare de der 10-20 watt 1kwh koster jo hele 3-4 kr. Hvis man har en vild pc til køre en hel dag, så koster det en del. Jeg er enig med dig, at når man sidder ved stationære. Så kan man lige så godt lukke fuldt op for alt på bundkortet lade den tage noget strøm. Der bliver jo afligevel produceret masser af strøm her i byen.