har dynamisk IP vil gerne have en virtuel fast ip

Diverse d.  05. oktober. 2011, skrevet af mbm
Vist: 862 gange.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2011 11:48:10
Svar/Indlæg:
3746/627
Hvordan er det nu lige man får en "fast" ip..?
Er der ikke noget med der findes nogle programmer/sites hvor man kan få kontakt til sin pc ude fra med selvom man har dyn. ip
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
05-10-2011 11:51:36
Svar/Indlæg:
4033/364
fx no-ip.com virker fint.

Nogle routere kan dog selv forbinde til en en dynamisk IP, fx dyndns.com

Men det virker ikke helt det spørgsmålet er????

Hvis det kun er fordi du skal lave en remote og ikke have en server (FTP, WEB, game) så kan du lave en ubemandet remote via teamviewer så skal du ikke bekymre dig om IP etc. og der er app til både Android og iOS udover det til Windows, Mac, Linux etc.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2011 11:55:02
Svar/Indlæg:
3746/627
Ja det er en server jeg har stående som jeg vil kunne benytte i forbindelse med DVBViewers recording service.. Altså se mine tvkanaler worldwide.

Kan se dem du linker til koster penge... Findes der ingen gratis.. ellers kan jeg jo bare bestille fast ip hos min udbyder

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mbm d. 05-10-2011 11:57:24.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
05-10-2011 12:16:17
Svar/Indlæg:
4033/364
Både No-IP.com og Teamviewer er gratis. Det koster penge hvis du skal have ekstra produkter, eller du bruger det i en virksomhed (Teamv).

Der er også logmein.com Free (op til 5 maskiner) som er via en Webside

Hvis du skal lave Remote fx med Fjernskrivebord så Husk at åbne for porten i routeren (3306) og enable det på serveren

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2011 12:21:18
Svar/Indlæg:
3746/627
ja jeg bruger allerede LogMeIn... til at tilgå min server,,

men hvordan gør jeg når det er én specific pc jeg skal have tilgang til på netværket.. med disse DNS muligheder?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mbm d. 05-10-2011 12:39:38.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
05-10-2011 13:04:36
Svar/Indlæg:
4033/364
WEll jeg ville nok bare installere logmein på den eller teamviewer på den.

Men jeg tror ikke helt følge hvad det er du vil helt præcist?

Men lav en konto på no-ip.com

bekræft denne (kommer på mail)

lav en host fx mbmdyndns.no-ip.biz

Installere DUC på din server og sæt den op til at autostarte (så sender den din servers IP til no-ip - de fortæller så at din host nu er på denne adresse). Kan tjekkes ved at pinge mbmdyndns.no-ip.biz

Hvis du har router - skal portene forwardes til din server (brug gerne med statisk IP eller statisk DHCP - så din server ikke skifter lokalt IP midt i det hele)

Men hvad vil du? (lidt eksempler)

Eksempler:

dele filer

(kan gøres med en FTP server, fx filezilla server)

Netværksdrev via nettet ?

(kan gøres via WEBDAV hvis du har XP eller nyere på den maskine der skal køre det - det er nemmest hvis serveren kører win7 eller tilsvarende)

Print ? (som eksempel)
(kan klares via rawprintserver)

webserver
(kan klares af fx WAMP (Apache, MySQL, PHP) eller IIS (del af Windows)

Remote

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2011 13:13:46
Svar/Indlæg:
3746/627
som sagt har jeg logmein til at komme ind på serveren udefra... Fint interface med at man kommer ind på skrivebordet som det ser ud.
Men det er jo også bare det det kan ikke?

Jeg ønsker en løsning hvor jeg kan få fildeling.. og medieafpilning worldwide..

eks.. når jeg er på LAN kan jeg se tv ved at skrive 192.168.1.10:8089
Men den går jo kun på LAN... hvis jeg vil gøre det samme ude fra.. Så er det vel sådan en DNS-ting jeg skal have sat op?

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
05-10-2011 13:32:50
Svar/Indlæg:
4033/364
Men jeg vil nok mere tro at du skal lave en VPN , da det er at "forlænge" dit LAN - det gør no-ip.com ikke, den sørger bare for at der peges mod dit internetforbindelse hjemme.. (det er måske ikke verdens mest smarte ide at sende data ukrypteret imellem din maskine og server).

Så brug no-ip.com til at finde dit IP (via programmet DUC og en konto)

på no-ip.com login > hosts >add host> vælg DNS host A og et navn etc.

Brug dette som IP/domæne i VPN opsætningen (dunno om det vil virke).. (igen husk at åbne porte på din router, prøv evt med DMZ først for at se om det spiller)

en nem måde er at oprette VPN i windows

http://kundeservice.tdc.dk/pri...

Ubuntu:
http://ubuntudanmark.dk/help/1...