Realitetstjek - iPhone 4/4s vs. Samsung Galaxy S 2 vs. Andet?

Diverse d.  06. oktober. 2011, skrevet af HrCookie
Vist: 4049 gange.

HrCookie

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2011 12:05:31
Svar/Indlæg:
665/92
Jeg står og overveje at skife mit telefon ud, en iPhone 3GS med en ny telefon, og da jeg ikke er Apple fanboy eller noget er markedet jo stort.

Jeg tænkte at jeg ville anskaffe mig en iPhone 5, men da det blev en 4S blev jeg i tvivl, da jeg ikke synes at springet er særligt stort. Så jeg læste at Samsung Galaxy S 2 var teknologisk overlegen, men synes jeg har dårlig erfaring med Samsungs smartphones, da jeg fandt dem hakkene, upræcise og ikke særligt flydende.

Grunden til min splittelse er i bund og grund musikdelen på iPhone som jeg synes er helt eksponentiel, men jeg synes den er lige dyr nok, og så mangler den flash.

Så hvis der var nogle der kunne give deres erfaring af brugerfladen, musikdelen og det øvrige på en Samsung Galaxy S 2 ville jeg sætte pris på det, da den skulle være "toppen af poppen" på markedet lige nu ifølge flere mobilsider med lige så gode anmeldelser som iPhone 4.

Jeg der kan findes nogle meninger og anbefalinger ude blad hovederne her på HWT :)

-HrCookie
Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
06-10-2011 12:12:40
Svar/Indlæg:
15982/637
Ja jeg har en Samsung smartphone, men slet ikke i det prisleje. Jeg er meget glad for min Samsung Galaxy GIO med Android 2.3.4, den er hurtigt, præcis og nyder at man faktisk rammer de rigtige taster 9 ud af 10 gange.
Den gav jeg så godt en tusse for, den har hvad jeg kræver og er super til WiFi brugen. Lyd kvaliteten er også rigtig fin til normal tlf samtale.
Så hvad Samsung angår kan jeg kun give thumbs up mht low/mid-end smart'foner.

Tripoden

Overclocker
Tilføjet:
06-10-2011 12:21:55
Svar/Indlæg:
283/5
#1 I bund og grund vil jeg sige at det kommer an på hvad der har højest prioritet.

Samlekvalitet og problemfri brug = iPhone

Frihed til at ændre alt (dermed også at fucke det op 😛 ) og en stor lækker skærm= SGSII

Er selv til Android, men jeg skal også rode med alt 🤣

koenigimus

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2011 12:56:54
Svar/Indlæg:
202/9
Det med samlekvaliteten tror jeg ikke på - Så vidt jeg ved har Samsung en meget lavere fejlrate på deres mobiler end Apple.

Måske skulle vi hellere sige:

Plastic = Samsung
Glas og metal = Apple

Og det har INTET med kvaliteten at gøre overhovedet.

En plasticmobil vil dog holde til en tur på fliserne - Det gør en metal og glas mobil aldrig... - Igen INTET med samlekvalitet at gøre overhovedet.

Valget mellem Android / IOS er der ingen der kan hjælpe dig med - Det må du selv ligge og rode med. De fleste teknik noobs vil nok få mest ud af Apple - men dermed ikke sagt at tekniske genier ikke ville foretrække IOS frem for Android eller omvendt.

Ikke til meget hjælp vel? Tilgengæld er det jeg skriver sandt ;)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af koenigimus d. 06-10-2011 12:59:35.

HrCookie

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2011 13:03:47
Svar/Indlæg:
665/92
Jammen hvis en Samsung kan føles lige så smooth, præcis og hurtig som en iPhone, og musikafspilleren fungerer godt så er jeg ligeglad hvad mærket hedder, da jeg alligevel sjældent spiller eller bruger pogrammer, den bruges primært til telefon, altså sms og opkald, samt musikafspiller/ipod. At den så er lidt plastic-agtig må jeg jo så finde mig i for til gengæld at spare 2-3000Kr

Men hvordan fungerer internet på den, ved wifi og browsing?

skybear

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2011 13:14:15
Svar/Indlæg:
593/56
Jeg har en SGSII. og er yderst tilfreds, alt køre smooth også internet og browsing. Jeg kan ikke sammenligne med en iphone da jeg aldrig har haft en, det eneste jeg kan sætte en finger på at jeg synes ikke lydkvalitetn når man snakker er helt i top, på den.

Trolden123

Overclocker
Tilføjet:
06-10-2011 15:43:45
Svar/Indlæg:
23/1
Personligt, har jeg prøvet Iphone, HTC Sensation, og Samsung Galaxy S2.

Jeg har valgt at "stoppe" ved Samsung, da jeg faldt for den måde den snakkede sammen med PC på (via Wifi), og ikke krævede kabel som de andre.

Bygge kvalitet, er Samsung nok den "dårligste", men regner ikke med at bruge den som kaste skyts.

HrCookie

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2011 16:12:32
Svar/Indlæg:
665/92
#6 Hvis du har prøvet både iPhone og Samsung Galaxy S2, hvilken brugerflade synes du så fungere bedst til hverdag? Altså som jeg siger hvor smooth, præcis og hurtig er de ift. hinanden?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2011 16:17:01
Svar/Indlæg:
10398/435
Vent og se om Nexus Prime ikke kommer i oktober. Hvis den ikke er interessant kan den vel skubbe priserne ned på andre mobiler.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2011 16:21:28
Svar/Indlæg:
20170/383

Ved ikke hvor travlt du har.
Men min næste mobil kunne nemt gå hen og blive en Windows Mango Phone, af en slags 🙂

http://www.mobilsiden.dk/web-t...

HrCookie

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2011 17:00:59
Svar/Indlæg:
665/92
Jeg har ikke travlt, og både Windows Mango Phone og Nexus Prime ser spændende ud, så tak for heads up, så vil jeg følge lidt med og se om de er noget 🙂

Tripoden

Overclocker
Tilføjet:
06-10-2011 17:08:50
Svar/Indlæg:
283/5

Det med samlekvaliteten tror jeg ikke på - Så vidt jeg ved har Samsung en meget lavere fejlrate på deres mobiler end Apple.

Måske skulle vi hellere sige:

Plastic = Samsung
Glas og metal = Apple

Og det har INTET med kvaliteten at gøre overhovedet.

En plasticmobil vil dog holde til en tur på fliserne - Det gør en metal og glas mobil aldrig... - Igen INTET med samlekvalitet at gøre overhovedet.

Valget mellem Android / IOS er der ingen der kan hjælpe dig med - Det må du selv ligge og rode med. De fleste teknik noobs vil nok få mest ud af Apple - men dermed ikke sagt at tekniske genier ikke ville foretrække IOS frem for Android eller omvendt.

Ikke til meget hjælp vel? Tilgengæld er det jeg skriver sandt ;)

koenigimus skrev d. 06-10-2011 12:56:54

Samlekvalitet har ikke noget med fejlrate at gøre, eller om den kan holde til at blive tabt på gulvet.
Derimod om der er steder hvor coveret f.eks ikke passer 100%, om den knirker hvis man tager hårdt fat osv.

Holder fast i mit udsagn, selvom SGSII bestemt ikke er dårligt bygget og jeg selv ville vælge Samsungen frem for iPhone.

"Plastik-mobil" er heller ikke lige det ord jeg forbinder med samlekvalitet 😛

Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2011 17:11:32
Svar/Indlæg:
2235/138
Glæder mig også til Mango, overvejer selv Samsung Omnia W, jeg syntes har en fornuftig størrelse skærm, samt at det ikke har plastik kabinet hvilket jeg findes lækkert.

http://gadgetzonen.dk/2011/09/...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fonneren- d. 06-10-2011 17:21:07.

Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2011 17:23:02
Svar/Indlæg:
2235/138
Lige det nyeste omkring Nexus:

6 October 2011 - 16:53

Final Samsung Galaxy Nexus (Nexus Prime) specs allegedly outed

http://www.tcmagazine.com/tcm/...

"But since we can't wait until next week, we'll just go ahead and list what the Galaxy Nexus is supposed to offer - a 9mm thin casing, a stock Android 4.0, a curved 4.65-inch (1280 x 720) Super AMOLED HD touchscreen, a 1.2 GHz OMAP 4460 dual-core chip, 1GB of RAM, a rear-facing 5-megapixel camera (1080p recording supported), a front-facing 1.3MP camera, 802.11 b/g/n WiFi, NFC, a 1,750 mAh battery and either LTE or HSPA support, depending on market and carrier."

Om de er rigtige må tiden vise ..

HrCookie

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2011 18:25:34
Svar/Indlæg:
665/92
Lyder fedt, men synes det med den buede skærm lyder lidt sjovt, tænker mest på ift. at have den i lommen 🙂

ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2011 19:29:40
Svar/Indlæg:
462/22
BIG up her fra til Galaxy s2!
Ja den er af plast, men det er ikke noget man ligger til i hverdagen. Der ligger man mere mærke til at den er sleek og let, hvilket jo er et plus.
Hardwaren er super lækker, skærmen fantastisk, kameraet lækkert og batterilevetiden er heller ikke skidt.

Dog har jeg ikke brugt den software som ligger på telefonen std. Jeg har al min tid som Android bruger både samsung, motorola og HTC brugt noget som hedder launcher pro plus, som et skin som ligger oven på android, ligesom det producenterne selv ligger oven på Android.
Og til de 3400 som telefonen kan fås for nu, er det BARE at købe :p

Men hvis du har yderligere spørgsmål til sgs2 eller hvad jeg ville anbefale af SW er du mere end velkommen til at spørge eller sende en PM

thias-

Superbruger
Tilføjet:
06-10-2011 20:58:47
Svar/Indlæg:
396/229
overvejer selv en windows phone 7 med mango opdateringen!

de har også et dansk fansite:
http://www.windowsphonefan.dk/

ellers er Nokia kommet med på noderne igen med deres nye nokia n9 med deres swipe funktion.
http://www.nokia.dk/find-produ...

egentligt ret fed!

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af thias- d. 06-10-2011 21:03:15.