Jojo, det understøtter skam begge ting samtidig, bare _IKKE_ med max performance, da det enten er det ene eller det andet der "kræver" de ekstra 8x lanes fra grafikporten.
Forresten ... mht de famøse 8x lanes der mangler, efter jeg har opgraderet fra et ATI 5850 til et Nvidia GTX580, så der der MINDRE forskel om jeg benytter 8x eller 16x til grafikkortet. Jeg kan ikke forklare det! jeg ville mene det burde være omvendt, da GTX580 jo er meget kraftigere end det gamle 5850, men sådan er det altså!! 😲
Måske Nvidia bare er bedre end ATI til at udnytte, at man kun har 8x lanes til rådighed??
Din (og min!) Marvell kontroller vil aldrig blive så god som en Intel controller, men du burde få en væsentligt bedre SSD ud af det, end jeg kan få med min dinosaur-SSD. Jeg er misundelig 😕 😳
Mht CPU opgradering, så er min erfaring, at den CPU vi har faktisk er forbavsende kraftig! jeg sammenligner her med rå CPU-power med en Core i7 socket 1366 (den med tripple ram), og der kan jeg altså godt være med i shrink'ing af en bluray film, så kan du leve med Marvell-controlleren og dens lidt mindre performance til din SSD, så er dit system som helhed faktisk rigtig godt kørende 🙂
Du kan jo godt prøve at assigne max SATA 3.0 ydelse med din nuværende opsætning for at se hvor meget (eller rettere lidt) du taber grafisk ved at nedsætte grafikkortet fra 16x til 8x.
Da jeg selv er stærkt interesseret i en SATA 3.0 SSD, så vil jeg blive mere end glad, hvis du vil prøve din SSD, og så poste nogle billeder af f.eks Crystal diskmark eller endnu bedre af AS SSD benchmark her i denne tråd. Det vil nok afgøre om jeg ofrer en ny SSD, eller om jeg vil vente til næste generation af mobo, CPU, ram, og (maybee) SSD 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 23-10-2011 02:44:17.