Overclocker
Tilføjet:
06-10-2011 19:13:16
Svar/Indlæg:
29/5
For ca. 1½ md. siden købet jeg en ssd-harddisk Ocz-Agility 3 og et nyt grafikkort Gainward GTX 570.
Der var fart ovre feltet, i forhold til min gamle WD 120gb. 10000 omdr. Alt blev installet forfra, og så vidt jeg husker kørte det fint, men efter en uge tid der omkring, så kunne jeg klikke med musen 5 gange så frøs pcèr og jeg måtte så trykke ctrl+alt+del og så gå ind i joblisten, der kunne jeg se at cpuer lige var oppe på 14% og så faldt den med det samme, men bare det at jeg var på joblisten så frøs pcèr ikke mere. Og i Call Of Duty4 der frøs den også, nogle gange kun efter 5 min. spil. Temp. på Gpu efter en ½ times spil ca. 68º, men der blev jeg i tvivl om det var ssd eller grafikkortet, der var problemet.
Da jeg ikke havde opdateret min Bios i (ca. 1½ år) så install. jeg den nyste Bios og det hjalp, den har kun frosset en gang. Og i Call Of Duty4 har der ikke være nogen problemer.
Da mit mb. kun understøtter sata 2, har jeg fået fat i indstikkortet Asus U3S6 USB 3.0/SATA 3 6Gbps PCIe-kortet så den kan køre fuld "hastighed".
Jeg starter med at lave en fejl, jeg sætter U3S6 i pcèr, og glemmer at tage sata-stikket ud til min harddisk 2, så jeg tænder pcèr op og der kommer sort skærm op og skriver at den vil boote op på skiven, smider skiven i og trykker enter som den bed om. Så kommer der en masse parameter som man skulle sige ja/nej til og der skulle jeg nok være stoppet, men jeg sagde ja til en del af tinge og hoppe så ud af det. Genstarter, så nu er der kommet et nyt skærm billede op under opstart, men det er så hurtigt væk at jeg lige kan nå at læse 120 gb. og 6gb/s og nået med pci-ekspres ( har tage kabel ud til disk 2. ellers vil den ikke startede normal op).
Har fået kørt driver ind til Sata3 og Usb3, og stor var spænding, da jeg kørte den første test og jo den kørte noget hurtigere men ikke så meget som jeg troet den ville. Måske har det noget at gøre med de parameter jeg fik rode ved?
Jeg har så kørt test med: As ssd Benchmark - Atto Disk Benchmark - Crystal Disk, og As ssd og Crystal ligger på ca. det samme i hver måling, men Atto stiger i read hvergang jeg tester med det program, det virker lidt underligt?
Når jeg sætter min disk 2 til, så kommer den op med sort skærm og vil have en disk. Så starter jeg cd op og vil make at disk, men så nemt er det ikke, i disse morderne tider vil den have en floppy-disk og det har jeg ikke ( godt gået Asus) så hvordan får jeg så lavet en disk? 😢