Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2011 09:15:58
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Jeg sidder pt. i et udvalg, der skal forsøge at forbedre kvaliteten af vores studienet i VIA(UC).
I vanlig stil, er det konsulenter og nørder der snakker sammen. Dvs. nogle folk der leder efter nøgleord, og nogle folk der er gode til alt det tekniske.
Problemet er bare, eller det er min fornemmelse, at jeg tror bare de kommer op med en endnu mere kompliceret løsning - som skal kunne endnu mere.
Derved bliver vores studienet langsommere, mere uoverskueligt og endnu ringere.
Og for at være ærlig, så synes jeg altid det har været tendensen med den slags ting.
Men jeg har et par idéer, da jeg jo sidder på den anden side af glasset, og godt ved hvad jeg vil have - samt har nogle input fra nogle medstuderende.
Så må de sørge for det tekniske i baggrunden.
Derfor ville jeg høre jer ad, især hvis I har erfaring med den slags udvalgsarbejde eller bare viden på området, om I vil hjælpe mig med at komme med nogle gode pointer.
Jeg har en idé til den grafiske fremstilling, men min erfaring siger mig, at "den slags" mennesker altid gerne vil have nogle hurraord koblet på.
Noget alá: "Koster ikke noget at implementere", "skalérbart", "brugervenligt". Den slags ting.
Men der sidder jo også nogle nørder som skal kode lortet. Og dem skal jeg også overbevise. For indtil nu, har tendensen været, at "mere funktionalitet" har betydet at nørderne tænkt: "flere links", "flere undersider", "flere bokse m. information" osv.
Mit oplæg er, en slags webbaseret udgave af iCal, hvis det siger jer noget. Jeg forestiller mig at Google-calendar er meget i samme stil.
Til venstre, skal der være en liste med mapper.
I toppen, fra venstre mod højre, nogle forskellige drop-downs der er relevante for den pågældende uddannelse (VIA spænder jo ret bredt).
Det her projekt, er i princippet hele grunden til at jeg gik ind i studiepolitisk aktivitet, fordi det er lidt en kæphest. Og selvom jeg ikke får mine idéer ført igennem, vil jeg meget gerne pointere over for dem, at deres hidtige tilgang har været noget værre bras.
Så hvis I har nogle tanker eller kommentarer (og har lyst selvfølgelig), så smid dem endelig på bordet - så jeg kan møde velforberedt op her d. 14. oktober 🙂
P.S.: Især modargumenter til de irriterende nørder ville være super 🙂