Under alle omstændigheder går din far ikke galt i byen med en D8005 fra Samsung.Til filmunderholdning i mørklagte rum kan en plasma være bedre men til atlmindeligt brug i en halvoplyst stue er D8005 et rigtig godt bud.
Det er dog i den lidt pebrede ende, idet det for et par uger siden begyndte at blive solgt med en 5" Samsung tablet som remote og 2 par 3D briller.
Kan man klare sig med en gennemsigtig ramme i stedet for den i metal, og uden tablet remote, så er D7005 modellerne basalt samme TV som jeg har testet, blot i et andet design og til lavere pris.
Og skal man et smut lavere ned i pris, så kan D6505 serien stort set de samme ting og har også slim design. Billedet er dog ikke helt så godt.
Jeg hørte fra en kammerat at den flaggede siden pga. en iframe som ikke indeholder noget. Jeg må se at finde ud af hvilken plugin der lægger den inde ved lejlighed.
Jeg har et sydvendt vindue 1mtr til venstre og 2mtr "bagud" således at der faktisk kommer lys ind den vej. Men det er slet ikke noget problem. Jeg har en 50" lg plasma. Et PK760n . Der er da lidt genskær fra vindue, men slet ikke noget man lægger mærke til. Medmindre der er flere vinduer hvor lyset kommer direkte på ville jeg købe et plasma uden at skele til "lysproblemer" Og HVIS man har så meget lys på TV burde man nok flytte det, for så er der problemer med alle tv. 😉
Nu var det også mere til #0 jeg skrev,men kan da godt se det ikke fremgik ikke så klart af teksten. 🙂
Anyway,jeg har selv er lidt genskær fra mit vindue i mit eget plasma tv,men det er ikke noget der betyder noget. Det var mere for at gøre #0 obs på det måske kunne blive et problem,vi aner jo ikke hvordan og hvorledes hans far har indrettet sig,det var mere derfor jeg skrev som jeg gjorde mht lyset 😉
Jeg hørte fra en kammerat at den flaggede siden pga. en iframe som ikke indeholder noget. Jeg må se at finde ud af hvilken plugin der lægger den inde ved lejlighed.
Jeg er bestemt ikke uenig med de fremførte argumenter for plasmaskærme, men vil erindre om at der to gange i OP's indlæb bliver nævnt design.
Panasonic er kommet rigtig langt i år, men IMHO er der ikke nogen plasma TV som designmæssigt overgår en D8005 LED.
Var spørgsmålet gået alene på billedkvalitet, så havde svaret været et andet.
PS. Hvis der stadig er nogen som får flagget www.av-blog.dk som indeholdende virus eller trojanere må I meget gerne poste et screendump her eller maile det til mig på mail@av-blog.dk
LG´s skærme ligner da en million. SLUT PRUT 😉 Selvom den samsung er fed med den tynde kant, mit LG er feks med heldækkende glasplade, så der er slet ikke nogen kant, kun indenunder glaspladen, men det ser man jo ikke når tv bare hænger på væggen og er slukket. Men den samsung ville nok være fed til noget eyefinity...uhhhh. Synd den er så dyr.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 09-10-2011 21:30:28.
Smag og behag kan jo ikke rigtigt diskuteres. Nogle synes sort er pænt, andre foretrækker rød eller blåt. men hvad er pænest? Ligeså vel som rigtigt mange tilsyneladende synes Apples produkter er voldsomt smarte, så synes jeg deres design er lige lovligt feminint. men det er jo igen smag og behag.
Min farmand står i nogenlunde samme situation. Han har også netop haft kigget på netop denne model. Dog holder min bror (der arbejder ved HIFI klubben 🤡 ..) fast i at han skal have deres plasma tv (PS51D8005FU) i stedet da han påstår at så snart du kommer op i de lidt størrere LED skærme, som denne, så lider de af clouding / blacklight bleeding. Men det er vel også hvad behovet er til og hvor meget man går op i sådan noget.