Nu ved jeg ikke hvad dit budget er, men hvad med noget trådløst ligesom disse: http://www.av-connection.dk/?P...
Når du nu alligevel skal have en USB dongle kan du da ligeså godt droppe ledningerne også 🙂
De her højttalere fra HiFi Klubben kommer med indbygget DAC og usb tilslutning, så du slipper for at skulle ud og investere i eksternt lyd-kort. http://www.hifiklubben.dk/prod...
Jeg kender desværre ikke meget til de højttalere du har nævnt, men det lyder til at du er frisk på at lytte dig frem til noget der passer til dig. Så jeg vil anbefale et besøg i HiFi Klubben / Av-Connection (Odense) og så tage en snak med dem og lytte til de forskellige setup de kan tilbyde. Av-Connection har muligvis ikke så meget på lager, men han plejer at være god for at kunne komme med et konstruktivt input.
Desuden ville jeg passe på med at læne mig for meget op af hvad div. hardware siger i anmeldelser af diverse lydsystemer. Ikke fordi deres holdning ikke kan være reel nok, men chancen er, at de er vant til et crappy surround system som lydkilde og derfor vil deres øre være vant til en noget anden lyd-kvalitet end et godt hifi anlæg kan præstere.
Jeg kan ikke komme med så mange konkrete input til de højttalere/lydkort du har kigget på, men håber du kan bruge mit indlæg til et eller andet alligevel 🤣
#8: Det er et godt spørgsmål hvad forskellen er, i og med de ikke rigtigt er kommet endnu er det lidt svært at svare på. Måske de kan svare på det i HiFi klubben? Hvis de vil sælge deres produkter må de jo give dig nogle svar, så du gider at vente til højttalerne kommer på markedet 🙂
Du har ret, vægt betyder meget! Har selv hældt sand i mine gulvhøjttalere (System Audio Mantra 60) og det gør en forskel, specielt for bassen! (jeg er også meget diskant følsom, men det koster jo kassen at få højttalere der er balanceret perfekt med en dyb bas der ikke er rumlende og en diskant der ikke er skinger + definerede mellemtoner)
Jeg vil mene at HiFi-klubben har begået noget af en brøler, hvis de ikke har vægt-balanceret de to højttalere. Det er jo i princippet ligegyldigt om der kun er forstærker/dac i den ene højtaler, hvis blot de har kompenseret ved at gøre den anden højttaler tilsvarende tungere.
Det er også meget forskelligt om man reelt kan høre en forskel og kan man ikke det, så er det jo ikke et problem man behøver at tage med i sine overvejelser.
Min m8 har et par System Audio Saxo 1 ( http://www.av-connection.dk/?P... ) spændt på en lille Argon (kan ik lige huske hvilken helt præcist) forstærker sat til hans iMac. Og det ser sgu godt ud! Men det er jo langt nemmere at have det hele indbygget i højttaleren, så du kan slippe for alt muligt ekstra tilbehør.
Det OPTOPlay fra Audiotrak koster altså blot 499.- og det Audiotrak MAYA EX5 QE V2 koster 599.- og sidstnævnte er altså ikke meget dyrere end dem du selv havde kig på?
Btw, har et sæt brugte M-Audio BX5a Deluxe, som du kunne købe...så er der måske lidt mere at gøre godt med når du skal købe lydkortet 🙂
#11: Problemet med vægt/indre volumen kan du jo slippe udenom hvis du køber passive højttalere og smider en lille fin forstærker foran.
Men igen, det var ikke et problem jeg ville hænge mig for meget i, da jeg tror det er svært at høre forskel på højttalerne. Hvilket du jo faktisk selv argumentere for ved at nævne at 99,9% af musik (hvor kommer det tal fra?) er i stereo.
Er vi nede i den slags detaljer vil det også gøre en forskel om højttalerne kan sættes på spikes, så du undgår overførsel af bas til bordet. 🙂
Har du evt. kigget på hifi4all.dk? De har et brugt forum derinde, så måske du kan finde noget godt hifi-udstyr brugt til en god pris.
#12 Ka' heller ikke finde dem 😢
Oplever faktisk en 'skratten' ved tænd/sluk....men så er det også dét.
Prisen skulle være 900.- ved et salg...de kostede trods alt omkring 2,5K dengang de blev købt.
#17 tjaa, så må du komme med et bedre bud. Alderen er omtrent 3½ år. Kvitto/garanti fik jeg desværre ikke da jeg købte dem brugt...