har lige et spørgsmål fra en der har nada forstand på pc.
først min pc
kører på tre skærme, og det vil jeg gerne fortsætte med. mit nuværende grafikkort er et ati 5870. bundkort er GA-P55-USB3 http://www.gigabyte.com/produc... ram er 4gb min processor er en intel i5 og nogle tal jeg ikke ved hvad er 750 2,66 GHz og windows 64 bit min strømforsyning er en corsair 750 watt Jeg regner stærkt med at købe et ATI 6990 kort. Spørgsmålet er om der er andre dele jeg bør skifte ud hvis jeg køber så stort et kort?
når jeg kører tre skærme kører jeg i opløsning 5292*1050 Og så er der det at der kommer battlefield her snart og det vil jeg gerne køre i fuld skræld. angående strømforsyning havde jeg overvejet at købe en corsair 1000 w
men som sagt har jeg ikke rigtigt forstand på hvordan tingene kører sammen. Hvad med processoren er den ved at være gammel eller er den ok?
Hvis du anskaffer dig et HD6990 så burde BF3 ikke være det store problem, og med en 1000W Strømforsyning er du helt sikker på den sikre side, men en 850W burde som sagt også kunne klare det.
Med hensyn til Processor, så er den du har nu fin nok, men at skrue lidt op for den med lidt overclocking vil nok være gavnligt, dog skal du nok sætte dig lidt ind i det (jeg antager du ikke er helt inde i det) og så skal du som sagt igen også have dig lidt bedre køling til processoren, hvilket kan gøres billigt med en god luftkøler eller en billig vandkølingsløsning som H60-70 🙂
ind til videre siger jeg mange tak for hjælpen. Og ja det med overcloking har jeg intet forstand på, og i min verden er det lettere at være på den sikre side end at sidde og rode med det selv og måske endda komme til at ødelægge noget. men nu kommer der snart et billigt ati 5870 til salg
Du behøver hverken psu, cpu eller andet. Din maskine er lige klar til at smide et 6990 i og nyde dit eyefinity setup for fuld skrald. Rart at se en der køber et 6990 og rent faktisk bruger det til det det er beregnet til, nemlig super høje opløsninger og masser af eyecandy. Så køb du bare. 😉
Jeg tror også prisen holder bedre på 6990 , det er trods alt verdens hurtigste kort PT, i det hele taget holder prisen på sådan et topkort bedre på sigt.
Jeg holder nu også på et enkelt 6990 plus noget OC den I5 kan satme køre stærtkt med lidt ❤ og en god køler
Mht at holde prisen HW holder aldrig prisen! ;) bitter erfaring at verdens dårligste investering er IT!
Never mind så synes jeg bare alting bliver simplere med 1 kort! :) forresten lyder 1000 watt som lidt overkill hvis du ikke OC'er din maskine men det er smag og behag og hvis det kommer prisen lige vit skal du jo bare købe 1000 wat :)
Enig, HW er den dårligste investering man kan foretage. Når det er sagt så er der noget der taber mindre værdi end andet. Feks PSU, kabinet, skærm. En god PSU er stadig god om 3 år, det er et gfx ikke. Men jeg mener stadig at et 6990 holder prisen bedre end 2 stk 6970.