Er du sikker på det #16? Jeg synes da ellers at f.eks Guru3d's forum er oversvømmet med ati-brugere der må prøve forskellige versioner af ati's betadrivere for ikke at få texture popin, samt for performance i det hele taget.
#12 det er såmænd også "bare" for spillet RAGE at jeg har fået indtryk af, at Nvidia er det bedste.
Mit grafiksystem på mobo'et er i forvejen amputeret til crossfire, dels pga P55 chipsættet og dels pga jeg benytter SATA 6Gb (det halverer grafiklanes fra x16 til x8 i PCIe), og hvordan det påvirker crossfire kan jeg ikke finde nogen info om. Men har #16 ret, så burde jeg måske bare køre videre med mit 5850, og så se om ikke RAGE måske er det sidste store spil til OpenGL, eller ... ??
OK, men hvis jeg ryger ombord i endnu et 5850 og kører CF, kan der så findes noget info om, hvordan min SATA 6Gb vil arte sig? Eller vil de 2 grafikkort så kun køre med 4x lanes hver?
Som tidligere nævnt, så er de 16 lanes blevet reduceret til 8 lanes, for at SATA 6Gb kan benyttes 😕
Jeg har ikke kunnet finde info om dette, og slet ikke noget der bare minder om en test under disse forhold. Kan I evt. hjælpe med et link?
Ja, det er jo bl.a. det jeg ikke ved. Eller hvad det har at sige for CF udnyttelsen.