Sidder med en ven som har oprettet sig som kunde hos Telia, og har modtaget en trådløs router. Jeg er så blevet sat på sagen om at begrænse en masse bærbare, da det er børn, MEN Telia har ikke sådan noget i deres router, En Thomson. Mit spørgsmål er så, om der er nogen der kender til en måde som kan løse, at internettet bliver "lukket" f.eks. efter kl 20 på de her bærbare?
Deu kan bruge "Economic mode", så den lukker ned kl. 20 f.eks. Alternativt smid et Accespoint i røven af Telia's router, og så bruge Accespoint'et til ungernes computere, og Telia's accespoint til de voksnes, så der er 2 netværk i hytten.
Hvad med bare at fortælle børnene at der ingen internet brug er efter klokken 20? Det er vel normale børn vi snakker om.
Det var også min første tanke, at hvis børnene er gamle nok til at have bærbare, så er de vel oss gamle nok til at enten 1) selv styre deres internet forbrug eller 2) vide hvornår klokken er 20 og de ikke længere må være på internettet.
Det var sgu noget andet den gang man skulle gå på internettet via modem på fars computer i kontoret...og betale 10kr. pr. time. *mimre mimre* 🤣
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Freckles d. 11-10-2011 22:41:20.
Jeg kunne godt tænke mig et program der gav mig 100% kontrol over ungernes maskine, så når der feks var spillet diverse spil i 3 timer sammenlgt, så virkede de ikke igen før de blev "åbnet" af farmand, eller dagen efter. man kunne slippe for SÅ mange konflikter. TRO MIG. Så hvem er god til programmering. Så skal jeg nok komme med idéen og sørge for det bliver solgt
#7 Har selv 4 unger, og de 3 af dem spiller computer, men der er kun min gamle spand af en stationær, de får lov på, en sjælden gang imellem min eller fruens bærbare. De elsker at være ude, fordi de stort set aldrig har spillet på computer, så det er næsten ikke noget problem.
Hvor firkantet er du så med "spille i 3 timer"? Er det alt fra Y8 til WOW og BF3 etc. eller er det 3 timer online spil "kun"?