Jeg vil helt klart anbefale SGS II, min personlige holdning er at denne telefon er bedre på næsten alle punkter.
Byggekvaliteten er højere - Før folk siger mig imod, jeg ved godt den er lavet af plastik men det har intet med byggekvalitet at gøre, det er sandt at "materiale"-kvaliteten er lavere. Telefonen ligger godt i hånden, i lommen og den har ingen mislyde, her kan alle komme og sige det har deres sensation heller ikke, og kvaliteten er i top, men ud fra mange anmeldelser melder mange tilbage at der har været diverse bygge fejl i sensation.
SGS II er også mere strømbesparende, Sensation bruger altid begge kerner i duet hvor SGS II kun benytter 2 kerner hvor der er behov for det.
SGS II er hurtigere i følge benchmarks, og diverse anmelderere, og nu er den blevet endnu hurtigere, den seneste opdateringer rapporterer folk tilbage at den scorer op i mod 25% mere i bench tests.
Mere RAM, mere plads, flere opgraderinger. HTC har en meget dårlig vane med at putte alt for lidt RAM i deres telefoner, hvilket ofte resulterer at det ikke er lige til at opdaterer telefonerne til deres nyeste software.
HTC Sense VS Touchwiz er en smagssag