5850 er solgt (950,- kr).
Som omtalt i anden tråd, så er mit mobo ikke velegnet til flere kort, da det allerede er amputeret. 16 lanes er cuttet ned til 8 pga SATA 6Gb på primær PCIe, så det ville blive 4x4 eller 8x4 (er jeg ikke helt klar over).
Har nu rodet noget rundt med afterburner og fan-profil. Jeg er dog ikke helt sikker på, hvad der anses for at være en "ok" temp på gtx580, så jeg roder lidt i blinde.
Har fået nulret en profil sammen, som jeg er rimeligt godt tilfreds med (hvis kortet overlever 😲 ). Det er 45° ved idle (fan 30%), og i Formula 2011 lander det på max 84° (fan 55%). Jeg har fået lavet profilen sådan, at ved bluray kiggeri i powerdvd, da kommer fan ikke over 35%, så den er næppe hørlig 🙂
Dette GTX580 har altså _nogle_ flere kræfter end HD5850, det havde jeg sørme ikke regnet med 😉
Skuffelsen over kortet har lagt sig meget, men jeg vil vu nok lede efter anden, og bedre, køling, for jeg ka' nok ikke lade være med at OC på dette kort, og så er støj-problemet tilbage igen. Det er ligesom at forklare forskellen mellem brun og gul til en der er 100% blind. Man snakker og snakker, men bliver ikke forstået alligevel 😀