Jeg har en nas (netgear duo) - ja ja, den virker fint nok.. 🙂
På den ligger mange af mine dvd film, specielt til børnene, så de ikke ridser dvd'erne.
Men nu har jeg så lagt min star wars saga 1080p ind, (50gb iso filer) - og det vil min popcorn ikke være med til at afspille..
Nassen "sender" med ca.30mb/s via ftp - og det burde jo være dens alm. overførselshastighed når der læses på diskene, men jeg få lige 10-12 sek normal video, og så hakker det tovligt.. umuligt at se noget..
Det hele kører på 1000mbit netværk... Er det min popcorn a-200 der ikke kan følge med ☹ eller har jeg overset noget ?
mvh Rasmus
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Teresa d. 16-10-2011 13:01:54.
Har haft ps3... Var ikke noget for mig ☹ Men en film på ~22gb virker fint... Men hvad skal jeg have i stedet for? En afspiller der ikke er meget større end den jeg har, med mindre det er umuligt 🙂
Har haft ps3... Var ikke noget for mig ☹ Men en film på ~22gb virker fint... Men hvad skal jeg have i stedet for? En afspiller der ikke er meget større end den jeg har, med mindre det er umuligt 🙂
Nej sikkert ikke som spille maskine, men med ps3 media server æder den jo alt hvad der smides efter den, så som afspiller er den da genial..imo.. spille muligheden er jo så bare et extra +.. :yes:
Hvor svært kan det være at lave en ordentlig overskrift ?
En PS3 er bare så ringe at navigerer rundt i. Altså hvad musik og film angår. Der synes jeg Xbox360 og Windows Media Center extension fungerer langt bedre.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 16-10-2011 12:14:34.
Jeg tror måske snarere det er et spørgsmål om codec el. lign.
Ironisk nok, så kan ukomprimeret film være hårdere, end komprimeret, da afspilleren ikke kan benytte sit hardware-codec.
Prøv at tjekke hvilke codecs der er understøttede, og lav samples af hver forskellig. Bare et minuts tid af hver, selvom det også kan være tidskrævende - så er det trods alt bedre end at køre hele filmen igennem.
Jeg har selv haft lidt bøvl med nogle codecs, hvor nogle slet ikke vil afspille. Sjovt nok, er det oftest de som er hårdest komprimeret der skaber mindst bøvl. Eks. en film i 720p i mp4/mkv.
Desmere skal du være opmærksom på, at ISO ikke er særlig velegnet til stream (selvom mange nok er uenig og ikke har oplevet problemer). Prøv i stedet med eks. MKV el. MP4.
Handbrake kan være særdeles nyttig til at lure et godt codec, selvom jeg ikke ville transcode en hel film i det program. Men det findes der helt sikkert folk som er klogere til end jeg 🙂
Hov... Ny oplevelse... Fra maskinen selv, altså popcornen, så æder den alt... Men træls at skulle have en disk siddende i den kun til Ukomprimerede film... Codecs - det lyder meget tidskrævende og ja - så skal jeg sætte mig ind i hvordan det gøres bedst muligt!
hvad så hvis du afspiller filmen fra en PC på netværket i stedet for din NAS - bare for at se OM det er din NAS der ikke afleverer data flydende og/eller hurtigt nok.
Er selv en noob mht rip af video; har dog lige prøvet at rippe en Blu-ray med MakeMKV (default settings). MKV filerne blev en anelse mindre end de originale.
Når jeg afspiller med XBMC kan jeg se at det trækker 36-39 mbit på netværket fra min ATOM baserede server. Min trådløse kan ikke følge med; der skal kabel til.
Men gør som Polarfar foreslår for at finde ud af om det din ReadyNAS Duo der er flaskehalsen.
Godt så, jeg har fået det til at virke med et windown share program... underligt... men nice nok anyways...
Nu har jeg testet, og det må være min popcorn der ikke kan håndtere sådan en stor fil via LAN, for den kan jo sagtens afspille selv samme fil via intern drev...
Men ved i om man kan ændre nogle indstillinger, for det kan dælme ikke være meget der mangler "båndbredde udnyttelse" for at filmen kører flydende !!