Jeg skal have ny bærbar og overvejer kraftigt denne Thinkpad T420. Det er primært de 14" og 1600x900 der tiltaler mig. Men det er en dyr maskine. Hvad er jeres mening om den? Og kender I et alternativ? (Det skal helst være Thinkpad)
Har selv kigget en del på både t520 og w520 her for nylig (jeg er en 15,6" mand). De virker begge som fornuftige maskiner, ud fra det jeg har læst mig til, og det tror jeg også t420 er.
Har en fornuftig R500 som har overlevet 2 fald fra trapper og det eneste der skete var bare at den hoppede lidt lystigt, så det uden tvivl også en thinkpad jeg hopper på næste gang, tror dog jeg venter til næste generation.
Ved ikke om det hjalp dig på nogen måde, men tror ikke du går galt med den ihvertfald 🙂
Jeg har netop sådan en igennem arbejdet - dog den med 128GB SSD i ;) Lækker og hurtig maskine - kan klart anbefales. Den holder RET lang tid på batteriet.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Die_Happy d. 16-10-2011 22:53:12.
Jeg ville ihvertfald heller ikke købe andet end thinkpad, hvilken en der så passer dig bedst ved du selv. Men kvaliteten er ikke til at komme udenom. 😉
Jeg har en T420 (dog den med i7 og det store batteri), og det er en fin maskine. Tastaturet er dog lidt dårligere end det der var på min T61, men eller er den rigtig god.
batterileveriden er rigtig god.
Den mangler USB 3.0 og kan ikke få internt Bluray :( og så er Ubuntu ikke helt vild med Optimus , så den kan skifte dynamisk mellem Intel kortet og Nvidia kortet (har ikke leget så meget med IronHede der skulle fikse det).
har da også købt et par af den model du skriver til et par af mine kollegaer og de er glade for den.
hvis du vil gå op i pris er der T420n, men skal du bruge en så solid bærbar og hvad skal du ellers bruge den til?
Nu er T-serien også forstærket alle mulige steder og der er gjort rigtig meget ud af kvaliteten. Så jo, de koster mere end mange andre maskiner med rene hardware specs.
Om man så har brug for en ekstra solid bærbar er jo så en anden sag.
Du går ikke helt gal i byen med sådan en. Jeg har selv en W520, og kan ikke se mig selv med en anden maskine. Jeg synes langt de fleste andre maskiner er noget møj til sammenligning.
Som de andre er inde på, så betaler man ved Thinkpad også for den gode konstruktion, og den ér virkelig god.
#0 hvis du kan leve med en der er brugt 1 måned ( m. 3års garanti) så er der en i DBA til 8,5K. Måske kunne du også få den ned i pris? 🙂 http://www.dba.dk/lenovo-think...
#16 synes ikke det gør noget at byde op til 6,5-7,5K? Dvs. et besparelse på rundt regnet 25-35%. Maskinen skulle efter sigende være ny og ubrugt selvom den er 1 måned gammel. Og desuden skulle der jo også helst være en (økonomisk) gulerod ved, at handle brugt privat - fremfor at købe den hos en forhandler.