#10 Nu har jeg selv unlocked fire-fem 6950, og fulgt rimelig godt med i div. fora om andres erfaringer med det.
Fordi man unlocker et 6950, bliver det jo ikke på magisk vis et 6970, i langt de fleste tilfælde har de et markant dårligere OC potientale.. mange vil ikke engang køre 6970 stock clocks, men må nøjes med unlocked shaders osv. Der er selvfølgelig undtagelser, men der er langt imellem de unlocked 6950 der clocker som et 6970. Har osse læst om mange der efter noget tid begynder at få lockups eller artifacts og var nødsaget til at flashe tilbage. De kort jeg selv har låst op, ville ihvertfald ikke meget over 6970 stock og et par af dem måtte nøjes med shaders. Derudover er der altså kort der ikke kan låses op overhovedet.
Der er ihvertfald stor forskel på et 6950 selv med OC og et højt clocket 6970/570/580 hvis du spørger mig. Især når selv de kort ligger lige på grænsen til at kunne trække betaen ordenligt på ultra i 1080p.
Mit ene 580 med OC var i stand til at levere omkring 60 fps i 1920x1080 på ultra i betaen, om retail kræver mere ved vi ikke, det burde være optimeret en del men igen, der skulle være låst op for andre features, f.eks. tessellation.. og her tror jeg nvidia kortene trækker fra, men det får vi jo at se..