Intet internet, og så dog... *Problem*

Diverse d.  25. oktober. 2011, skrevet af MDahlmann
Vist: 692 gange.

MDahlmann
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2011 19:52:49
Svar/Indlæg:
31/10
Hej HwT.dk,

Så har jeg endnu engang brug for noget teknisk assistance.

Jeg har for et par dage siden været til et lan med min computer, men da jeg så kom hjem og sluttede min computer til nettet, via et netkabel, så kom jeg ikke på nettet. Den siger at jeg er forbundet til netværket, men ikke videre ud til internettet. Jeg er forbundet til en router fra D-Link, men tvivler på at problemet ligger hos den, eftersom der er koblet 2 trådløse accecspoint på routeren, og adskillige computere kan komme på nettet via dem. Routeren er opdateret.

Det mærkelige er dog, at jeg bruger et ASRock Z68 Fatal1ty Professional bundkort med 2 netkabel porte, og hvis jeg sætter kabler i dem begge, bytter rundt på dem, sætter dem i igen og bliver ved, så får jeg pludselig forbindelse til nettet, men kun lige indtil jeg genstarter computeren.

Nu har jeg så prøvet at formatere computeren, opdatere Realtek internet driveren, skifte BIOS og uendeligt mange router reboots, men lige lidt hjælper det. Den siger stadig væk at jeg ingen internet adgang har....

Håber i kan hjælpe mig, for jeg er milimeter fra at kyle lortet ud af nærmeste vindue.

På forhånd tak,
MDahlmann
Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2011 19:54:58
Svar/Indlæg:
3854/175
Prøv at koble din pc direkte til modem (den boks der laver telefon stikket om til RJ-45)


MDahlmann
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2011 20:19:30
Svar/Indlæg:
31/10
What the.... How the.... But... I don't... :O

Det virker.

Nu fungerer det hele, men hvordan? :o var det en ip adresse eller subnet maske eller hvad fanden det hedder, som skulle køres ind igen?

Anyways, mange mange tak! ❤


MDahlmann
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2011 20:54:08
Svar/Indlæg:
31/10
Okay, rettelse, det virker stadigvæk ikke helt optimalt.

Mister stadigvæk forbindelsen efter at have genstartet, men kan ordne det ved at slutte computeren til modemmet direkte i nogle få sekunder, og så derefter slutte den til routeren og routeren til modemmet igen. Så har jeg internet igen.

Hvad fanden kan det skyldes?


MDahlmann
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2011 21:11:02
Svar/Indlæg:
31/10
Lige en ekstra detalje,

Når jeg så endelig har net, så er jeg forbundet til 2 netværks siger den, selvom jeg kun har et kabel sluttet til. Og nettet er mega sløvt, nærmest ikke eksisterende, på trods af at den melder hul igennem til nettet.

Noget underligt er at jeg ikke kan komme ind i routerens indstillinger når jeg ikke har internet, altså via 192.168.x.x. Er det måske min router der er fucked? Jeg har self. prøvet at restore den til factory settings. Jeg kan bare ikke se hvorfor den pludselig har fået problemer efter jeg har været til lan.....


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MDahlmann d. 25-10-2011 21:26:08.


MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2011 23:20:27
Svar/Indlæg:
254/16
Under egenskaber for dit netværkskort, står den så til at hente ip, gateway, dns osv automatisk ? Hvis ikke så prøv det, hvis den gør, så prøv at skrive din router som gateway osv...


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
26-10-2011 06:55:03
Svar/Indlæg:
4982/47
Prøv at sætte det hele til som normalt og tænd din Pc. Vent til windows er loaded (eller anden OS)

Så hiver du strømmen på den D-link router, 30sek bør være rigligt.

Såfrem det virker er det stor mulighed for at problemet ligger i routeren, eller opstår pga dårlig kompatilitet mellem router og netkort (sker dog mest ved brug af både 100mb og gigabit Lan samtidig)


MDahlmann
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2011 21:37:53
Svar/Indlæg:
31/10
#6
Den med 30 sek. fungerede ikke :/
Tror jeg vil prøve at skaffe en anden router, og se om det måske løser problemet.

#5
Den stod oprindeligt til at hente ip, gateway etc. per automatik. Prøvede så at plotte det hele ind manuelt, men lige lidt hjalp det. Det skal dog siges, at da jeg udelukkende tastede DNS adressen ind manuelt, så fik jeg net med det samme, dog kun indtil jeg genstartede igen.... 😩

Tak for de mange svar!


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
27-10-2011 21:48:08
Svar/Indlæg:
4982/47
Jeg havde faktisk et DNS problem har for et lille ½ år siden, det gjorde at der var en del hjemmeside jeg ikke kunne gå på med både min Pc og min backup, damens kunne godt. Fullrate gav mig aldrig en forklaring, men jeg testede det netop selv, og det var kun fullrates DNS der lavede ballade.

Såfrem det skulle være dit problem her, så glæd dig til en langt kamp om at komme forbi lvl 1 supporterne (aka en studerende som sidder med et spørgeskema) hos din udbyder 😛