Nu hvor der har været postet andre bundkort herinde til X79, syntes jeg også at ASUS Rampage IV Extreme fortjener en plads, et af de bundkort med flest muligheder jeg har set på marked.
Hvis man går meget op i OC er der mulighed for bla:
- Forbinde GFX Volt punkt til bundkortet, og aflæse dette i bios - Forbinde 2 styks temp målere direkte til bundkortet, fx under LN2 Run. - Benytte sig af 1366 Kølere - Målepunkter til stort set alt, samt kunne slå PCI-E fra eller til som man lyster - OC Key til at styre/overvåge sit OC i real-time uden brug af andet software.
Meget muligt at 99% af marked overhoved ikke vil have brug for alt dette, men syntes nu stadig det er lidt imponerende at læse om 🙂
Dog syntes jeg at det er mindre fedt at top bundkortene til X79 ser ud til at komme med en lille blæser på bundkortet, samt at ram slottene sidder så tæt at flere kølere vil dække de inderste slots.
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af The Boss d. 26-10-2011 00:04:42.
Det ser godt nok lækkert ud. De burde bare næsten have lavet det i e-atx formfactor, så pci-express portene kun komme lidt væk fra ramslots. Desuden ville h2o mulighed på chipsettet været rart, når det nu tilsyneladende bliver så varmt at der skal en blæser til
#4: Tror skam også godt du kan regne med at det er E-ATX hvis man ser på billederne, og sammenligner med ATX. Deres ASUS Maximus IV Extreme-Z til LGA1155 er også E-ATX.
Er ret sikker på at EK nok skal komme med en køleblok til Chipset, for ser ud til at de fleste top bundkort kommer med den bette blæser.
#5 har du sku nok ret i. Havde ikke lige lagt mærke til monteringshullerne. Dem som normalt siddet helt ude ved "højre" kant, sidder et stykke inde.
Så må de sku gå op i WTX størelse 🤣 ...bare ærgeligt at der ikke er mange "normale" mennesker som har et kabinet som kan huse den størelse ...hvis man da ellers kan kaldes normal når køber sådan et bundkort
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Ciric d. 26-10-2011 11:46:58.
Fractal Design Define XL understøtter ihvertfald E-ATX, men helt rigtigt at langt de fleste ikke har plads til det - Med den pris tvivler jeg på at det vil gøre en forskel også 🤣
skal ikke have noget men små blæsere, min erfaring siger mig at lige så snart der er kommet lidt støv i blæseren så hyler og piver disse små vindmøller som bare pokker.
Så kan det være de gamle Thermalright HR-05 bliver aktuelle igen. Var ihvertfald godt tilfreds med en på mine NF4 boards 🤡 Brugte min så sent som på mit Gigabyte P45 board, og den gjorde det fint 😎
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 27-10-2011 16:07:41.
Hmm - på alle de billeder jeg har kunne finde af UD7 - så er der kun plads til 4 ram klodser ? og UD5 har plads til 8 ? Men efter hvad man har set indtil videre vinder Gigabyte på SATA porte som er vigtigt for mig (12 vs 6 på Asus boards)