#15 Hvilket kabinet har du?
Og kører de blæsere der bare står i kabinettet? I så fald så henter de enten intet luft eller også så kører de med 5V.
Sikker på du har vendt blæserne i toppen af kabinettet rigtigt osv?
Prøv lige at skriv hvad idle temp er og hvad temperaturerne er med kabinet siden taget af.
#18 dem der har fortalt dig det, har ikke givet dig særlig gode råd... luften skal hives ind i fronten
Kølepasta kan være dårlig fra fabrikken.. Det er derfor de råder dig til at prøve og skifte det!
Dine blæsere modarbejder hinanden og efter min mening, er det er slet ikke nødvendig med så mange.
Som #7 siger din airflow bliver "flowet", dermed mener jeg den kører i ring.
Få nogle ordentlige input fra pc'ens forside forneden, gør den fri gennem huset, og så sæt den til at suge på bagsiden foroven, både top og bag.
Pas lidt på med den i siden.
Prøv at downloade MSI afterburn.
http://event.msi.com/vga/after...
Åben det, og gå ind i settings,
så kigger du under fan - derefter slå "Enable user defiend software automatic fan control" til.
Så går du videre til "Monitoring" vælg GPU 1, sæt krys i "Show In On screen Display" og gør det sammen med GPU 2.
Prøv at se hvad temps så bliver, og meld tilbage.
Du kan ikke hive luften i 3-4 forskellige retninger, og forvente det ikke vil påvirker airflowet negativt...
Som udgangspunkt tager man altid luften ind i front/kabinet siden og sender den ud bagved/toppen, netop for at skabe et korrekt airflow.
Personligt vil jeg mene det er overkill med 4 silverstone fans, 2 burde være nok da de som nævnt er optimeret til at "puste" i radiatorer (og de kan jo ikke alle 4 blæse ind mod radiatoren)
Men tilbage til problemet.
Du bør vende de silverstone fans i toppen til at puste ud istedet, også skal du have indsugning i fronten, men de 2 blæsere ved HDD cage skal du altså fjerne igen, det giver overhovedet ikke mening at den ene blæsere sender luften ind i den anden, som sender luften den modsatte vej igen.
Kølepasta kan være dårlig fra fabrikken.. Det er derfor de råder dig til at prøve og skifte det!
kan godt være at den er dårlig, men kan sgu ikke passe at man slet ikke kan bruge dem. og står i en situation hvor jeg ikke har mulighed for at skifte det i øjeblikket. og skal holde lan fredag, hvor der skal games bf3.
#36 jamen der er jo ingen blæsere i Front eller Kabinet side, (så vidt jeg ved)
Utroligt... alle de posts for ikke allerede i første omgang at bruge et rigtig program til at måle GPU temperatur ingame med.