Efter at have prøvet BF3, er det gået op for mig at jeg skal investere i noget ny hardware.
Mit gamle system er som følger:
CPU: E8400 Wolfdale GPU: GTS 8800 512mb MB: Asus p5k-pro Ram: 4GB ddr2 PSU: gammel gammel dell, 120W eller sådan noget 😎
Nå, jeg har jo så kigget på noget nyt. Som jeg ser det, er mit system så forældet at jeg stort set skal skifte alt. Jeg har så kigget på følgende:
Bundkort: ASUS P8P67 LE B3 Sandy Bridge - 690 kr. GPU: ASUS ENGTX560 Ti 1GB - 1.671 kr. CPU: Intel Core i5 2500K Sandy Bridge - 1.466 kr. Ram: Corsair Vengeance CL9 8GB DDR3 1600MHz (2x4) - 377 kr. PSU: Corsair Enthusiast Series TX650 V2 - 640 kr. ialt: 4.844 kr.
Lyder det som et rimelig system til BF3 (computer skal kun bruges til spil)?
Og da jeg er på SU, er prisen så fair? er det "billigere" at købe en helt ny computer?
Hvis du har et kabinet, cd/dvd-rom/brænder og lidt andet hardware du kan genbruge i et nyt build, er der jo ingen grund til at bruge penge på det (til at starte med ihvertfald).
Umiddelbart ser det sådan set fornuftigt nok ud, men du kunne måske overveje at finde nogle dele brugt her på hjemmesiden, hvis du vil spare penge.
Ellers kan du jo overveje et AMD kort i stedet, da de er en smule billigere i forhold til Nvidia kort. Her kan du måske spare en plov på nypris.
Ja og et 6870 yder ca lige op med 560ti i BF3, det koster bare 400kr mindre, de 400kr bruger du på et bedre bundkort der også kan overclocke din 2500k, det kan det du har valgt nemlig ikke. 😉 Ellers ser det fint ud.
#5 mange tak! nu spørger jeg nok dumt, men det er vel et asus P8P67 jeg har valgt? er det så fordi det er LE det ikke kan OC eller? 😲
LE er i stand til CPU overclocking da det også har et P67 chipset, men der skal også strømfaser nok til. Jeg vil synes, at 4+2/4+1 er lige i underkanten, selv til et mildt overclock. P8P67 har 8+2, og så er ganske godt.