-> #19
Det er forskel på udvikling og plagiat.
Personligt, synes jeg at Samsungs tablets og smartphones ligner Apples produkter rigtig meget. Men, nørder som vi er, er vi ofte dårlige til at se det store billede og fokuserer i stedet på de små ubetydelige detaljer.
Jeg har flere gange hørt folk omtale en "tablet" som en "iPad", hvorefter div. sælgere går på hælene og hidsigt overfuser kunden om forskellen på en iPad og eks. en Motorola Xoom eller Asus Transformer, og hvorfor begge er SÅ meget bedre end en iPad - når de selv fører alle tre produkter.
Det er, hvis du spørger mig, dér problemet ligger.
Det samme gælder Samsungs Galaxy S II, hvor hele dens opbygning i dén grad ligner en iPhone. Og den er endda også lavet i hvid - ikke at Apple har patent på farver, men det understreger min pointe.
Hva' værre er, at jeg har set flere installere en form for skin, der får deres Galaxy hjemmeskærm til at ligne et iPhones - samme ikoner, osv.
Dét er mere latterligt, end når Apple tager patent på noget der burde være oplagt, især når det nu er så integreret en del af hele industrien.
Det svarer jo til at Nokia tog patent på 'tastaturlås' - hvilket der sikkert også har været en sag om. Men, det gør det ikke mindre latterligt.