Nørd
Tilføjet:
28-10-2011 21:47:55
Svar/Indlæg:
45/14
Hej!
Har et sært problem med mit Radeon 4890 kort. Prøvede lige at køre Furmark Burn-in på den, men så efter 10-30 sekunder, blev skærmen sort men mit musik spillede videre. Jeg kunne dog ikke bruge testarturet (tror jeg i hvert fald ikke. Lidt svært at vide uden at kunne se på skærmen). Nå men genstartede og prøvede igen. Denne gang holdt den ud i omkring et kvarter. Højeste temperatur var 70 grader.
- Genstartede og nu åbnede jeg bare et spil. Nåede kun lige ind, så blev skærmen helt grøn og lyden gik i hak.
Værd at bemærke er, at når skærmen går i sort, så stiger grafikkortets blæser til 100%, kan jeg høre. Det er altså ligesom om, at der ikke er noget til at "styre" kortet.
- Andet er, at når jeg genstarter den efter sort skærm, så er der en "reboot" knap og den almindelig tænd knap. Hvis jeg bruger reboot knappen - hvor computeren ikke rigtig når at slukke men bare at genstarte, så bliver skærmen ved med at være sort, når den starter op og efterfølgende og stadig med 100% blæser - som normalt ligger på max 35%.
Hvis jeg slukker og genstarter, så virker det fint, skærmen er ikke sort under start op.
Har overvejet om det kunne være nogle komponenter der er blevet brændt af? Eller evt. passive køleprofiler der har sat sig løst på nogle af de små komponenter og derfor ikke giver tilpas køling?
Kortet er som sagt er ATI/AMD Radeon HD 4890 1gb med en Artic Cooling Twinturbo Pro køler. og har en Corsair 650watt PSU. - Strøm burde ikke være et problem i hvert fald.
Håber i kan hjælpe - har ikke det vilde styr på det her.
Mvh. Mikkel! :)