OpenGL performance problem

Diverse d.  30. oktober. 2011, skrevet af uRAN
Vist: 481 gange.

uRAN
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2011 08:05:44
Svar/Indlæg:
65/16
Hej
Håber der er et klogthoved der kan hjælpe.

Jeg bruger et program der hedder critterding der simulere liv.Programmet bruger opengl, men når jeg bruger programmet er mit overall CPU load kun 18-20 procent fordelt på alle kerner og GPU load kun 50-53%. Da hastigheden i simulationen afhænger af mine fps vil jeg jo gerne kunne udnytte min computer 100%

Mit system er:
Intel Core I7-2600K
16 GB RAM
KFA2 Geforce 580
Nvidia driver v. 280,26 (v-sync = forced off)
scheea2000
 
Superbruger
Tilføjet:
30-10-2011 13:20:25
Svar/Indlæg:
818/58
Du opnår sjældent 100 gpu udnyttelse i spil og lign, og 20% lugter af en single tråds program ? 🙂


uRAN
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2011 14:10:16
Svar/Indlæg:
65/16
nej det bruger 18 tråde, og der er belastning på alle kerner, så det virker som det skal. Kan bare ikke forstå hvorfor jeg ikke ydnytter GPU'en bedre end 50%


las
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2011 14:24:00
Svar/Indlæg:
2151/51
Det er vel bare dårligt kodet? 😳