GTS 240 sad allerede i, da den blev købt, som DELL har sat i. Jeg har aldrig haft nogle crash eller problemer med det gamle kort... Er der nogen forskel på strømforbruget eller kan PSU'en godt holde til det nye kort?
Ja. Grunden til at jeg valgte GTX 460 er fordi den kræver lige så meget Watt som min nuværende grafikkort. Har ikke lyst til også at opgradere min PSU, så hvis det kan undgås med en GTX 460 vil det være fedt
Men det skal siges at 350watt PSU af ældre dato, sikkert kun yder maks. 60-70% under fuld stress. Hvis du vil have mere ud af din PC, så SKAL du opgradere din PSU. Den er OFTE undervurderet.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af rudian d. 30-10-2011 21:18:25.
Moderator
Tilføjet: 30-10-2011 21:22:53
Svar/Indlæg:
4983/48
Du skal kigge på 12V ampere, det er det som tæller ifh til Gfx. Du skal nok regne med at du mindst skal op og have 25ampere på 12V for der er nok til dit system og et GTX 460, uden at PSU´en sparker ud elektronisk.
Det skal vist også lige tages med et gran salt. Ligesom man undersøgelser viser at der ikke nødvendigvis er noget om snakken angående at PSUer skulle blive ringere med tiden. Og at en 350 watt PSU nu pludselig kun skulle yde 200 watt, det hænger jo ikke rigtigt sammen med noget.
#3 Hvis du kan finde noget billigt kan du jo altid prøve. Hvis PSUen så er for bette kan du altid opgradere.
Den står til at kræve 400W i forhold til min nuværende på 450W. Dog tror jeg at den kræver en 12V*24A, hvor min PSU kun har en 12*18A. Ved ikke om dette kan give de store konsekvenser??
Jeg siger ikke de bliver ringere med tiden. Men ældre "noname" ofte yder en del mindre end man skulle tro. Det er i hvert fald naivt at tro en moderne pc der bruger ca. 325 watt, kører stabilt under stress på en ældre 350watt PSU.
#7 Du har selv postet størrelsen i #0 på din psu som "350w".
Desuden vil du opleve det som et problem under belastning af kortet (spil) når din strømforsyning ikke leverer den strømstyrke (Ampere), der skal bruges af hardwaren.
Prøv at kigge i køb/salg forummet - evt. opret en købstråd dér til både grafikkort og psu, hvis dine midler er små.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Toft123 d. 30-10-2011 22:04:24.
Jeg siger ikke de bliver ringere med tiden. Men ældre "noname" ofte yder en del mindre end man skulle tro. Det er i hvert fald naivt at tro en moderne pc der bruger ca. 325 watt, kører stabilt under stress på en ældre 350watt PSU.
alderen har stadig ikke nødvendigvis noget at sige.
Jeg prøver sku at se, hvordan en GTX 550 Ti kører. Indtil har mit GTS 240, som kræver 450W fungeret fint...Den eneste bekymring med 550 Ti er om 12V*18A kan klare den efter min mening