Nu har jeg ikke prøvet overclock på mit gigabyte p35 bundkort, det kunne selvfølgelig være en mulighed.
Fik faktisk lige støvsuget min cpu køler igår, efter min computer gik kold i BF3. efter jeg kom ud af spillet hentede jeg core temp, installerede det, og temp viste 70grader på begge kerner, dvs 5 min efter jeg kom ud af spilet så støvsuget jeg den og prøvede igen, og nu var temp max 50 inde i spillet, så det kan betale sig at støvsuge en gang imellem..
stepping på min e8400 er vist c0, skal ikke kunne sige hvor meget den kan clockes, men en i5 kan nok clockes mindst lige så meget, også har den 2 kerner mere at trække på.
skulle jeg beholde min e8400, skulle jeg alligevel ud og ahve nyt bundkort, jeg har et 6850 gfx, og hvis jeg gerne vil have en 27" skærm skal jeg jo også næsten udnytte opløsningen, det kan mit 6850 næppe, og da mit nuværende bundkort ikke kan køre crossfire bliver det en halvfærdig løsning, jeg kunne nøjes med nyt bundkort, men det bundkort kan så ikke tage de nye cpu'er, tager jeg fejl når jeg siger et bundkort med 1155 sokkel også kan tage ivy bridge? og det er vel kun et spørgsmål om tid før 4 kerner bliver normalen, og nødvendigt hvis man vil køre de nyeste spil og programmer?
hvis jeg Overclocker min E8400, hvad skal jeg regne med den kan gå op til, altså et "lavt" ultra stabilt OC. og kan cpu'en selv clocke ned igen automatisk, når jeg f.eks bare læser nyheder eller den er i idle?, eller kan det jo godt blive en del dyrere i strømforbrug..