Du skal hverken vælge 590 GTX/ AMD 6990, da begge kort er noget lort rent ud sagt.
så heler tage 1/2x GTX 580 som andre siger.
Du kunne da prøve at google lidt omkring problemer det skader ikke 😉
de kendte problemer er:
Varme og strømforbrug.
Der sidder kun en blæser på GTX590 kortet til at fjerne en masse varme så kan du jo godt selv regne ud at det vil skabe en masse støj.
Varme = et høj strømforbrug. Det kan nemt være at du skal ud og skifte din psu også for at have nok juice til at trække kortet.
Det næste er så om resten af dit system overhovedet kan føde kortet med nok data. Med mindre du sidder med en clocket 26000K eller noget i den stil så er det kun din e-penis faktor der stiger med det kort.
Det største og mest kendt problem med GTX590 kortene er dog at de har en tildens til at stå af ved bare det mindste overclock.
Strøm delen på kortet er slet ikke gearet til at kunne levere mere strøm ind hvad kortet trækker ved standard hastigheder. Samtlige af de review kort der blev sendt ud stod af.
Imo er et GTX590 et dårligt valg.
#13 Behøves ikke at gøre det bedre.
Som ramsus66 siger, GTX 590 harr en del problemer med at holde sig i live, og 6990 larmer som jeg ved ikke hvad. Dual kort idag er ikke som de har været.
Hvis du bare har en almindelig skærm på 1920x1080, så er der ingen grund til at betale for 590gtx. Mit 580gtx giver mig ca. 50 fps i Crysis 2 på Ultra, mere ville være overkill og mærkes næppe.
Jeg var også i tvivl om jeg skulle tage 580 eller 590, men besluttede mig for 580, men i 3gb udgaven. I ovennævnte spil bruger jeg faktisk 1,6 gb videoram i Ultra, så jeg er glad for at jeg valgte det kort og ikke 590 med kun 1,5gb ram pr. gpu.
Gainward har en 3gb udgave til lige under 4000, det er nok det bedste gfx-køb jeg nogensinde har gjort. Der er ingen smalle steder der 🙂
#22 lyder fornuftigt.
PT er hurtigste single gpu kort et GTX580, og eneste der slår 2stk GTX580 i sli er nok 3stk GTX560TI/570 i Tri-Sli, så vidt jeg ved.
Bare husk en go kvalli 90%+ psu på 800-1200watt for at ku trække et system med 2 af de ovennævnte kort, som minimum.
😳 😳 Jeg kan da ikke høre mine. Kunne da hellerikke høre det 580 stock kort jeg havde på besøg i en periode, men de andre kort du nævner kan jo sagtens lyde som en F16 🙂 Skal jeg ikke kunne sige da jeg aldrig har været i nærheden af dem, og aldrig skal det 😐590 = skidt kort mht. OC og preformance
6990 = fint kort (og det kan OC/juster volt i modsætning til 590). dog er det dyrt. lad os lige få det afklaret, det larmer ikke mere end 6950/70cf 570/580sli de lyder alle som en F16
6950/70 + 570/580, er de kort du for mest ud af pris vs ydelse
😳 😳 Jeg kan da ikke høre mine. Kunne da hellerikke høre det 580 stock kort jeg havde på besøg i en periode, men de andre kort du nævner kan jo sagtens lyde som en F16 🙂 Skal jeg ikke kunne sige da jeg aldrig har været i nærheden af dem, og aldrig skal det 😐590 = skidt kort mht. OC og preformance
6990 = fint kort (og det kan OC/juster volt i modsætning til 590). dog er det dyrt. lad os lige få det afklaret, det larmer ikke mere end 6950/70cf 570/580sli de lyder alle som en F16
6950/70 + 570/580, er de kort du for mest ud af pris vs ydelse
Det kan kun anbefales, sidder selv med sådan to rødder, og jeg kan ikke ligefrem sige at jeg er skuffet over at spille med dem i BF3, med alt crancked up på detaljerne(Det var btw, lidt et krav til bf3, da jeg sidder med en 120hz skærm).
En and? Du er da velkommen til at komme forbi og tage en lytter :yes: Nu er mine kort godtnok med en lidt anden køler, men jeg kunne da ikke høre 580 kortet med stockkøleren 😐