Noget der er dumt...
Jeg har den holdning, at jeg sender en pakke med PestDK for at få den tilsendt min (eller modtagerens, for den sags skyld) adresse. Ikke for at få en fesen seddel i min postkasse, hvor der står: "D. blah, kl. blah, har vi været forbi med en pakke - men du var desværre ikke hjemme" - især når jeg har siddet på den anden side af muren og fint kunne høre hvis et dovent pakkebud ringede på min klokke.
Men nej!
Så starter hele hyret med:
"Hej. Snakker jeg med PestDK?"
- Det gør du skam.
"Jeg har lige et spørgsmål."
- Ja?
"Er der en form for IQ-test forbundet med ansættelse hos jer?"
- Hva' mener du? (Allerede hér burde alarmklokken ringe.)
"Det er bare fordi, jeg har betalt kr. xx,- for at få bragt en pakke til min dør, men der ligger bare en seddel..."
- Du skal jo være hjemme, når pakkebuddet kommer.
"Se, det er jo det sjove ved det hele. Jeg arbejder på aftenhold, så er hjemme når pakkebuddet kigger forbi."
- Jamen. Du skal jo åbne døren for ham, så han ved at du er hjemme.
"Kræver det ikke at han banker, eller ringer, på?"
- Hvis ikke han tror at der er nogen hjemme, så går han jo bare igen.
"... den skal jeg lige have en gang til. Kræver det ikke, at han banker, eller ringer, på?"
- Jo. Men du skal jo også svare.
"... igen. Kræver det ikke, at vedkommende, ringer eller banker på min dør?"
- Det plejer de jo at gøre.
"Så får du tre gæt på, hvorfor - truntenlil - at jeg ringer til dig, for syttende gang indenfor dissens fjorten dage."
- Det kan jeg da virkeligt ikke svare dig på.
"Jo. Nu skal du høre. Jeg arbejder - som sagt - på aftenhold, og er derfor hjemme når pakkebuddet kommer forbi.."
- Hvordan ved du det?
"- fordi jeg tjekker min postkasse inden jeg tager på arbejde..."
- Men, du skal jo svare, når han ringer eller banker på.
"Præcis! Kan du se problemet?"
- Men, hvis du ikke svarer...
"Men, hvis han ikke banker eller ringer på?"
- Så har vi jo vores døgnboks.
"Ej! Så stopper vi! Det er sgu ikke derfor jeg betaler kr. xx, for at hente min pakke selv. Det er derfor jeg betaler JER en i forvejen hamper pris..."
- Men, du skal jo svare, når han ringer eller banker på.
"Igen. Kræver det ikke, at idioten ringer eller banker på?"
- Jeg kender ikke lige de generelle retningslinjer for vores pakkebude i Århus.
"Er det ikke ret generelt, at man lige tilkendegiver at 'nu er pakkebudet her, med din pakke'? Jeg spørger bare?"
- Det kommer jo an på den enkelte afdeling.
"Så der er ingen garanti for, at spasseren rent faktisk ringer eller banker på min dør?"
- Det kommer jo an på om du er hjemme eller ej.
"Så det ved han, som en anden sandsigerske?"
- Hvis der jo ikke er nogen der svarer, når han ringer eller banker på...
"Igen. Vi er tilbage ved problemets kerne."
- Men, vi har jo vores døgnboks.
... og så kan de fleste jo vel nok forestille sig resten af dialogen, hvor jeg sviner soen til, fordi hun er retarderet og i øvrigt har retarderede medarbejdere... 😎