Postdanmark brok igen, igen, igen og igen

Hyggehjørnet d.  02. november. 2011, skrevet af Rasmus66
Vist: 1588 gange.

Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2011 19:30:42
Svar/Indlæg:
8762/174
Ja nu er det sku tid til endnu en postdanmark brok tråd da jeg simpelthen er nød til at komme af med min frustration over deres tumpede system.

Var nede og sende nogle pakker i dag lige som jeg gør så mange gange om ugen forskellen er bare at jeg skal have sendt en pakke uden omdeling, hvilket de jo så smart har fundet på.

Men her starter min forvirring og frustration så.

Hvis man skal sende en pakke med omdeling så er det jo så pisse simpelt at de (postdanmark) bare skriver adressen på en seddel og smider den i buret også er den af sted.

Med en pakke uden omdeling bliver tingende lige tre gange så besværligt. For det første skal pakken sendes til nærmeste posthus og ikke til modtagers adresse så nu skal man til at bøvle med at finde den adresse.

For det andet så er der meget mere papir arbejde for både mig og dem der står bag kassen da de skal finde utallige blanketter osv. frem for at jeg kan sende en skide pakke.

For det 3. så skal der faktisk sendes to ting ud til modtageren når man vil sende en pakke. Modtageren skal have både selve pakken og en fin lille postkort hvor der står at der ligger en pakke til ham.

Er det bare mig eller er det ikke hul i hovedet at man skal lave så meget papir arbejde for at slippe for at en pakke ikke kommer med omdelingen.
Det burde da være nemmere for både mig og postdanmark skulle man jo tro.

Men som altid er der nogle tumper i deres ledelse der mener de har fået en genial ide :no:

Hvad er jeres synspunkt på det?

ras123
 
Superbruger
Tilføjet:
02-11-2011 19:34:55
Svar/Indlæg:
258/70
Tjaa kan helle ikke se logikken i det uden omdeling,det er jo ingengang specielt mange penge at spare på det.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2011 19:42:58
Svar/Indlæg:
8762/174
#1

Ideen var jo at de skulle spare og kunderne skulle få et billiger alternativ.

Det fungere ret godt når det er den anden vej og det er en virksomhed der sender til en kunde.

Komplett sender ikke pakker med omdeling mere de ankommer bare til nærmeste posthus og man for en mail fra pestdk om at der er en pakke klar til afhentning.

Det burde så også være lige så nemt at bruge det den anden vej skulle man jo mene..


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2011 20:01:38
Svar/Indlæg:
2263/135
Hvis man har mulighed for det, så få sendt pakken ud til sit arbejde, det har jeg haft stor glæde af, da der altid er nogen til at tage imod den. Og man slipper som sagt for de dårlige sager med papirarbejde og lange ventetider på posthuset. De gider jo ikke sætte folk ind ved 15 tiden og derefter når der er mest brug for det. Så til gengæld skal man stå og vente i over 20 min.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2011 20:02:29
Svar/Indlæg:
2235/138
Sidst jeg var nede for at sende en pakke skulle det også være uden omdeling eftersom at værdien ikke var ret stor, så % var det meget at spare.

Men da hun først begyndte at spørge efter nærmeste posthus endte jeg med at betale for at få omdeling på. Ellers skulle jeg have været hjemme og kontrollere det, for det kunne hun bestemt ikke hjælpe med.

Så nåede aldrig til papir arbejdet 😕


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2011 21:21:05
Svar/Indlæg:
3100/53
Jo mere bøvl der er ved det, jo flere folk benytter den dyre løsning = penge til pest.dk :)

Hvis du vil have noget billigt, eller have penge tilbage i dagens Danmark, så skal du arbejde for det. Tag bare boligstøtte, dsb rejsetidsgarenti etc:)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2011 21:39:16
Svar/Indlæg:
23132/740
Noget der er dumt...

Jeg har den holdning, at jeg sender en pakke med PestDK for at få den tilsendt min (eller modtagerens, for den sags skyld) adresse. Ikke for at få en fesen seddel i min postkasse, hvor der står: "D. blah, kl. blah, har vi været forbi med en pakke - men du var desværre ikke hjemme" - især når jeg har siddet på den anden side af muren og fint kunne høre hvis et dovent pakkebud ringede på min klokke.

Men nej!

Så starter hele hyret med:

"Hej. Snakker jeg med PestDK?"

- Det gør du skam.

"Jeg har lige et spørgsmål."

- Ja?

"Er der en form for IQ-test forbundet med ansættelse hos jer?"

- Hva' mener du? (Allerede hér burde alarmklokken ringe.)

"Det er bare fordi, jeg har betalt kr. xx,- for at få bragt en pakke til min dør, men der ligger bare en seddel..."

- Du skal jo være hjemme, når pakkebuddet kommer.

"Se, det er jo det sjove ved det hele. Jeg arbejder på aftenhold, så er hjemme når pakkebuddet kigger forbi."

- Jamen. Du skal jo åbne døren for ham, så han ved at du er hjemme.

"Kræver det ikke at han banker, eller ringer, på?"

- Hvis ikke han tror at der er nogen hjemme, så går han jo bare igen.

"... den skal jeg lige have en gang til. Kræver det ikke, at han banker, eller ringer, på?"

- Jo. Men du skal jo også svare.

"... igen. Kræver det ikke, at vedkommende, ringer eller banker på min dør?"

- Det plejer de jo at gøre.

"Så får du tre gæt på, hvorfor - truntenlil - at jeg ringer til dig, for syttende gang indenfor dissens fjorten dage."

- Det kan jeg da virkeligt ikke svare dig på.

"Jo. Nu skal du høre. Jeg arbejder - som sagt - på aftenhold, og er derfor hjemme når pakkebuddet kommer forbi.."

- Hvordan ved du det?

"- fordi jeg tjekker min postkasse inden jeg tager på arbejde..."

- Men, du skal jo svare, når han ringer eller banker på.

"Præcis! Kan du se problemet?"

- Men, hvis du ikke svarer...

"Men, hvis han ikke banker eller ringer på?"

- Så har vi jo vores døgnboks.

"Ej! Så stopper vi! Det er sgu ikke derfor jeg betaler kr. xx, for at hente min pakke selv. Det er derfor jeg betaler JER en i forvejen hamper pris..."

- Men, du skal jo svare, når han ringer eller banker på.

"Igen. Kræver det ikke, at idioten ringer eller banker på?"

- Jeg kender ikke lige de generelle retningslinjer for vores pakkebude i Århus.

"Er det ikke ret generelt, at man lige tilkendegiver at 'nu er pakkebudet her, med din pakke'? Jeg spørger bare?"

- Det kommer jo an på den enkelte afdeling.

"Så der er ingen garanti for, at spasseren rent faktisk ringer eller banker på min dør?"

- Det kommer jo an på om du er hjemme eller ej.

"Så det ved han, som en anden sandsigerske?"

- Hvis der jo ikke er nogen der svarer, når han ringer eller banker på...

"Igen. Vi er tilbage ved problemets kerne."

- Men, vi har jo vores døgnboks.



... og så kan de fleste jo vel nok forestille sig resten af dialogen, hvor jeg sviner soen til, fordi hun er retarderet og i øvrigt har retarderede medarbejdere... 😎


yaryar
 
Overclocker
Tilføjet:
02-11-2011 22:52:41
Svar/Indlæg:
174/16
Kan til 6# så kun sige jamen så åben dog døren når manden er der med pakken

Ej det er gas 6#
men jeg har da et lille tillæg til din post historie!
sidste vinter skulle jeg modtage en pakke "fin ny køler til den nye pc" og tålmodig som man jo er sad jeg troelig og ventede på posten, han kom han puttede reklamer i post kassen og han kørte igen, inden jeg var nået ud til ham, så i fuld firspring ind efter bil nøglerne og efter fætteren, fangede ham så længere oppe i byen, han svarede så på mit spørgsmål om hvofor han ikke leverede pakken med,
Du åbnede ikke døren da jeg ringede på.
øøø ahva for en ringede du på, vi har ikke nogen ringeklokke.

Se det er pestdk når de er hurtigst 😕


Danny
 
Overclocker
Tilføjet:
02-11-2011 23:13:48
Svar/Indlæg:
82/6
Min kæreste fangede engang pakkeposten ved naboopgangen, hvor hun spurgte ham om han havde været inde i vores opgang (jeg ventede en pakke). Han svarede ja, det havde han, men der var ingen hjemme. Jeg sad dog hjemme den dag, da det var midt i en ferie.
Han påstod så at han havde ringet på døren og måtte konstatere at der ikke var nogen hjemme på adressen, hvilket jo selvfølgelig var løgn.

Tror udelukkende at pestdk undlader at ringe på hos mig, bare for at slippe for at gå på 4. sal.
Det er sket for mig 5+ gange (modtager ikke pakker så tit), men de påstår hver gang at de har ringet på.


PayDay
 
Superbruger
Tilføjet:
03-11-2011 02:37:53
Svar/Indlæg:
277/8
Vågnede ved det bankede så hårdt på min fordør at der faldt pus ned oppe i soveværelset, -Tænkte straks!! SHIT det er poltiet eller en som vil banke mig- Ja jeg var ikke nogen god dreng for 20 år siden - Nå men jeg tager mod til mig flyver ned til døren og hvem står der ? en lille pige fra post danmark med en pakke.... 🤣


#10
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2011 08:03:46
Svar/Indlæg:
3746/627
Har i prøvet at benytte post danmarks døgnpost..
Det er efter min mening det bedste post danmark er kommet med nogensinde. Super.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
03-11-2011 08:07:52
Svar/Indlæg:
4033/364
#1

tror postdk har pakker uden omdeling, fordi at konkurrenten på privatpakker (GLS) har det samme produkt.

Om det er billigere/nemmere for postdk at levere pakken, tja - pakkesorteringen er ikke manuelt, så det koster ikke noget at tage pakker uden omdeling fra. Samtidig skal der under alle omstændigheder køres til posthuset både med pakker der er anmeldt under omdeling, men også de breve etc som skal retur fra posthuset. Hvis det sendes til din privatadresse så vil jeg tro at pakken skal sorteres til den pakketur der kører hos dig (ekstra arbejdstid) + at der skal køres ud til dig (brændstof, slid på biler + arbejdstid).

nu er jeg godt nok tilhænger af sende via døgnposten - det er genialt så længe pakken er lille nok, så kan der også sendes pakker tidligt og sendt om dagen + det er billigere hvis man sender det til en anden døgnpostkunde :)

Indrømmet jeg har kørt pakkepost (godt nok for et par år siden) så jeg er måske lidt farvet. Men jeg har flere gange mødt nogen der har sagt at man ikke har ringet på / banket på , selvom man har stået derude i 5 min og banket og ringet på - eller der er en låst opgang og ingen der svarer ved dørtelefonen...og så er det man må skrive en anmeldelse, og hvis det kræver man skal ind i opgangen for at aflevere den må brevbuddet ud med anmeldelsen dagen efter.


Jeg ved omvendt ikke om man stadig kører pakker om aftenen i de store byer - så folk med aftenarbejde ikke er hjemme når posten kommer forbi..... 😉

Det sker da at posten ikke kommer op, men det sker jo også hos de andre pakkeselskaber - jeg skulle da engang (efter deres mening) cykle 24 KM for at hente en pakke hos GLS. Men det er et market med ekstrem konkurrence - medarbejderne får minimumsløn og mange af dem gør en ære ud at klare det så godt så muligt, selvom det kan være meget fysisk hårdt (havde selv en cykelrute med 60 opgange til 3. sal + 16 til 7ende og mange villaer på et meget bakket stykke).

#6
enig i at samtalen skulle hurtigt være endt i at din klage blev sendt til pakkedistributionen i Århus , for en callcenter medarbejder i København kan alligevel ikke gøre så meget. At tro at ved at man i tredje sætning begynder at lægge op til en sviner, tja så kan det eneste man får ud af det at man får afløb for sine aggressioner og så lade det gå udover en som ikke var den som ikke ringede på.


CrixD
 
Overclocker
Tilføjet:
03-11-2011 09:01:30
Svar/Indlæg:
73/3
Har også en...

Bestiller to pakker fra cdon med fire dages mellemrum.
Den første kommer uden problemer... Men dne anden er en anden historie...

Har ledt med lys og lygte, og fandte ud af at de sendte den tilbage til cdon pga. forkert navn på postkassen... 😐

For det ikke skal være løgn, så sker det samme igen med en privatpakke jeg har fået tilsendt af Slagteren herinde fra.. :no:

Har modtaget post efter... Så hvad fanden sker der lige? Og kællingen inde på kundecenteret sagde nedladende til mig at det også var min skyld, og at jeg kunne sende en forsvindet post formular ind.. Så ville de måske finde den...? 😐

EDIT: Hvis man betaler for at en pakkepost skal være med omdelning.. Så skal det sgu da også bare gøres?
Det skal siges jeg ikke selv kan skifte navn i postkassen, da varmemesteren skal gøre det.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af CrixD d. 03-11-2011 09:03:30.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
03-11-2011 09:14:10
Svar/Indlæg:
4981/47
#12

Intet navn på postkassen = ingen post eller pakker til dig 😛

At det så sker alligevel, er fordi et eller flere bude har forbarmet sig over dig/ved du bor på addressen, for skal det være helt rigtigt, må de ikke smide post i hvor modtagers navn ikke er påført post/brevkassen.


immortaldk
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2011 09:22:14
Svar/Indlæg:
1166/120
Har ikke oplevet prob's med pestdk i kbh. Eks. - Komplett's varer bliver altid leveret dagen efter ellers modtager en mail fra pest med pakkenummer (ingen postkort). Når jeg afhenter har jeg ikke en gang det p-nummer nummer med, fortæller min adresse og viser et billedlegitimation.
Det kan ikke være lettere.

#9 Den kender vi allesammen godt! 😀


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2011 11:05:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Overdrivelse fremmer forståelsen, men åbenbart ikke i alle tilfælde.

Nu er det jo ikke et enkeltstående tilfælde, og jeg har brokket mig over problemet mere end én gang. Både pr. telefon og i deres butikker.

Generelt tilstræber jeg, at være diplomatisk og føre ikke-konflikt sprog. Men når man, modsat mange andre retarderede danskere - der jo bare brokker sig, højlydt og uintelligent som danskere nu er bedst til - formulerer sig i pæne vendinger og forsøger at føre en fornuftig dialog...

- Bare bliver mødt med alt muligt lort.

Så vil jeg fandme bevare min menneskelige ret til at blive harm og svine folk til. At dialogen nok gik lidt anderledes end jeg har beskrevet den i #6 (som er enormt karikeret og ironisk, beklager at det lige gik under radaren), burde være oplagt.

Beklager at JEG kom til at fremstå som idioten, når nu JEG for 20. gang bliver røvrendt af PestDK. Så kan JEG jo godt se, at JEG bærer skylden og ansvaret alene. Det er jo derfor at JEG betaler en i forvejen pebret pris for at JEG ikke skal stavre gennem byens gader med en kæmpe papkasse.

Men.

JEG kan da godt se, at det er for meget forlangt, at JEG rent faktisk fik service for de penge man betaler.

Hvor er JEG da urimelig.

Og når JEG forsøger at simplificere tingene, og JEG forsøger at være diplomatisk, er det jo klart min EGEN SKYLD.

Igen. Det var meget karikeret i #6, og de fleste kan vel skrive under på, at have ført samtaler med PestDK der var omtrent lign. i ordlyd eller intelligent niveau.

Ellers, så beklager JEG meget 😳


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2011 11:18:23
Svar/Indlæg:
7765/230
#15
yes melder mig som 1 af dem.... Og du var endda i dit ironiske/ overdrivelse fremme forståelsen indlæg, en del mere høflig end jeg er irl.. 😳 😛


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2011 11:21:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

På en eller anden måde, overrasker det mig ikke 🤣 😛


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
03-11-2011 12:35:04
Svar/Indlæg:
4033/364
#15

11 ud af 10 forstår ikke ironi og overdrivelse 😛

Selvefølgelig skal man have det man betaler for, basta. Om posten er pebret, tja de koster alle i det leje, så man må formode at det er det som det koster.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2011 14:01:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #18

Hvis så bare deres service var derefter 😐


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
03-11-2011 14:07:19
Svar/Indlæg:
4033/364
#19

kunne være rart at de gjorde som UPS og kom igen.. men ok det koster 981kr at sende en skærm til sverige med UPS...


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
03-11-2011 15:24:23
Svar/Indlæg:
1893/88
Kan ikke svare på hvordan post Danmark er over hele verden.

Men her på Lolland/Falster er der sku service for pegene, lige meget om man købe med eller uden omdeling, kommer de altid ud med den 🤣

Kun oplevet engang hvor jeg skulle hente min pakke fra komplett op ved posthuset.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
03-11-2011 15:49:09
Svar/Indlæg:
4981/47
Jeg må nok også indrømme at det faste pakkebud her hos mig, er en rigtig flink fyr og gør sit arbejde ordenligt :yes: Så jeg har pt ikke noget at brokke mig over på den front (det skulle lige være GLS så)



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-11-2011 00:48:49
Svar/Indlæg:
4217/223
heh.. Nonig, jeg læste en af dine gamle jeghaderpostdk tråde forleden. Det var sq go læsning
Og #6 var også sjov. Mere af den slags 😛