iPhone 3GS mister forbindelse til netværk?

Software d.  04. november. 2011, skrevet af Argaen
Vist: 1657 gange.

Argaen

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2011 09:25:12
Svar/Indlæg:
99/20
Min kærestes iPhone 3GS bliver brugt til at opbevare alt hendes musik og jeg har samtidig installeret WiMP og Spotify på den.

Problemet er bare at telefonen mister forbindelsen til netværket efter et par minutter og den kan normalt ikke opnå forbindelse igen, før den er blevet genstartet.

Der er ikke SIM-kort i og kører udelukkede via det trådløse netværk.

Jeg tænker at der enten må være en indstilling i iPhones netværksopsætning, som jeg muligvis har overset eller at det et problem med routeren, som iøvrigt er en TRENDnet TEW-651BR (http://www.trendnet.com/langen... ).

Er der en der har et bud på hvad problemet kan være?
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
04-11-2011 16:39:12
Svar/Indlæg:
4033/364
det kan være fornyelses perioden hvis du bruger WPA/WPA2

det kan også være krypteringen som volder problemer (fx en auto indstilling, men hvis den står til AES skift til TKIP eller omvendt

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2011 20:20:45
Svar/Indlæg:
3799/43
Er det kun din iphone som du bruger til det trådløse net ?
Hvis Ja så prøv at ændre kanalen på din router så den sender på en anden frekvens.

Men som #1 nævner så prøv at ændre krypteringen til wpa tkip det hjælper også.

forresten har du installeret nogle app's som sænker dit strømforbrug på mobilen?

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
04-11-2011 21:54:25
Svar/Indlæg:
5678/460
nulstill netværks indstillingerne jeg havde samme problem på et tidspunkt jeg ka ikke lige huske hvad det var men jeg fik det fortalt og harikke haft problemet siden :)

Argaen

Superbruger
Tilføjet:
05-11-2011 14:54:57
Svar/Indlæg:
99/20
#3 Det var lige det trick der virkede. Tak for det. :)

Nu er der så bare et problem med Spotify på den. Den lukker simpelthen ned efter cirka 5-10 minutters tid, hvorefter jeg skal starte Spotify op og endnu engang vælge hvad jeg vil høre.

Der er til gengæld ingen problemer med WiMP mere.