wireless bridge eller acces point

Diverse d.  06. november. 2011, skrevet af nordicdust
Vist: 741 gange.

nordicdust

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2011 09:32:54
Svar/Indlæg:
7/2
Jeg har en 20/1 forbindelse fra fullrate, med deres trådløse router.
Den trådløse del har jeg deaktiveret og sat en linksys wrt54g med DD-WRT firmware på som så står får at sende trådløs ud... og det gør den helt vildt godt og stabilt.

Jeg har så en pc oven på som jeg har sat en ASUS RT-N12 router, med DD-WRT firmware på, til.
Den køre så som wireless bridge med samme SSID.

OG... så kommer spørgsmålet😀

Kan jeg få min ASUS router til at sende et andet SSID ud så jeg kan se forskel på de to router, så kunne jeg også måle og se hvordan den sender i forhold til min LINKSYS.

Sidste.... en der kan linke til et billed af et netværk nogenlunde som mit med de rigtige begreber og udtryk... jeg er lidt i tvivl om hvornår det hedder client bridge og wireless bridge osv.
vindum

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2011 13:10:44
Svar/Indlæg:
365/0
De skulle i forvejen have hvert sit SSID. Men jo, du kan ændre SSID på næsten alle routere, hvis ikke alle.

Inden for netværk har du routere og switche(bridges). En switch kan forstås som et broadcast domæne, og hver enkelt port er sit eget collision domæne. En trådløs router, eller access point, er også et collision domæne, da den broadcaster pakker i vildskab. Alle trådløse enheder deler, om man så må sige 'samme port'

nordicdust

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2011 14:38:31
Svar/Indlæg:
7/2
Hvis det er en wireless bridge så er jeg jo nødt til at taste det SSID som min router sender ellers ved min bridge jo ikke hvad den skal "fange" og sende videre.

Læg mærke til at det er en WIRELESS BRIDGE og der er jo så ikke kabel til den

jønner

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2011 15:00:22
Svar/Indlæg:
1082/13
Her bruger jeg også WDS
grundet at jeg har 2 kablet netværk der skal snakke sammen i hver sin bygning
SSID skal være det samme på alle enheder
IP adressen skal være forskellig
det vil sige at første router hedder EVT. 192.168.2.1 og næste hedder 192.168.2.2 og igen 192.168.2.3
dette kan gøres med op til 4 routere
på denne måde kan du se alle routerne ,tag evt. antennen af den ene router et øjeblik for at kende forskel på dem ,så kan du ud fra signal styrken kende forskel

jønner

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2011 15:11:41
Svar/Indlæg:
1082/13
Fra DD-WRT egen hjemmeside
http://www.dd-wrt.com/wiki/ind...