Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2011 19:56:14
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
I tænker måske: "Åh nej. Ikke endnu en survey om et eller andet ligegyldigt!" - og, det er det måske også lidt. Selvom jeg ikke mener, at vores Folkeskole er ligegyldig.
Min tanke var mere, hvis nu I fik frie hænder - uanset økonomi, politik og sædvane: Hvordan skulle jeres drømmeudgave af Folkeskolen se ud?
Jeg snakker alt om, åbne klasselokaler, en hytte i skoven, smartboards, touchskærme og tablets til alle elever, en diktator som underviser eller slet ingen undervisere eller undervisningsmaterialer. Man må bruge Google, Wiki, Facebook eller whatever. Maks. 20 elever i klasserne. Ingen klasser, kun en stor bunke elever der alle lærer i flok. Anarki, demokratur, rent og skært demokrati - everything goes.
Hvordan skulle jeres, Folkeskole se - eller havet set - ud?
Jeg må dog påpege, at vi helst skal holde os inden for gældende lovgivning - så ingen racistiske kommentarer og deslige.
Men, lad mig høre.
P.S.: Nåja. I tænker sikkert: "Hvad skal det bruges til?" - hertil kan jeg svare; ikke noget særligt. Bare nogle idéer til en opgave og vinkler jeg måske ikke selv har tænkt på 🙂