Newbie
Tilføjet:
10-11-2011 19:41:55
Svar/Indlæg:
5/1
Hej, dette er første gang jeg sætter fødderne her, og må sige at det er et fantastisk fedt forum i har jer her 🙂
a) Hvad er minimum radiator størrelsen til 2x Asus GTX 570 DCII ? - beskrivelser/info følger (hvis du ikke ved det og er lidt ligeglad, så slipper du hermed at læse resten) 😉
For en 2 måneder siden byggede jeg mig en pc og har siden gået og sparet lidt håndøre sammen til at løse nogle problemer mit setup er løbet ind i.
Jeg kører med 2 GTX 570 i SLI og det er den der fra Asus som hedder DCII og fylder hverisær 3 slots på mit lækre mobo. Det betyder desværre at det øverste kort ligefrem ligger oven på det nederste og dermed bliver kvalt, det nederste kort har ingen problemer. Så der skal selvfølgelig noget vand på, og det store spørgsmål er så hvor stor en Radiator jeg bør have for at kunne hamle op med disse 2 kort, uden at de tilhørende fans kommer til at larme som en jetjager. Pumpen bliver (jeg er næsten helt sikker) en EK - DCP 4.0. EK er de eneste efter min viden der laver blocks til mine kort og så kan jeg vel lige så godt prøve at holde mig til dem hele vejen igennem. CPU'en skal ikke med på dette loop, den er i forvejen sat på en Corsair H100 hvilket virker meget tilfredsstillende.
Der er plads til en dual 120 og/eller en single 140.
Det hele foregår i en NZXT Phantom case, hvor toppen er besat med en H100, hvis slanger er for korte til at bliver flyttet andre steder hen.
Jeg går en del op i at kontrollere hvordan luftstrømmen løber og kaster mig med glæde ud i det helt store gør-det-selv arbejde med nedstryger og arcryl plader m.m.
Alle fif er super velkommende og beklarer jeg fylder så meget her 😕