Det behøver ikke at være nødagtig, jeg køber denne http://www.komplett.dk/k/ki.as... med en strømforsyning på 250watt. Så ville jeg gerne vide hvad den koster i timen.
Din dims bruger 250 watt i timen, dvs. den bruger 6 kilowatt i døgnet eller 2190 Kilowatt om året!
Marker Privatkunde
Marker "Indtast selv dit forbrug", skriv 2190
Indtast dit postnummer og klik på Find priser
Hos mig foreslår den faste priser eller variable priser, vælg "søg faste priser"
Hos mig (postnr. 2740) er gennemsnitsprisen på 1 kilowatt 248,34 øre. Da din dims "kun" bruger 250 watt i timen, altså en kvart kilowatt, så deler vi de 248,34 med 4 og ender op med resultatet ca. 62 øre i timen.
Din dims vil koste dig (0.62 kr * 24 timer * 365 dage) ca. 5431 kr i strøm om året.
Det var da ikke så svært ?
PS: Kilowatt prisen kan svinge da den hos nogle selskaber ændrer sig alt efter hvor meget strøm man bruger. Højere forbrug = lavere kilowatt pris
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Nittenti d. 12-11-2011 08:04:37.
Før der er nogen der rager for meget, så tror jeg ordet "nødagtig" skulle have været "nøjagtigt". Det er da fair nok at spørge, hvis man er i tvivl om, hvordan det skal beregnes. 😉
Huh, så er det da godt jeg ikke bruger mine maskiner så tit. Kun de små bærbare står tændt 24/7. Mine 2 primære maskiner kunne vel godt sluge 1400-1500 watt tilsammen ved full load. Arghhh
Min mor kom ned den anden dag, og havde lige tjekket el regningen... Elregningen lød på næsten 13000 kr, og hun sagde jeg brugte min computer alt for meget!.. Så derfor regnede lidt på det; Min skærm AOC F19 = 28 watt, Stationær gennemsnit (3D spil, websurfing, dokumentskrivning osv.) = 110 watt, USB/Power Hardisk = 10 watt. Sammen lagt 148 watt. Skal vi sige at jeg bruger min computer ca. 5 timer om dagen, på at spille, lektier osv. 148W / 1000 = 0,148kWh x 5 timer/dag = 0,74kWh/dag * 365 dage = (270,1kWh x 60 øre) / 100 = 162,06 kroner om året.
Så jeg ved sku ikke hvor meget af mit spilleri... som hun siger, er skyld i den regning;D
Tænkte hvis nogen var interesseret i deres computer regning om året.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af RasmusAbild d. 17-01-2012 00:42:17.
#16 Som garanteret ikke kan bruges til computer og mange andre elektronik-ting, da den ikke kan håndtere switchmode strømforsyninger = ubrugeligt resultat. Dertil skal man have en SparOmeter.
Har købt en billig en i Harald Nyborg til en 50er mener jeg den kostede. Synes den er utrolig nyttig, og fandt da også ud af, at det ikke kunne betale sig at køre med OS 24/7 på min 2500k. Så nu kører den standard og forbruger lige omkring de 100w idle. Hvorimod mit gamle setup med en max OC'et Q9550 lå på det dobbelte 🙂
#12 dit regne stykke @ udmåling af effekt forbrug på din pc, tror jeg ikke på, med mindre du har en middelmådig bærbar, eller en MEGET energi venlig stationær. @low watt cpu + gfx + psu.
selv med en 350-550 (80) gold+ (90% effektiv) psu,samt en 95watt gamer cpu og et 100-150watt max power lav energi gfx, så tvivler jeg altså MEGET stærkt på at du får den ned på noget der minder om 110watt igennemsnit, med mindre du gamer ½ time om dagen max, og laver intet + har alle power save features sat på.
#12 dit regne stykke @ udmåling af effekt forbrug på din pc, tror jeg ikke på, med mindre du har en middelmådig bærbar, eller en MEGET energi venlig stationær. @low watt cpu + gfx + psu.
selv med en 350-550 (80) gold+ (90% effektiv) psu,samt en 95watt gamer cpu og et 100-150watt max power lav energi gfx, så tvivler jeg altså MEGET stærkt på at du får den ned på noget der minder om 110watt igennemsnit, med mindre du gamer ½ time om dagen max, og laver intet + har alle power save features sat på.
Det var derfor det ser så underligt ud;D jeg læste på en eller anden chat, at en stationær brugte 110watt til 150watt. Men jeg tjekkede mm-vision for lige og finde det rigtige, her står der ca. 290watt (i 3D Mark) http://www.mm-vision.dk/produk... Jeg har nu erstattet de 110watt med 290watt. Nu får jeg det til 350kr... Men i følge dig (Fearless Angel) er det stadigvæk helt væk... Men vi betaler altså 62øre/kwh, tjekkede dette på elregningen og energi fyn;D Ved ikke om nogen kan hjælp, fordi jeg har en rimlig vild computer og bruger sku en del strøm alligevel ;(