Newbie
Tilføjet:
12-11-2011 16:06:35
Svar/Indlæg:
1/1
Hej.
Jeg elsker Battlefield spil og derfor er det klart at jeg har købt Battlefield 3.
Jeg er ikke en hardcore gamer, så mit system er ikke særligt godt.
Min PC:
CPU: Intel Core 2 Duo E6420 @2.13GHz
Køling: Artic Cooling Pro 7
GPU: Nvidia GeForce GTS250 (Opdateret til
Motherboard: Asus P5Q PRO
RAM: DDR2 4GB (DRAM Freq: 333.1MHz)
Som i nok kan se, er mit CPU ikke særligt godt. Jeg kunne sagtens spille Bf3 Beta campain uden nogle problemer, men i battlefield 3 lagger jeg. Laggen foregår sådan at jeg kan spille normalt, og så stopper alt i et halvt sekund, og spillet starter igen fra lidt før den stoppede (deja vu 😲 ).
Jeg har selv prøvet at overclocke min CPU, men det gik ikke særligt godt. Jeg brugte et tool som mit motherboard havde indbygget: Ai Suite. I det kan man sætte FSB, Ratio og så Memory og PCI-E. De to sidste har jeg ikke forstand på, og derfor har jeg sat den til Auto, hvor motherboarded har styr på dem.
Jeg satte Ration til 8 og FSB til 350MHz, og systemet kunne godt starte.
CPUen slet ikke blevet varm, men stabil på 35 grader. Jeg sørgede også altid for at Voltene var under 1.5, som var maximum for min CPU.
Jeg prøvede at spille Bf3, men programmet frøs og der stod at den ikke svarede. Jeg fik også en helt masse random windows errors, og nogle gange fik jeg BSOD.
I ydeevnen kunne jeg slet ikke se forskel, men i grafen på CPU forbrug så jeg at CPUen hurtigt hoppede fra 80% til 10% hele tiden.
Jeg ved godt at jeg slet ikke har forstand på overclocking, men jeg ville bare gerne spille bf3, og derfor håber jeg at i kan fortælle mig hvad der gik galt med overclockingen?
PS. Jeg har set mange billeder/videoer af mennesker som overclocker den samme processor uden problemer, og jeg fuldte deres vejledning, men det virkede ikke.