Vedr. tuner

Media Center d.  13. november. 2011, skrevet af Niel
Vist: 9044 gange.

Niel

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2011 15:52:10
Svar/Indlæg:
335/68
Hejsa..

jeg har siddet og læst denne artikel http://www.altomdata.dk/byg-de... # ..

Jeg har dog et enkelt spørgsmål i min optik..

Jeg vil gerne kunne se og optage digital tv, altså i hd. Ved det ikke bliver 1080p, men 1080i i stedet..

Jeg vil gerne have turner kortene internt i maskinen.. Skal jeg have to kort eller et kort for at optage og se samtidig?.

Jeg har yousee kabel tv.

Håber i vil give et hurtigt svar og evt også hvilke tuner kort der vil være gode.
Freckles

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2011 16:07:28
Svar/Indlæg:
75/3
Én tuner = en tv-kanal. Skal du kunne optage tv fra en kanal og se noget på en anden, så kræver det at du har 2 tunere.

Er der ikke mulighed at du kan splitte dit tv signal, så du har 2 antenne kabler? Et til medie centeret, som så kan optage tv for dig og ét til fjernsynet, hvor du kan se alm. tv. (Det kræver selvfølgelig at dit tv har sin egen dvb-c mpeg4 tuner enten indbygget eller eksternt)

Her i huset har vi en afskærmet splitter lige der hvor signalet kommer ind og så bliver det delt ud til 3 forskellige antenne kabler - til soveværelse tv, stue tv og mediecenter.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Freckles d. 13-11-2011 16:17:02.

Freckles

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2011 16:13:37
Svar/Indlæg:
75/3
Vi har denne tuner i mediecenteret og den optager i super kvalitet: Cinergy C PCI HD - DVB-C

Dog er den software der følger med lidt tung at danse med.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Freckles d. 13-11-2011 16:14:38.

Niel

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2011 18:00:09
Svar/Indlæg:
335/68
Jow har sådan en splitter men det er kun til to fjernsyn. Den koster en bundegård at skifte ud og det gider jeg ikke igen.. Men den løsning du snakker om var ellers smart nok.. Dog har vores fjernsyn desværre ikke sådan en modtager..

Freckles

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2011 19:17:28
Svar/Indlæg:
75/3
#3: Ja, så er det jo ikke en løsning du kan bruge til noget 🙂

Så er den eneste løsning nok at købe 2 tunere og så kører alt tv derigennem. Her skal du nok overvejet hvilket software du vil bruge, for ellers ender det hurtigt med at blive alt for besværligt at se tv - og evt. om du vil have en fjernbetjening sat til mediecenteret.

Nu jeg lige tænker over det, så undgår du nok ikke at skulle splitte dit antenne signal, da hver af de 2 tuner i dit mediecenter jo skal have hvert deres antenne kabel for at kunne kører hver deres tv kanal. Så du skal bruge 2 antenne kabler i stuen hvis du både vil kunne optage og se tv samtidig. Kan du leve med kun at kunne se og optage den samme kanal på fjernsynet vil du dog kunne nøjes med et enkelt kabel og en enkelt tuner - men det ødelægger lidt funktionaliteten i dit mediecenter, desværre.

Du skal være opmærksom på at Windows mediecenter ikke understøtter dvb-c tunere, så for at det til at virke skal man bruge dvb-link fra www.dvblogic.com .

Niel

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2011 19:21:10
Svar/Indlæg:
335/68
troede bare man kunne smide antenne stikket i htpc også derfra et over i tv´et. men det kan man ikke så..

Freckles

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2011 19:47:14
Svar/Indlæg:
75/3
#5: Umiddelbart ikke, nej.

En antenne splitter som denne http://www.av-connection.dk/?P... er ikke så besværlig lige at sætte på, "problemet" er bare det med at trække en masse antennekabler rundt i hytten 😛